Lavazza wil Douwe Egberts' L’Or overnemen | RetailDetail

Lavazza wil Douwe Egberts' L’Or overnemen

Lavazza wil Douwe Egberts' L’Or overnemen

Het Italiaanse koffiemerk Lavazza zou geïnteresseerd zijn om het merk L'Or van DE Master Blenders over te nemen. Een officieel bod zou in november moeten volgen, maar mogelijk zijn er kapers op de kust.

Concurrentie

Als gevolg van de fusie van DE Master Blenders en de koffietak van Mondelez staan L'Or en het merk Grand Mere in de etalage. Beide merken moeten verkocht worden om ervoor te zorgen dat het fusiebedrijf niet te dominant wordt op de markt. Ze moeten naar verwachting tussen de 400 miljoen euro en de 500 miljoen euro opleveren.

 

Lavazza is echter niet de enige geïnteresseerde, want ook de Israëlische Strauss Group en investeringsgroepen BC Partners, Cinven, CD&R en Pai Partners bekijken de mogelijkheden om de merken in te lijven.

 

Het fusiebedrijf zal voor 51 procent in handen zijn van de familie Reiman, terwijl Mondelez de overige 49 procent zal beheren. Het bedrijf krijgt de naam Jacobs Douwe Egberts mee.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.