RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Belgen drinken steeds meer suikervrije Coca-Cola

icon
Food12 april, 2017

Bijna de helft van alle Coca-Cola-varianten die in België verkocht worden, is nu suikervrij. Het bedrijf blijft daarom investeren in het suikervrije segment, met liefst zeven nieuwe varianten dit voorjaar.

“Geslaagde herlancering”

Belgen kiezen steeds meer voor suikervrij, en bij Coca Cola is dat te merken aan het stijgende succes van Coca-Cola zero sugar. Tien jaar na de lancering op de Belgische markt in 2006 koopt 45% van de Belgische gezinnen vandaag op regelmatige basis deze calorievrije frisdrank: we drinken er nu vijftien keer zoveel van als tien jaar geleden. Daarmee groeide het aandeel van deze suikervrije variant binnen alle Coca-Cola-varianten van 2% in het eerste jaar tot 33% vandaag. 

 

De herlancering vorig jaar (met een nieuwe look, maar ook een smaak die dichter aanleunt bij de originele Coca-Cola) speelde een belangrijke rol in deze evolutie. Hoewel het product in de markt werd gezet met een eerder mannelijk imago, is vandaag 43% van de zero sugar-drinkers een vrouw.

 

Nieuwe smaken

De populariteit van de suikervrije Coca-Cola benadert nu sterk die van de suikerhoudende: de varianten ‘zero sugar’ en ‘light’ hebben samen een aandeel van 46%, tegenover 54% voor Coca-Cola en Coca-Cola life.

 

Omdat mensen steeds vaker voor een suikervrije variant kiezen, lanceert Coca-Cola de nieuwe smaken ‘zero sugar lemon’ en ‘zero sugar cherry’. Ook andere merken binnen het portfolio komen met suikervrije innovaties: Sprite lanceert ‘zero mint’ en ‘zero cranberry’. Chaudfontaine Fusion komt met twee nieuwe waters met een smaakje: framboos- en limoensmaak en limoen- en muntsmaak. Tot slot lanceerde Fanta onlangs nog de Fanta zero Pink Pomelo.

 

Geen koerswijziging voor Coca-Cola life

Opmerkelijk wel: in het Verenigd Koninkrijk heeft de frisdrankproducent zopas besloten om de groene variant Coca-Cola life van de markt te halen. Hoe het met deze variant gaat in België, vroegen we aan Coca-Cola woordvoeder Laura Brems.

 

“Coca-Cola Life werd in 2015 in België geïntroduceerd met een lager suikergehalte dankzij een combinatie van suiker en zoetstoffen uit stevia. Sinds zijn lancering heeft de variant een kleine, trouwe aanhang opgebouwd. Voor al onze merken evalueren we voortdurend de beste aanpak om aan de vraag van de consument te voldoen. Vandaag zien we geen reden voor een koerswijziging met betrekking tot Coca-Cola life op de Belgische markt. Het is een belangrijke variant met een specifieke rol binnen onze strategie om keuze te bieden aan onze consument. We blijven dus een gericht aanbod van verpakkingen aanbieden, afgestemd op de vraag van onze consumenten.”

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food10 december, 2025
    Poolse nummer drie wil discounters counteren met franchisenetwerk

    Eurocash, de derde grootste supermarktgroep in Polen, sluit 150 winkels en ontslaat 3000 medewerkers om slagkracht te winnen in een erg competitieve markt. De retailer ziet heil in een franchisemodel.

  • icon
    Food10 december, 2025
    Pilsoorlogje in Belgische supermarkten

    Een stuntpromo met Jupiler bij Albert Heijn België veroorzaakt opnieuw controverse, maar ook bij andere supermarktketens worden pilsmerken tegen kortingen van 25% tot meer dan 40% aangeboden.

  • icon
    Food10 december, 2025
    Aldi opent vijf Britse winkels in 24 uur tijd

    Aldi opent deze week in twee dagen tijd vijf nieuwe winkels in het Verenigd Koninkrijk. De expansie past in het plan om van 1.070 naar 1.500 winkels te groeien.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN