Guy Elewaut wordt nieuwe marketingdirecteur Colruyt

Guy Elewaut wordt nieuwe marketingdirecteur Colruyt

Op maandag 5 oktober krijgt Colruyt een nieuwe marketingdirecteur: Guy Elewaut. De 52-jarige Elewaut is al 15 jaar actief in de foodretail en werd de voorbije twee jaar klaargestoomd voor de directiejob.

Ex-Delhaize België

Elewaut, historicus en econoom van opleiding, werkte negen jaar als journalist bij zakenkrant De Tijd en stapte dan over naar Delhaize België. Daar klom hij op tot vicepresident strategie, marketing en communicatie onder Dirk Van den Berghe bij Delhaize België.

 

In december 2013 verhuisde hij dan naar Colruyt Group, waar hij het voorbije anderhalf jaar een traject volgde als 'kandidaat-directeur'. Daarvoor werd hij eerst ruim een jaar ondergedompeld in de verkoop, grotendeels als gerant van de Colruyt-winkel in Wondelgem. Intussen maakte hij ook al uitgebreid kennis met uiteenlopende diensten bij personeelszaken, logistiek en aankoop. De komende maanden zal hij zich verder inwerken op de marketingafdeling. Hij zal rechtstreeks rapporteren aan Chris Van Wettere, sinds begin maart algemeen directeur van Colruyt.

 

Duidelijke opdracht

Frans Colruyt, COO retail, is ervan overtuigd dat de persoonlijkheid van Elewaut goed aansluit bij de missie, de waarden en de bedrijfscultuur van Colruyt Group en dat hij een flinke meerwaarde kan brengen, zowel voor Colruyt als voor de groep.

 

Hij heeft dan ook een duidelijke opdracht voor de nieuwkomer: "Colruyt is goed bezig, maar om relevant en dienstbaar te blijven voor onze klanten, willen we het merkimago, de wendbaarheid en de slagkracht verder aanscherpen. Dat zal van pas komen in het snel veranderende retail-landschap." Guy Elewaut weet alvast wat van hem wordt verwacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top