Alle Heinz aan dek op Facebook

Alle Heinz aan dek op Facebook

Ketchupgigant Heinz gaat een exclusieve balsamicoketchup verkopen via Facebook. Met een nieuwe smaak, een stijlvol design en de lancering via sociale media mikt Heinz op drie nieuwe markten tegelijk.

Fijnproevers, poshies en jongeren

Wij konden nog niet proeven van de nieuwigheid, maar de Telegraph is alleszins erg enthousiast en schreef een bespreking alsof het om een topwijn ging. Toetsen van zuur dankzij de azijn, een smaak die donker en rijk is, hints van tamarinde: het is duidelijk dat dit - voor zover mogelijk - een ketchup voor fijnproevers is.


Bij de nieuwe versie past ook een vers design, en ook dit is gericht op de meerwaardezoeker. Een donkerder ontwerp met klassevol Black Label, een zilveren dop, … het versterkt allemaal de exclusiviteit. Maar de grote vernieuwing zit in de verkoopstrategie: in de testfase komt de balsamicoketchup niet in de winkelrekken, maar enkel in een virtuele Facebookrayon.

"De mensen maken het nieuws"

Al legt Heinz het voorzichtig aan boord. Drieduizend flesjes is de bescheiden oogst die in de testfase verdeeld wordt. Facebookers moeten de pagina "liken" en zo met al hun vrienden delen. Kans op een exclusiefje voor de gebruiker en gratis reclame voor Heinz: een win-winsituatie heet zoiets.


Volgens marketing manager Ian McCarthy is dit "een mooie gelegenheid om onze trouwste fans te laten proeven van de Heinz Tomato Ketchup with Balsamic Vinegar". Daarnaast is de richting van sociale media "de kant die de klantenconsumptie uitgaat" en is dit een goede manier om te zien of de test aanslaat. Naar zijn verwachting zullen de drieduizend flesjes niettemin meteen uitverkocht zijn.

Ketchupgigant Heinz gaat een exclusieve balsamicoketchup verkopen via Facebook. Met een nieuwe smaak, een stijlvol design en de lancering via sociale media mikt Heinz op drie nieuwe markten tegelijk.

Fijnproevers, poshies en jongeren

Wij konden nog niet proeven van de nieuwigheid, maar de Telegraph is alleszins erg enthousiast en schreef een bespreking alsof het om een topwijn ging. Toetsen van zuur dankzij de azijn, een smaak die donker en rijk is, hints van tamarinde: het is duidelijk dat dit - voor zover mogelijk - een ketchup voor fijnproevers is.


Bij de nieuwe versie past ook een vers design, en ook dit is gericht op de meerwaardezoeker. Een donkerder ontwerp met klassevol Black Label, een zilveren dop, … het versterkt allemaal de exclusiviteit. Maar de grote vernieuwing zit in de verkoopstrategie: in de testfase komt de balsamicoketchup niet in de winkelrekken, maar enkel in een virtuele Facebookrayon.

"De mensen maken het nieuws"

Al legt Heinz het voorzichtig aan boord. Drieduizend flesjes is de bescheiden oogst die in de testfase verdeeld wordt. Facebookers moeten de pagina "liken" en zo met al hun vrienden delen. Kans op een exclusiefje voor de gebruiker en gratis reclame voor Heinz: een win-winsituatie heet zoiets.


Volgens marketing manager Ian McCarthy is dit "een mooie gelegenheid om onze trouwste fans te laten proeven van de Heinz Tomato Ketchup with Balsamic Vinegar". Daarnaast is de richting van sociale media "de kant die de klantenconsumptie uitgaat" en is dit een goede manier om te zien of de test aanslaat. Naar zijn verwachting zullen de drieduizend flesjes niettemin meteen uitverkocht zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


 Sligro zoekt samenwerking voor Emté

20/07/2017

Sligro Food Group zoekt een samenwerking voor haar noodlijdende supermarktketen Emté. De groothandel in Veghel wil voor eind dit jaar een partij vinden waarmee de divisie foodretail de toekomst in kan.

Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox

20/07/2017

Amazon blijft vernieuwen en uitbreiden en heeft nu zijn oog laten vallen op de markt van de maaltijdboxen. In een aantal steden waar Amazon Fresh beschikbaar is, kunnen klanten nu ook maaltijdboxen bestellen.

Mooie winstgroei voor Unilever

20/07/2017

In het eerste halfjaar van 2017 heeft Unilever zowel de omzet als de winst substantieel zien groeien. Die prestatie is vooral te danken aan prijsverhogingen en aan een positieve dynamiek in de categorieën verzorging en ijs. 

Carrefour rolt discountformule Supeco uit in Italië

19/07/2017

Zopas opende de groep Carrefour een eerste volwaardige vestiging van haar softdiscountformule Supeco in Italië. Het winkelconcept mikt zowel op gezinnen als op professionele klanten.

Amazon Fresh nu ook van start in Hamburg

19/07/2017

Amazon blijft zijn Amazon Fresh-service verder uitbreiden in Duitsland. Na Berlijn en Potsdam is de online supermarkt nu ook te vinden in een groot deel van Hamburg. Amazon startte enkele maanden geleden met Fresh in Duitsland.

Subway werkt aan nieuw concept

19/07/2017

Fastfoodketen Subway is in een beperkt aantal vestigingen begonnen met de test van een nieuw concept. Daarbij werd de visuele invulling aangepakt, maar zijn er ook enkele technologische vernieuwingen doorgevoerd.

Back to top