Delhaize profileert zich op ‘bio’

Delhaize profileert zich op ‘bio’

Tot 12 juni is België in de ban van bio. En Delhaize is vast van plan om zich meer dan ooit op deze markt te profileren. Zo’n 15 jaar geleden lanceerde Delhaize zijn eerste bioproduct, een biobrood. Vandaag heeft de groep “op de Belgische markt al een marktaandeel van 33% voor de verkoop van bioproducten, alle distributiekanalen inbegrepen dus ook de directe verkoop van de boeren aan particulieren”, zegt Raffael Li Preti, Senior Manager Fruit & Vegetables.

Bio-eieren meest gevraagd

De klant is alvast veranderd, klinkt het bij Delhaize. “Kocht vroeger slechts een kleine groep van klanten bioproducten, dan stellen we vandaag vast dat steeds meer mensen zich laten verleiden om een bioproduct te kopen.”


Bio-eieren zijn tegenwoordig het meest gevraagde product. “Hoewel ons aanbod aan bio-eieren maar een vijfde van het totale assortiment aan eieren vertegenwoordigt, zijn 35% van de verkochte eieren biologisch. Dit bewijst dat bio niet enkel meer is voorbehouden voor een nichecliënteel. De klanten appreciëren de kwaliteit en de authenticiteit van deze producten”, aldus nog Raffael Li Preti.

20% groei per jaar

De voorbije drie jaar zag Delhaize zijn bioverkoop elk jaar met meer dan 20% stijgen. Vooral de afdeling fruit & groenten, de bakkerij en de beenhouwerij hebben de wind in de zeilen, maar de bioproducten eisen ook een steeds grotere plaats op in de rayons gezouten en gesuikerde voeding en in de afdeling Home & Beauty Care, met producten op basis van biokatoen.


“We werken zoveel mogelijk op lokaal niveau en houden de voedingskwaliteit van onze bioproducten en van de producten van ons huismerk nauwlettend in het oog. Aandacht voor de authenticiteit van onze bioproducten is primordiaal. Wij voegen geen overbodige middelen toe, zelfs geen natuurlijke additieven”, legt Raffael Li Preti uit. “En uiteraard blijven we, net zoals voor de andere productcategorieën, innoveren door regelmatig nieuwe referenties aan het bio-assortiment toe te voegen.”

 

Tot 12 juni is België in de ban van bio. En Delhaize is vast van plan om zich meer dan ooit op deze markt te profileren. Zo’n 15 jaar geleden lanceerde Delhaize zijn eerste bioproduct, een biobrood. Vandaag heeft de groep “op de Belgische markt al een marktaandeel van 33% voor de verkoop van bioproducten, alle distributiekanalen inbegrepen dus ook de directe verkoop van de boeren aan particulieren”, zegt Raffael Li Preti, Senior Manager Fruit & Vegetables.

Bio-eieren meest gevraagd

De klant is alvast veranderd, klinkt het bij Delhaize. “Kocht vroeger slechts een kleine groep van klanten bioproducten, dan stellen we vandaag vast dat steeds meer mensen zich laten verleiden om een bioproduct te kopen.”


Bio-eieren zijn tegenwoordig het meest gevraagde product. “Hoewel ons aanbod aan bio-eieren maar een vijfde van het totale assortiment aan eieren vertegenwoordigt, zijn 35% van de verkochte eieren biologisch. Dit bewijst dat bio niet enkel meer is voorbehouden voor een nichecliënteel. De klanten appreciëren de kwaliteit en de authenticiteit van deze producten”, aldus nog Raffael Li Preti.

20% groei per jaar

De voorbije drie jaar zag Delhaize zijn bioverkoop elk jaar met meer dan 20% stijgen. Vooral de afdeling fruit & groenten, de bakkerij en de beenhouwerij hebben de wind in de zeilen, maar de bioproducten eisen ook een steeds grotere plaats op in de rayons gezouten en gesuikerde voeding en in de afdeling Home & Beauty Care, met producten op basis van biokatoen.


“We werken zoveel mogelijk op lokaal niveau en houden de voedingskwaliteit van onze bioproducten en van de producten van ons huismerk nauwlettend in het oog. Aandacht voor de authenticiteit van onze bioproducten is primordiaal. Wij voegen geen overbodige middelen toe, zelfs geen natuurlijke additieven”, legt Raffael Li Preti uit. “En uiteraard blijven we, net zoals voor de andere productcategorieën, innoveren door regelmatig nieuwe referenties aan het bio-assortiment toe te voegen.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top