Ben & Jerry’s opent pop-up in Antwerpen

Ben & Jerry’s opent pop-up in Antwerpen

Volgende week donderdag opent Ben & Jerry’s een pop-upwinkel in hartje Antwerpen. Die zal Scoop Shop heten en de fans van het merk zullen er hun eigen ‘Wich-ijsje kunnen samenstellen.

Antwerpse Handjes voor goed doel

Ben & Jerry’s Scoop Shop opent van 6 juli tot en met 30 september de deuren aan de Schoenmarkt 12 in hartje Antwerpen. Behalve publieksfavorieten als Cookie Dough en Chocolate Fudge Brownie pakt Ben & Jerry’s er ook uit met unieke smaken als Phish Food en Cherry Garcia.

 

In de Scoop Shop kunnen de fans zelf hun eigen ‘Wich-ijsje samenstellen, “een fairrukkelijk sand’wich-ijsje tussen twee koekjes” (zoals het 100% fairtrade merk het zelf formuleert). De pop-upwinkel pakt ook uit met een hele reeks toppings, met als opmerkelijke nieuwkomer de lokale Antwerpse Handjes.

 

Ben & Jerry’s schenkt de volledige opbrengst uit de verkoop van die Antwerpse Handjes trouwens aan een goed doel: Vluchtelingenwerk Vlaanderen. Het ijsmerk profileert zich al langer sociaalvoelend. Zo worden alle brownies van het merk geproduceerd in de Greyston Bakery in New York, waar kansarmen de kans krijgen om nieuwe vaardigheden te leren en zo hun leven weer op de rails kunnen krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top