Alle Heinz aan dek op Facebook

Alle Heinz aan dek op Facebook

Ketchupgigant Heinz gaat een exclusieve balsamicoketchup verkopen via Facebook. Met een nieuwe smaak, een stijlvol design en de lancering via sociale media mikt Heinz op drie nieuwe markten tegelijk.

Fijnproevers, poshies en jongeren

Wij konden nog niet proeven van de nieuwigheid, maar de Telegraph is alleszins erg enthousiast en schreef een bespreking alsof het om een topwijn ging. Toetsen van zuur dankzij de azijn, een smaak die donker en rijk is, hints van tamarinde: het is duidelijk dat dit - voor zover mogelijk - een ketchup voor fijnproevers is.


Bij de nieuwe versie past ook een vers design, en ook dit is gericht op de meerwaardezoeker. Een donkerder ontwerp met klassevol Black Label, een zilveren dop, … het versterkt allemaal de exclusiviteit. Maar de grote vernieuwing zit in de verkoopstrategie: in de testfase komt de balsamicoketchup niet in de winkelrekken, maar enkel in een virtuele Facebookrayon.

"De mensen maken het nieuws"

Al legt Heinz het voorzichtig aan boord. Drieduizend flesjes is de bescheiden oogst die in de testfase verdeeld wordt. Facebookers moeten de pagina "liken" en zo met al hun vrienden delen. Kans op een exclusiefje voor de gebruiker en gratis reclame voor Heinz: een win-winsituatie heet zoiets.


Volgens marketing manager Ian McCarthy is dit "een mooie gelegenheid om onze trouwste fans te laten proeven van de Heinz Tomato Ketchup with Balsamic Vinegar". Daarnaast is de richting van sociale media "de kant die de klantenconsumptie uitgaat" en is dit een goede manier om te zien of de test aanslaat. Naar zijn verwachting zullen de drieduizend flesjes niettemin meteen uitverkocht zijn.

Ketchupgigant Heinz gaat een exclusieve balsamicoketchup verkopen via Facebook. Met een nieuwe smaak, een stijlvol design en de lancering via sociale media mikt Heinz op drie nieuwe markten tegelijk.

Fijnproevers, poshies en jongeren

Wij konden nog niet proeven van de nieuwigheid, maar de Telegraph is alleszins erg enthousiast en schreef een bespreking alsof het om een topwijn ging. Toetsen van zuur dankzij de azijn, een smaak die donker en rijk is, hints van tamarinde: het is duidelijk dat dit - voor zover mogelijk - een ketchup voor fijnproevers is.


Bij de nieuwe versie past ook een vers design, en ook dit is gericht op de meerwaardezoeker. Een donkerder ontwerp met klassevol Black Label, een zilveren dop, … het versterkt allemaal de exclusiviteit. Maar de grote vernieuwing zit in de verkoopstrategie: in de testfase komt de balsamicoketchup niet in de winkelrekken, maar enkel in een virtuele Facebookrayon.

"De mensen maken het nieuws"

Al legt Heinz het voorzichtig aan boord. Drieduizend flesjes is de bescheiden oogst die in de testfase verdeeld wordt. Facebookers moeten de pagina "liken" en zo met al hun vrienden delen. Kans op een exclusiefje voor de gebruiker en gratis reclame voor Heinz: een win-winsituatie heet zoiets.


Volgens marketing manager Ian McCarthy is dit "een mooie gelegenheid om onze trouwste fans te laten proeven van de Heinz Tomato Ketchup with Balsamic Vinegar". Daarnaast is de richting van sociale media "de kant die de klantenconsumptie uitgaat" en is dit een goede manier om te zien of de test aanslaat. Naar zijn verwachting zullen de drieduizend flesjes niettemin meteen uitverkocht zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top