Delhaize gokt op gamification in promoties

Advertenties met een spelletje zijn tot driemaal performanter. Daarom lanceert de mediaregie van Delhaize in samenwerking met HighCo Data enkele handige online promotietools voor merken.

 

Terugbetaalacties in opmars

Op deze manier wil de retailer merkfabrikanten de kans bieden om snel en eenvoudig hun zichtbaarheid te verhogen en hun verkoop te stimuleren. Merkmanagers kunnen gebruik maken van een veertigtal kant-en-klare spelletjes die ze vlot kunnen aanpassen aan hun boodschap en huisstijl. De meeste onlinespelers kopen daarna het product ook aan.

 

Daarnaast kunnen fabrikanten op het platform ook zelf instant cashback-promoties lanceren. Terugbetaalacties zijn in opmars in België en het onlineplatform van Delhaize speelt in op deze trend. De consument kan online of rechtstreeks via de smartphone een terugbetaling vragen na de aankoop van een artikel. Ook hier is het voordeel voor merken evident. De acties geven gegarandeerde resultaten in proefaankopen, penetratie en verkoop.