Ben & Jerry’s pop-up’t in Antwerpen

Ben & Jerry’s opent pop-up in Antwerpen

Ben & Jerry’s opent pop-up in Antwerpen

Volgende week donderdag opent Ben & Jerry’s een pop-upwinkel in hartje Antwerpen. Die zal Scoop Shop heten en de fans van het merk zullen er hun eigen ‘Wich-ijsje kunnen samenstellen.

Antwerpse Handjes voor goed doel

Ben & Jerry’s Scoop Shop opent van 6 juli tot en met 30 september de deuren aan de Schoenmarkt 12 in hartje Antwerpen. Behalve publieksfavorieten als Cookie Dough en Chocolate Fudge Brownie pakt Ben & Jerry’s er ook uit met unieke smaken als Phish Food en Cherry Garcia.

 

In de Scoop Shop kunnen de fans zelf hun eigen ‘Wich-ijsje samenstellen, “een fairrukkelijk sand’wich-ijsje tussen twee koekjes” (zoals het 100% fairtrade merk het zelf formuleert). De pop-upwinkel pakt ook uit met een hele reeks toppings, met als opmerkelijke nieuwkomer de lokale Antwerpse Handjes.

 

Ben & Jerry’s schenkt de volledige opbrengst uit de verkoop van die Antwerpse Handjes trouwens aan een goed doel: Vluchtelingenwerk Vlaanderen. Het ijsmerk profileert zich al langer sociaalvoelend. Zo worden alle brownies van het merk geproduceerd in de Greyston Bakery in New York, waar kansarmen de kans krijgen om nieuwe vaardigheden te leren en zo hun leven weer op de rails kunnen krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top