Alle Heinz aan dek op Facebook | RetailDetail

Alle Heinz aan dek op Facebook

Alle Heinz aan dek op Facebook

Ketchupgigant Heinz gaat een exclusieve balsamicoketchup verkopen via Facebook. Met een nieuwe smaak, een stijlvol design en de lancering via sociale media mikt Heinz op drie nieuwe markten tegelijk.

Fijnproevers, poshies en jongeren

Wij konden nog niet proeven van de nieuwigheid, maar de Telegraph is alleszins erg enthousiast en schreef een bespreking alsof het om een topwijn ging. Toetsen van zuur dankzij de azijn, een smaak die donker en rijk is, hints van tamarinde: het is duidelijk dat dit - voor zover mogelijk - een ketchup voor fijnproevers is.


Bij de nieuwe versie past ook een vers design, en ook dit is gericht op de meerwaardezoeker. Een donkerder ontwerp met klassevol Black Label, een zilveren dop, … het versterkt allemaal de exclusiviteit. Maar de grote vernieuwing zit in de verkoopstrategie: in de testfase komt de balsamicoketchup niet in de winkelrekken, maar enkel in een virtuele Facebookrayon.

"De mensen maken het nieuws"

Al legt Heinz het voorzichtig aan boord. Drieduizend flesjes is de bescheiden oogst die in de testfase verdeeld wordt. Facebookers moeten de pagina "liken" en zo met al hun vrienden delen. Kans op een exclusiefje voor de gebruiker en gratis reclame voor Heinz: een win-winsituatie heet zoiets.


Volgens marketing manager Ian McCarthy is dit "een mooie gelegenheid om onze trouwste fans te laten proeven van de Heinz Tomato Ketchup with Balsamic Vinegar". Daarnaast is de richting van sociale media "de kant die de klantenconsumptie uitgaat" en is dit een goede manier om te zien of de test aanslaat. Naar zijn verwachting zullen de drieduizend flesjes niettemin meteen uitverkocht zijn.

Ketchupgigant Heinz gaat een exclusieve balsamicoketchup verkopen via Facebook. Met een nieuwe smaak, een stijlvol design en de lancering via sociale media mikt Heinz op drie nieuwe markten tegelijk.

Fijnproevers, poshies en jongeren

Wij konden nog niet proeven van de nieuwigheid, maar de Telegraph is alleszins erg enthousiast en schreef een bespreking alsof het om een topwijn ging. Toetsen van zuur dankzij de azijn, een smaak die donker en rijk is, hints van tamarinde: het is duidelijk dat dit - voor zover mogelijk - een ketchup voor fijnproevers is.


Bij de nieuwe versie past ook een vers design, en ook dit is gericht op de meerwaardezoeker. Een donkerder ontwerp met klassevol Black Label, een zilveren dop, … het versterkt allemaal de exclusiviteit. Maar de grote vernieuwing zit in de verkoopstrategie: in de testfase komt de balsamicoketchup niet in de winkelrekken, maar enkel in een virtuele Facebookrayon.

"De mensen maken het nieuws"

Al legt Heinz het voorzichtig aan boord. Drieduizend flesjes is de bescheiden oogst die in de testfase verdeeld wordt. Facebookers moeten de pagina "liken" en zo met al hun vrienden delen. Kans op een exclusiefje voor de gebruiker en gratis reclame voor Heinz: een win-winsituatie heet zoiets.


Volgens marketing manager Ian McCarthy is dit "een mooie gelegenheid om onze trouwste fans te laten proeven van de Heinz Tomato Ketchup with Balsamic Vinegar". Daarnaast is de richting van sociale media "de kant die de klantenconsumptie uitgaat" en is dit een goede manier om te zien of de test aanslaat. Naar zijn verwachting zullen de drieduizend flesjes niettemin meteen uitverkocht zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!