Guy Elewaut wordt nieuwe marketingdirecteur Colruyt | RetailDetail

Guy Elewaut wordt nieuwe marketingdirecteur Colruyt

Guy Elewaut wordt nieuwe marketingdirecteur Colruyt

Op maandag 5 oktober krijgt Colruyt een nieuwe marketingdirecteur: Guy Elewaut. De 52-jarige Elewaut is al 15 jaar actief in de foodretail en werd de voorbije twee jaar klaargestoomd voor de directiejob.

Ex-Delhaize België

Elewaut, historicus en econoom van opleiding, werkte negen jaar als journalist bij zakenkrant De Tijd en stapte dan over naar Delhaize België. Daar klom hij op tot vicepresident strategie, marketing en communicatie onder Dirk Van den Berghe bij Delhaize België.

 

In december 2013 verhuisde hij dan naar Colruyt Group, waar hij het voorbije anderhalf jaar een traject volgde als 'kandidaat-directeur'. Daarvoor werd hij eerst ruim een jaar ondergedompeld in de verkoop, grotendeels als gerant van de Colruyt-winkel in Wondelgem. Intussen maakte hij ook al uitgebreid kennis met uiteenlopende diensten bij personeelszaken, logistiek en aankoop. De komende maanden zal hij zich verder inwerken op de marketingafdeling. Hij zal rechtstreeks rapporteren aan Chris Van Wettere, sinds begin maart algemeen directeur van Colruyt.

 

Duidelijke opdracht

Frans Colruyt, COO retail, is ervan overtuigd dat de persoonlijkheid van Elewaut goed aansluit bij de missie, de waarden en de bedrijfscultuur van Colruyt Group en dat hij een flinke meerwaarde kan brengen, zowel voor Colruyt als voor de groep.

 

Hij heeft dan ook een duidelijke opdracht voor de nieuwkomer: "Colruyt is goed bezig, maar om relevant en dienstbaar te blijven voor onze klanten, willen we het merkimago, de wendbaarheid en de slagkracht verder aanscherpen. Dat zal van pas komen in het snel veranderende retail-landschap." Guy Elewaut weet alvast wat van hem wordt verwacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!