Mercedes start met verkoop op het internet

Mercedes start met verkoop op het internet

Het Duitse luxewagenconcern Daimler gaat zijn klanten de mogelijkheid bieden om hun nieuwe Mercedes online te kopen. Zo wil het concern meer jonge mensen aanspreken.

Concessiehouder niet voor het hoofd stoten

Vanaf vandaag kunnen Mercedes-klanten in Duitsland vier voorgeconfigureerde modellen via internet bestellen: een A-klasse, een B-klasse, een CLA en een CLS. Voor de korting moet de klant het niet doen, want de prijzen zijn dezelfde als bij de concessiehouders. Met dit initiatief treedt Mercedes in de sporen van grote concurrent BMW, die zijn elektrische i3 ook al via het internet verkoopt.

 

Dat er Mercedes veel aan gelegen is om de concessiehouders niet al te veel tegen zich in het harnas te jagen, bewijst het feit dat de op internet gekochte wagens ook via de concessiehouder geleverd zullen worden. Daimler gaat wel zijn aanwezigheid in de Duitse binnensteden ook uitbreiden via pop-upwinkels.

 

De plannen van Daimler passen in de strategie van het concern om tegen 2020 opnieuw de Duitse nummer 1 te worden, vóór Audi en BMW. Daimler voorspelt dit jaar 1,4 miljoen auto's te verkopen en wil in 2015 de kaap van de 1,6 miljoen auto's ronden. Daimler benadrukt wel dat de onlineverkoop een proefproject is en dat nog niet bepaald is hoe lang de test zal lopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top