RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Aoste lanceert vegetarisch broodbeleg

icon
Food2 oktober, 2017

Aoste is het eerste charcuteriemerk in België dat consumenten de keuze biedt tussen vleesbeleg en vegetarisch beleg voor op de boterham. Hiermee mikt het merk op de toenemende groep flexitariërs.

Variëren

Tot 16% van de Belgen is op zoek naar vegetarisch broodbeleg om af en toe te variëren met klassiekers zoals vleeswaren en kaas, maar ze vinden niet altijd wat ze zoeken. Uit onderzoek van Aoste in samenwerking met EVA – één van de grootste vegetarische organisaties in Europa – blijkt dat er wat vegetarisch beleg betreft, twee grote barrières zijn: de smaak (41%) en het gebrek aan nutritionele voordelen (36%). Om aan de consumentenvraag tegemoet te komen, breidt het charcuteriemerk zijn gamma uit met vijf vegetarische recepten onder het submerk ‘Le Végétarien’. 

 

“Het nieuwe gamma is in eerste instantie bedoeld voor diegenen die af en toe willen overstappen naar een vegetarisch alternatief op de boterham, naast klassieke charcuterie (vlees) en kaas. We willen deze bewuste Belgen de mogelijkheid bieden om te variëren. De malse textuur en typische vorm van ‘Le Végétarien’ zorgen ervoor dat we onze boterham smaakvol en makkelijk kunnen beleggen”, zegt merkmanagerThomas De Boes. 

 

Grote ambities

Het gamma ‘Le Végétarien’ komt in vijf verschillende smaakvarianten: Nature, Tuinkruiden, Curry, Gemengde groenten en Méditerranée. De recepten op basis van eiwitten zijn een bron van proteïnen en hebben een lagere waarde in onverzadigde vetten door te werken met zonnebloemolie (gemiddeld 1,5%). De producten hebben een laag suikergehalte (0,7%) en zijn vrij van smaakversterkers, artificiële kleurstoffen, gluten, soja en lactose. Ze dragen het Europese V-label, wat betekent dat ze 100% vegetarisch zijn.

 

“De producten werden ontwikkeld door een team van Belgische productontwikkelaars, marketeers en specialisten en worden versneden in België. De recepten zelf worden gemaakt binnen onze Europese groep, maar niet in België,” aldus De Boes. “We zijn niet van plan het hierbij te laten. Zo willen we met Aoste tegen 2018 ons broodbelegassortiment verder uitbreiden met nog andere vegetarische alternatieven. Hier zullen wellicht ook veganistische alternatieven tussen zitten. Onze ambitie met Aoste is om tegen 2025 de grootste aanbieder te worden in België van vegetarische alternatieven.”

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food16 december, 2025
    Promodruk en zondagsopeningen wegen op cijfers Colruyt Group

    Ondanks een omzetstijging in de eerste helft van het gebroken boekjaar staat de winst onder druk bij Colruyt Group. Ook het marktaandeel daalt opnieuw als gevolg van stevige concurrentie op de Belgische markt.

  • icon
    Food16 december, 2025
    Groen licht voor fusie FrieslandCampina en Milcobel

    De fusie tussen FrieslandCampina en Milcobel krijgt definitief groen licht. De ledenraad van FrieslandCampina en de buitengewone algemene vergadering van Milcobel stemden met ruime meerderheid in.

  • icon
    Food16 december, 2025
    Drie jaar na faillissement Makro België: nog procedure tegen Metro en wachten op ontslagvergoedingen

    Bijna drie jaar na het faillissement van Makro België wachten honderden voormalige werknemers nog altijd op een aanzienlijk deel van hun ontslagvergoeding. De afwikkeling van het faillissement blijft hangen door een reeks lopende juridische procedures, waaronder een zaak tegen moederbedrijf Metro.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN