Guy Elewaut wordt nieuwe marketingdirecteur Colruyt

Guy Elewaut wordt nieuwe marketingdirecteur Colruyt

Op maandag 5 oktober krijgt Colruyt een nieuwe marketingdirecteur: Guy Elewaut. De 52-jarige Elewaut is al 15 jaar actief in de foodretail en werd de voorbije twee jaar klaargestoomd voor de directiejob.

Ex-Delhaize België

Elewaut, historicus en econoom van opleiding, werkte negen jaar als journalist bij zakenkrant De Tijd en stapte dan over naar Delhaize België. Daar klom hij op tot vicepresident strategie, marketing en communicatie onder Dirk Van den Berghe bij Delhaize België.

 

In december 2013 verhuisde hij dan naar Colruyt Group, waar hij het voorbije anderhalf jaar een traject volgde als 'kandidaat-directeur'. Daarvoor werd hij eerst ruim een jaar ondergedompeld in de verkoop, grotendeels als gerant van de Colruyt-winkel in Wondelgem. Intussen maakte hij ook al uitgebreid kennis met uiteenlopende diensten bij personeelszaken, logistiek en aankoop. De komende maanden zal hij zich verder inwerken op de marketingafdeling. Hij zal rechtstreeks rapporteren aan Chris Van Wettere, sinds begin maart algemeen directeur van Colruyt.

 

Duidelijke opdracht

Frans Colruyt, COO retail, is ervan overtuigd dat de persoonlijkheid van Elewaut goed aansluit bij de missie, de waarden en de bedrijfscultuur van Colruyt Group en dat hij een flinke meerwaarde kan brengen, zowel voor Colruyt als voor de groep.

 

Hij heeft dan ook een duidelijke opdracht voor de nieuwkomer: "Colruyt is goed bezig, maar om relevant en dienstbaar te blijven voor onze klanten, willen we het merkimago, de wendbaarheid en de slagkracht verder aanscherpen. Dat zal van pas komen in het snel veranderende retail-landschap." Guy Elewaut weet alvast wat van hem wordt verwacht.

Tags: