Francis Kint nieuwe CEO Ter Beke | RetailDetail

Francis Kint nieuwe CEO Ter Beke

Francis Kint nieuwe CEO Ter Beke
Shutterstock

Vleesgroep Ter Beke heeft met Francis Kint een nieuwe CEO gevonden. Hij volgt Dirk Goeminne op, die eerder al had laten verstaan dat hij in 2018 de rol van CEO naast zich zou neerleggen. Hij wordt wel voorzitter van de raad van bestuur.

 

Ervaring in Nederland

Met Francis Kint weet Ter Beke een ervaren man binnen te halen, want de voorbije drie jaar was hij aan de slag bij het Nederlandse Vion, een rechtstreekse concurrent van Ter Beke. Eerder was hij ook aan de slag bij Sara Lee, Chiquita, Fiskars en UNIVEG. In juni neemt hij de fakkel over van Goeminne.

 

“Ter Beke is voor mij een nieuwe uitdaging in mijn thuisland”, zegt Francis Kint. “Ter Beke is actief in groeimarkten met mooie producten. De ambitie van Ter Beke is groot en de groeistrategie duidelijk. Ik kijk ernaar uit om, samen met het directiecomité en het management team, die ambitie waar te maken.”

 

“Hij heeft heel wat ervaring met integratie bij overnames. Zijn uitgebreide kennis van het foodservice en het retailkanaal zal Ter Beke helpen om deze integratie verder uit te bouwen. Bovendien kent hij de markten die relevant zijn voor Ter Beke door en door”, aldus voorzitter Louis Verbeke.

 

Huidig CEO Dirk Goeminne verdwijnt wel niet volledig bij Ter Beke. Hij zet de stap naar het voorzitterschap, waar hij de plek inneemt van huidig voorzitter Louis Verbeke.

 

“Ik blijf nauw betrokken bij Ter Beke, en ga, waar gewenst, de transities op managementvlak en de integratie van de gekochte bedrijven mee faciliteren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.