Delhaize profileert zich op ‘bio’ | RetailDetail

Delhaize profileert zich op ‘bio’

Delhaize profileert zich op ‘bio’

Tot 12 juni is België in de ban van bio. En Delhaize is vast van plan om zich meer dan ooit op deze markt te profileren. Zo’n 15 jaar geleden lanceerde Delhaize zijn eerste bioproduct, een biobrood. Vandaag heeft de groep “op de Belgische markt al een marktaandeel van 33% voor de verkoop van bioproducten, alle distributiekanalen inbegrepen dus ook de directe verkoop van de boeren aan particulieren”, zegt Raffael Li Preti, Senior Manager Fruit & Vegetables.

Bio-eieren meest gevraagd

De klant is alvast veranderd, klinkt het bij Delhaize. “Kocht vroeger slechts een kleine groep van klanten bioproducten, dan stellen we vandaag vast dat steeds meer mensen zich laten verleiden om een bioproduct te kopen.”


Bio-eieren zijn tegenwoordig het meest gevraagde product. “Hoewel ons aanbod aan bio-eieren maar een vijfde van het totale assortiment aan eieren vertegenwoordigt, zijn 35% van de verkochte eieren biologisch. Dit bewijst dat bio niet enkel meer is voorbehouden voor een nichecliënteel. De klanten appreciëren de kwaliteit en de authenticiteit van deze producten”, aldus nog Raffael Li Preti.

20% groei per jaar

De voorbije drie jaar zag Delhaize zijn bioverkoop elk jaar met meer dan 20% stijgen. Vooral de afdeling fruit & groenten, de bakkerij en de beenhouwerij hebben de wind in de zeilen, maar de bioproducten eisen ook een steeds grotere plaats op in de rayons gezouten en gesuikerde voeding en in de afdeling Home & Beauty Care, met producten op basis van biokatoen.


“We werken zoveel mogelijk op lokaal niveau en houden de voedingskwaliteit van onze bioproducten en van de producten van ons huismerk nauwlettend in het oog. Aandacht voor de authenticiteit van onze bioproducten is primordiaal. Wij voegen geen overbodige middelen toe, zelfs geen natuurlijke additieven”, legt Raffael Li Preti uit. “En uiteraard blijven we, net zoals voor de andere productcategorieën, innoveren door regelmatig nieuwe referenties aan het bio-assortiment toe te voegen.”

 

Tot 12 juni is België in de ban van bio. En Delhaize is vast van plan om zich meer dan ooit op deze markt te profileren. Zo’n 15 jaar geleden lanceerde Delhaize zijn eerste bioproduct, een biobrood. Vandaag heeft de groep “op de Belgische markt al een marktaandeel van 33% voor de verkoop van bioproducten, alle distributiekanalen inbegrepen dus ook de directe verkoop van de boeren aan particulieren”, zegt Raffael Li Preti, Senior Manager Fruit & Vegetables.

Bio-eieren meest gevraagd

De klant is alvast veranderd, klinkt het bij Delhaize. “Kocht vroeger slechts een kleine groep van klanten bioproducten, dan stellen we vandaag vast dat steeds meer mensen zich laten verleiden om een bioproduct te kopen.”


Bio-eieren zijn tegenwoordig het meest gevraagde product. “Hoewel ons aanbod aan bio-eieren maar een vijfde van het totale assortiment aan eieren vertegenwoordigt, zijn 35% van de verkochte eieren biologisch. Dit bewijst dat bio niet enkel meer is voorbehouden voor een nichecliënteel. De klanten appreciëren de kwaliteit en de authenticiteit van deze producten”, aldus nog Raffael Li Preti.

20% groei per jaar

De voorbije drie jaar zag Delhaize zijn bioverkoop elk jaar met meer dan 20% stijgen. Vooral de afdeling fruit & groenten, de bakkerij en de beenhouwerij hebben de wind in de zeilen, maar de bioproducten eisen ook een steeds grotere plaats op in de rayons gezouten en gesuikerde voeding en in de afdeling Home & Beauty Care, met producten op basis van biokatoen.


“We werken zoveel mogelijk op lokaal niveau en houden de voedingskwaliteit van onze bioproducten en van de producten van ons huismerk nauwlettend in het oog. Aandacht voor de authenticiteit van onze bioproducten is primordiaal. Wij voegen geen overbodige middelen toe, zelfs geen natuurlijke additieven”, legt Raffael Li Preti uit. “En uiteraard blijven we, net zoals voor de andere productcategorieën, innoveren door regelmatig nieuwe referenties aan het bio-assortiment toe te voegen.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.