Lavazza wil Douwe Egberts' L’Or overnemen

Lavazza wil Douwe Egberts' L’Or overnemen

Het Italiaanse koffiemerk Lavazza zou geïnteresseerd zijn om het merk L'Or van DE Master Blenders over te nemen. Een officieel bod zou in november moeten volgen, maar mogelijk zijn er kapers op de kust.

Concurrentie

Als gevolg van de fusie van DE Master Blenders en de koffietak van Mondelez staan L'Or en het merk Grand Mere in de etalage. Beide merken moeten verkocht worden om ervoor te zorgen dat het fusiebedrijf niet te dominant wordt op de markt. Ze moeten naar verwachting tussen de 400 miljoen euro en de 500 miljoen euro opleveren.

 

Lavazza is echter niet de enige geïnteresseerde, want ook de Israëlische Strauss Group en investeringsgroepen BC Partners, Cinven, CD&R en Pai Partners bekijken de mogelijkheden om de merken in te lijven.

 

Het fusiebedrijf zal voor 51 procent in handen zijn van de familie Reiman, terwijl Mondelez de overige 49 procent zal beheren. Het bedrijf krijgt de naam Jacobs Douwe Egberts mee.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top