Guy Elewaut wordt nieuwe marketingdirecteur Colruyt

Guy Elewaut wordt nieuwe marketingdirecteur Colruyt

Op maandag 5 oktober krijgt Colruyt een nieuwe marketingdirecteur: Guy Elewaut. De 52-jarige Elewaut is al 15 jaar actief in de foodretail en werd de voorbije twee jaar klaargestoomd voor de directiejob.

Ex-Delhaize België

Elewaut, historicus en econoom van opleiding, werkte negen jaar als journalist bij zakenkrant De Tijd en stapte dan over naar Delhaize België. Daar klom hij op tot vicepresident strategie, marketing en communicatie onder Dirk Van den Berghe bij Delhaize België.

 

In december 2013 verhuisde hij dan naar Colruyt Group, waar hij het voorbije anderhalf jaar een traject volgde als 'kandidaat-directeur'. Daarvoor werd hij eerst ruim een jaar ondergedompeld in de verkoop, grotendeels als gerant van de Colruyt-winkel in Wondelgem. Intussen maakte hij ook al uitgebreid kennis met uiteenlopende diensten bij personeelszaken, logistiek en aankoop. De komende maanden zal hij zich verder inwerken op de marketingafdeling. Hij zal rechtstreeks rapporteren aan Chris Van Wettere, sinds begin maart algemeen directeur van Colruyt.

 

Duidelijke opdracht

Frans Colruyt, COO retail, is ervan overtuigd dat de persoonlijkheid van Elewaut goed aansluit bij de missie, de waarden en de bedrijfscultuur van Colruyt Group en dat hij een flinke meerwaarde kan brengen, zowel voor Colruyt als voor de groep.

 

Hij heeft dan ook een duidelijke opdracht voor de nieuwkomer: "Colruyt is goed bezig, maar om relevant en dienstbaar te blijven voor onze klanten, willen we het merkimago, de wendbaarheid en de slagkracht verder aanscherpen. Dat zal van pas komen in het snel veranderende retail-landschap." Guy Elewaut weet alvast wat van hem wordt verwacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top