Lidl verkoopt enkel nog ‘groene’ bananen | RetailDetail

Lidl verkoopt enkel nog ‘groene’ bananen

Lidl verkoopt enkel nog ‘groene’ bananen

Supermarktketen Lidl schakelt volledig over naar de verkoop van bananen die op een duurzame wijze worden gekweekt. Er zullen enkel nog klassieke bananen verkocht worden, als er een tekort is aan gecertificeerde bananen.

Rainforest Alliance

Lidl zal alleen nog bananen aanbieden als die het Rainforest Alliance-label dragen: dat garandeert dat de bananen afkomstig zijn van plantages waar boeren volgens een aantal sociale en economische normen telen, met aandacht voor het milieu. Er worden ook opleidingen voorzien voor de boeren, die allemaal minstens een minimumloon worden betaald.

 

"Onze klanten zullen de omschakeling zelfs niet voelen: de bananen zijn nog steeds even lekker en worden niet duurder. Maar samen met onze klanten geven we onze partners in Zuid-Amerika wél een duw in de rug", vertelt woordvoerder Pieterjan Rynwalt. "Een mooi voorbeeld van het huwelijk tussen discount en duurzaam. Door bewust het assortiment niet onnodig uit breiden, waken we er immers over dat we zéér grote aantallen per product kunnen verkopen. En dat leidt op zijn beurt tot lagere prijzen. Die kunnen we aan onze klanten, of zoals nu aan de telers, teruggeven."

 

Lidl is al langer bezig met het verduurzamen van het aanbod. Zo kiest de keten zoveel mogelijk voor lokale groenten, fruit en vlees en wordt er duurzame cacao gebruikt in de chocolade. Onlangs werd de keten ook nog verkozen tot diervriendelijkste supermarkt van Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top