Francis Kint nieuwe CEO Ter Beke | RetailDetail

Francis Kint nieuwe CEO Ter Beke

Francis Kint nieuwe CEO Ter Beke
Shutterstock

Vleesgroep Ter Beke heeft met Francis Kint een nieuwe CEO gevonden. Hij volgt Dirk Goeminne op, die eerder al had laten verstaan dat hij in 2018 de rol van CEO naast zich zou neerleggen. Hij wordt wel voorzitter van de raad van bestuur.

 

Ervaring in Nederland

Met Francis Kint weet Ter Beke een ervaren man binnen te halen, want de voorbije drie jaar was hij aan de slag bij het Nederlandse Vion, een rechtstreekse concurrent van Ter Beke. Eerder was hij ook aan de slag bij Sara Lee, Chiquita, Fiskars en UNIVEG. In juni neemt hij de fakkel over van Goeminne.

 

“Ter Beke is voor mij een nieuwe uitdaging in mijn thuisland”, zegt Francis Kint. “Ter Beke is actief in groeimarkten met mooie producten. De ambitie van Ter Beke is groot en de groeistrategie duidelijk. Ik kijk ernaar uit om, samen met het directiecomité en het management team, die ambitie waar te maken.”

 

“Hij heeft heel wat ervaring met integratie bij overnames. Zijn uitgebreide kennis van het foodservice en het retailkanaal zal Ter Beke helpen om deze integratie verder uit te bouwen. Bovendien kent hij de markten die relevant zijn voor Ter Beke door en door”, aldus voorzitter Louis Verbeke.

 

Huidig CEO Dirk Goeminne verdwijnt wel niet volledig bij Ter Beke. Hij zet de stap naar het voorzitterschap, waar hij de plek inneemt van huidig voorzitter Louis Verbeke.

 

“Ik blijf nauw betrokken bij Ter Beke, en ga, waar gewenst, de transities op managementvlak en de integratie van de gekochte bedrijven mee faciliteren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.