Delhaize profileert zich op ‘bio’

Delhaize profileert zich op ‘bio’

Tot 12 juni is België in de ban van bio. En Delhaize is vast van plan om zich meer dan ooit op deze markt te profileren. Zo’n 15 jaar geleden lanceerde Delhaize zijn eerste bioproduct, een biobrood. Vandaag heeft de groep “op de Belgische markt al een marktaandeel van 33% voor de verkoop van bioproducten, alle distributiekanalen inbegrepen dus ook de directe verkoop van de boeren aan particulieren”, zegt Raffael Li Preti, Senior Manager Fruit & Vegetables.

Bio-eieren meest gevraagd

De klant is alvast veranderd, klinkt het bij Delhaize. “Kocht vroeger slechts een kleine groep van klanten bioproducten, dan stellen we vandaag vast dat steeds meer mensen zich laten verleiden om een bioproduct te kopen.”


Bio-eieren zijn tegenwoordig het meest gevraagde product. “Hoewel ons aanbod aan bio-eieren maar een vijfde van het totale assortiment aan eieren vertegenwoordigt, zijn 35% van de verkochte eieren biologisch. Dit bewijst dat bio niet enkel meer is voorbehouden voor een nichecliënteel. De klanten appreciëren de kwaliteit en de authenticiteit van deze producten”, aldus nog Raffael Li Preti.

20% groei per jaar

De voorbije drie jaar zag Delhaize zijn bioverkoop elk jaar met meer dan 20% stijgen. Vooral de afdeling fruit & groenten, de bakkerij en de beenhouwerij hebben de wind in de zeilen, maar de bioproducten eisen ook een steeds grotere plaats op in de rayons gezouten en gesuikerde voeding en in de afdeling Home & Beauty Care, met producten op basis van biokatoen.


“We werken zoveel mogelijk op lokaal niveau en houden de voedingskwaliteit van onze bioproducten en van de producten van ons huismerk nauwlettend in het oog. Aandacht voor de authenticiteit van onze bioproducten is primordiaal. Wij voegen geen overbodige middelen toe, zelfs geen natuurlijke additieven”, legt Raffael Li Preti uit. “En uiteraard blijven we, net zoals voor de andere productcategorieën, innoveren door regelmatig nieuwe referenties aan het bio-assortiment toe te voegen.”

 

Tot 12 juni is België in de ban van bio. En Delhaize is vast van plan om zich meer dan ooit op deze markt te profileren. Zo’n 15 jaar geleden lanceerde Delhaize zijn eerste bioproduct, een biobrood. Vandaag heeft de groep “op de Belgische markt al een marktaandeel van 33% voor de verkoop van bioproducten, alle distributiekanalen inbegrepen dus ook de directe verkoop van de boeren aan particulieren”, zegt Raffael Li Preti, Senior Manager Fruit & Vegetables.

Bio-eieren meest gevraagd

De klant is alvast veranderd, klinkt het bij Delhaize. “Kocht vroeger slechts een kleine groep van klanten bioproducten, dan stellen we vandaag vast dat steeds meer mensen zich laten verleiden om een bioproduct te kopen.”


Bio-eieren zijn tegenwoordig het meest gevraagde product. “Hoewel ons aanbod aan bio-eieren maar een vijfde van het totale assortiment aan eieren vertegenwoordigt, zijn 35% van de verkochte eieren biologisch. Dit bewijst dat bio niet enkel meer is voorbehouden voor een nichecliënteel. De klanten appreciëren de kwaliteit en de authenticiteit van deze producten”, aldus nog Raffael Li Preti.

20% groei per jaar

De voorbije drie jaar zag Delhaize zijn bioverkoop elk jaar met meer dan 20% stijgen. Vooral de afdeling fruit & groenten, de bakkerij en de beenhouwerij hebben de wind in de zeilen, maar de bioproducten eisen ook een steeds grotere plaats op in de rayons gezouten en gesuikerde voeding en in de afdeling Home & Beauty Care, met producten op basis van biokatoen.


“We werken zoveel mogelijk op lokaal niveau en houden de voedingskwaliteit van onze bioproducten en van de producten van ons huismerk nauwlettend in het oog. Aandacht voor de authenticiteit van onze bioproducten is primordiaal. Wij voegen geen overbodige middelen toe, zelfs geen natuurlijke additieven”, legt Raffael Li Preti uit. “En uiteraard blijven we, net zoals voor de andere productcategorieën, innoveren door regelmatig nieuwe referenties aan het bio-assortiment toe te voegen.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top