Lavazza wil Douwe Egberts' L’Or overnemen | RetailDetail

Lavazza wil Douwe Egberts' L’Or overnemen

Lavazza wil Douwe Egberts' L’Or overnemen

Het Italiaanse koffiemerk Lavazza zou geïnteresseerd zijn om het merk L'Or van DE Master Blenders over te nemen. Een officieel bod zou in november moeten volgen, maar mogelijk zijn er kapers op de kust.

Concurrentie

Als gevolg van de fusie van DE Master Blenders en de koffietak van Mondelez staan L'Or en het merk Grand Mere in de etalage. Beide merken moeten verkocht worden om ervoor te zorgen dat het fusiebedrijf niet te dominant wordt op de markt. Ze moeten naar verwachting tussen de 400 miljoen euro en de 500 miljoen euro opleveren.

 

Lavazza is echter niet de enige geïnteresseerde, want ook de Israëlische Strauss Group en investeringsgroepen BC Partners, Cinven, CD&R en Pai Partners bekijken de mogelijkheden om de merken in te lijven.

 

Het fusiebedrijf zal voor 51 procent in handen zijn van de familie Reiman, terwijl Mondelez de overige 49 procent zal beheren. Het bedrijf krijgt de naam Jacobs Douwe Egberts mee.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.