Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren | RetailDetail

Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren

Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren
Foto: defotoberg / Shutterstock.com

Coca-Cola experimenteert in de Albert Heijn van Hoofddorp met een bezorgscherm: klanten kunnen in de supermarkt grote verpakkingen frisdrank bestellen en gratis thuis laten leveren.

 

Frisdrank gratis thuis geleverd

In de AH aan het Genderenplein in Hoofddorp, die sinds de heropening vorige maand een testlabo is voor tal van innovaties, kunnen shoppers vanaf nu hun grote pakken cola op een touchscreen bestellen en kosteloos thuis laten leveren. Samsung test er immers een reuzegroot aanraakscherm aan het einde van het frisdrankenrek. Klanten kunnen er Coca-Colaproducten voor thuislevering bestellen en vinden er activerende content: het scherm toont mocktail-recepten met Finley en er is een rad van fortuin, waarmee gratis producten en kortingen te winnen vallen.

 

Het proefproject is ontstaan uit een onderzoek van Coca-Cola European Partners en Samsung Solutions naar de Supermarkt van de Toekomst. Bestellen op het scherm gebeurt via de Albert Heijn-app Appie.  “Ons onderzoek heeft aangetoond dat er een opportuniteit is om mensen zo een selectie grote, volumineuze multipacks op het fysieke verkooppunt te laten kopen die meestal te zwaar zijn om te dragen”, legt Marc Van Venrooij, onlinemanager bij Coca-Cola Partners Nederland, uit aan IGD Retail Analysis. 

 

“Om de ervaring te versterken, hebben we ook inspirerende content en een leuk instant win-mechanisme toegevoegd. Tot nu toe zijn de reacties van klanten bijzonder positief.” De proef loopt vier maanden, daarna worden de resultaten geëvalueerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Delhaize schrapt partners voor Pluskaart

12/07/2018

Delhaize-klanten gaan wat minder punten kunnen sprokkelen met hun Pluskaart, want de samenwerking met de andere retailers waar klanten punten konden verzamelen en bonnen inwisselen (DI, Planet Parfum, Q8 en Tom&Co) wordt stopgezet.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.