Lavazza wil Douwe Egberts' L’Or overnemen

Lavazza wil Douwe Egberts' L’Or overnemen

Het Italiaanse koffiemerk Lavazza zou geïnteresseerd zijn om het merk L'Or van DE Master Blenders over te nemen. Een officieel bod zou in november moeten volgen, maar mogelijk zijn er kapers op de kust.

Concurrentie

Als gevolg van de fusie van DE Master Blenders en de koffietak van Mondelez staan L'Or en het merk Grand Mere in de etalage. Beide merken moeten verkocht worden om ervoor te zorgen dat het fusiebedrijf niet te dominant wordt op de markt. Ze moeten naar verwachting tussen de 400 miljoen euro en de 500 miljoen euro opleveren.

 

Lavazza is echter niet de enige geïnteresseerde, want ook de Israëlische Strauss Group en investeringsgroepen BC Partners, Cinven, CD&R en Pai Partners bekijken de mogelijkheden om de merken in te lijven.

 

Het fusiebedrijf zal voor 51 procent in handen zijn van de familie Reiman, terwijl Mondelez de overige 49 procent zal beheren. Het bedrijf krijgt de naam Jacobs Douwe Egberts mee.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top