Delhaize profileert zich op ‘bio’

Delhaize profileert zich op ‘bio’

Tot 12 juni is België in de ban van bio. En Delhaize is vast van plan om zich meer dan ooit op deze markt te profileren. Zo’n 15 jaar geleden lanceerde Delhaize zijn eerste bioproduct, een biobrood. Vandaag heeft de groep “op de Belgische markt al een marktaandeel van 33% voor de verkoop van bioproducten, alle distributiekanalen inbegrepen dus ook de directe verkoop van de boeren aan particulieren”, zegt Raffael Li Preti, Senior Manager Fruit & Vegetables.

Bio-eieren meest gevraagd

De klant is alvast veranderd, klinkt het bij Delhaize. “Kocht vroeger slechts een kleine groep van klanten bioproducten, dan stellen we vandaag vast dat steeds meer mensen zich laten verleiden om een bioproduct te kopen.”


Bio-eieren zijn tegenwoordig het meest gevraagde product. “Hoewel ons aanbod aan bio-eieren maar een vijfde van het totale assortiment aan eieren vertegenwoordigt, zijn 35% van de verkochte eieren biologisch. Dit bewijst dat bio niet enkel meer is voorbehouden voor een nichecliënteel. De klanten appreciëren de kwaliteit en de authenticiteit van deze producten”, aldus nog Raffael Li Preti.

20% groei per jaar

De voorbije drie jaar zag Delhaize zijn bioverkoop elk jaar met meer dan 20% stijgen. Vooral de afdeling fruit & groenten, de bakkerij en de beenhouwerij hebben de wind in de zeilen, maar de bioproducten eisen ook een steeds grotere plaats op in de rayons gezouten en gesuikerde voeding en in de afdeling Home & Beauty Care, met producten op basis van biokatoen.


“We werken zoveel mogelijk op lokaal niveau en houden de voedingskwaliteit van onze bioproducten en van de producten van ons huismerk nauwlettend in het oog. Aandacht voor de authenticiteit van onze bioproducten is primordiaal. Wij voegen geen overbodige middelen toe, zelfs geen natuurlijke additieven”, legt Raffael Li Preti uit. “En uiteraard blijven we, net zoals voor de andere productcategorieën, innoveren door regelmatig nieuwe referenties aan het bio-assortiment toe te voegen.”

 

Tot 12 juni is België in de ban van bio. En Delhaize is vast van plan om zich meer dan ooit op deze markt te profileren. Zo’n 15 jaar geleden lanceerde Delhaize zijn eerste bioproduct, een biobrood. Vandaag heeft de groep “op de Belgische markt al een marktaandeel van 33% voor de verkoop van bioproducten, alle distributiekanalen inbegrepen dus ook de directe verkoop van de boeren aan particulieren”, zegt Raffael Li Preti, Senior Manager Fruit & Vegetables.

Bio-eieren meest gevraagd

De klant is alvast veranderd, klinkt het bij Delhaize. “Kocht vroeger slechts een kleine groep van klanten bioproducten, dan stellen we vandaag vast dat steeds meer mensen zich laten verleiden om een bioproduct te kopen.”


Bio-eieren zijn tegenwoordig het meest gevraagde product. “Hoewel ons aanbod aan bio-eieren maar een vijfde van het totale assortiment aan eieren vertegenwoordigt, zijn 35% van de verkochte eieren biologisch. Dit bewijst dat bio niet enkel meer is voorbehouden voor een nichecliënteel. De klanten appreciëren de kwaliteit en de authenticiteit van deze producten”, aldus nog Raffael Li Preti.

20% groei per jaar

De voorbije drie jaar zag Delhaize zijn bioverkoop elk jaar met meer dan 20% stijgen. Vooral de afdeling fruit & groenten, de bakkerij en de beenhouwerij hebben de wind in de zeilen, maar de bioproducten eisen ook een steeds grotere plaats op in de rayons gezouten en gesuikerde voeding en in de afdeling Home & Beauty Care, met producten op basis van biokatoen.


“We werken zoveel mogelijk op lokaal niveau en houden de voedingskwaliteit van onze bioproducten en van de producten van ons huismerk nauwlettend in het oog. Aandacht voor de authenticiteit van onze bioproducten is primordiaal. Wij voegen geen overbodige middelen toe, zelfs geen natuurlijke additieven”, legt Raffael Li Preti uit. “En uiteraard blijven we, net zoals voor de andere productcategorieën, innoveren door regelmatig nieuwe referenties aan het bio-assortiment toe te voegen.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top