Alle Heinz aan dek op Facebook

Alle Heinz aan dek op Facebook

Ketchupgigant Heinz gaat een exclusieve balsamicoketchup verkopen via Facebook. Met een nieuwe smaak, een stijlvol design en de lancering via sociale media mikt Heinz op drie nieuwe markten tegelijk.

Fijnproevers, poshies en jongeren

Wij konden nog niet proeven van de nieuwigheid, maar de Telegraph is alleszins erg enthousiast en schreef een bespreking alsof het om een topwijn ging. Toetsen van zuur dankzij de azijn, een smaak die donker en rijk is, hints van tamarinde: het is duidelijk dat dit - voor zover mogelijk - een ketchup voor fijnproevers is.


Bij de nieuwe versie past ook een vers design, en ook dit is gericht op de meerwaardezoeker. Een donkerder ontwerp met klassevol Black Label, een zilveren dop, … het versterkt allemaal de exclusiviteit. Maar de grote vernieuwing zit in de verkoopstrategie: in de testfase komt de balsamicoketchup niet in de winkelrekken, maar enkel in een virtuele Facebookrayon.

"De mensen maken het nieuws"

Al legt Heinz het voorzichtig aan boord. Drieduizend flesjes is de bescheiden oogst die in de testfase verdeeld wordt. Facebookers moeten de pagina "liken" en zo met al hun vrienden delen. Kans op een exclusiefje voor de gebruiker en gratis reclame voor Heinz: een win-winsituatie heet zoiets.


Volgens marketing manager Ian McCarthy is dit "een mooie gelegenheid om onze trouwste fans te laten proeven van de Heinz Tomato Ketchup with Balsamic Vinegar". Daarnaast is de richting van sociale media "de kant die de klantenconsumptie uitgaat" en is dit een goede manier om te zien of de test aanslaat. Naar zijn verwachting zullen de drieduizend flesjes niettemin meteen uitverkocht zijn.

Ketchupgigant Heinz gaat een exclusieve balsamicoketchup verkopen via Facebook. Met een nieuwe smaak, een stijlvol design en de lancering via sociale media mikt Heinz op drie nieuwe markten tegelijk.

Fijnproevers, poshies en jongeren

Wij konden nog niet proeven van de nieuwigheid, maar de Telegraph is alleszins erg enthousiast en schreef een bespreking alsof het om een topwijn ging. Toetsen van zuur dankzij de azijn, een smaak die donker en rijk is, hints van tamarinde: het is duidelijk dat dit - voor zover mogelijk - een ketchup voor fijnproevers is.


Bij de nieuwe versie past ook een vers design, en ook dit is gericht op de meerwaardezoeker. Een donkerder ontwerp met klassevol Black Label, een zilveren dop, … het versterkt allemaal de exclusiviteit. Maar de grote vernieuwing zit in de verkoopstrategie: in de testfase komt de balsamicoketchup niet in de winkelrekken, maar enkel in een virtuele Facebookrayon.

"De mensen maken het nieuws"

Al legt Heinz het voorzichtig aan boord. Drieduizend flesjes is de bescheiden oogst die in de testfase verdeeld wordt. Facebookers moeten de pagina "liken" en zo met al hun vrienden delen. Kans op een exclusiefje voor de gebruiker en gratis reclame voor Heinz: een win-winsituatie heet zoiets.


Volgens marketing manager Ian McCarthy is dit "een mooie gelegenheid om onze trouwste fans te laten proeven van de Heinz Tomato Ketchup with Balsamic Vinegar". Daarnaast is de richting van sociale media "de kant die de klantenconsumptie uitgaat" en is dit een goede manier om te zien of de test aanslaat. Naar zijn verwachting zullen de drieduizend flesjes niettemin meteen uitverkocht zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

Back to top