Lidl verkoopt enkel nog ‘groene’ bananen

Lidl verkoopt enkel nog ‘groene’ bananen

Supermarktketen Lidl schakelt volledig over naar de verkoop van bananen die op een duurzame wijze worden gekweekt. Er zullen enkel nog klassieke bananen verkocht worden, als er een tekort is aan gecertificeerde bananen.

Rainforest Alliance

Lidl zal alleen nog bananen aanbieden als die het Rainforest Alliance-label dragen: dat garandeert dat de bananen afkomstig zijn van plantages waar boeren volgens een aantal sociale en economische normen telen, met aandacht voor het milieu. Er worden ook opleidingen voorzien voor de boeren, die allemaal minstens een minimumloon worden betaald.

 

"Onze klanten zullen de omschakeling zelfs niet voelen: de bananen zijn nog steeds even lekker en worden niet duurder. Maar samen met onze klanten geven we onze partners in Zuid-Amerika wél een duw in de rug", vertelt woordvoerder Pieterjan Rynwalt. "Een mooi voorbeeld van het huwelijk tussen discount en duurzaam. Door bewust het assortiment niet onnodig uit breiden, waken we er immers over dat we zéér grote aantallen per product kunnen verkopen. En dat leidt op zijn beurt tot lagere prijzen. Die kunnen we aan onze klanten, of zoals nu aan de telers, teruggeven."

 

Lidl is al langer bezig met het verduurzamen van het aanbod. Zo kiest de keten zoveel mogelijk voor lokale groenten, fruit en vlees en wordt er duurzame cacao gebruikt in de chocolade. Onlangs werd de keten ook nog verkozen tot diervriendelijkste supermarkt van Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fastfoodketen Five Guys geeft Antwerpen Belgische primeur

18/12/2017

Op de De Keyserlei in Antwerpen opent binnenkort de eerste Belgische vestiging van de Amerikaanse fastfoodketen Five Guys. De huurovereenkomst voor het pand is ondertekend, de opening volgt begin volgend jaar.

Ook Carrefour België werkt aan vernieuwingsplan

18/12/2017

Niet enkel in Frankrijk wil Carrefour maatregelen nemen om de omzetten opnieuw te laten groeien, want ook de Belgische directie werkt al een tijdje aan een vernieuwingsplan. Daarbij worden vooral de hypermarkten onder de loep genomen.

Test-Aankoop: Colruyt blijft de goedkoopste, AH volgt

18/12/2017

Colruyt blijft zijn belofte van ‘laagste prijzen’ waarmaken, concludeert Test-Aankoop dit jaar opnieuw in zijn jaarlijkse prijsvergelijking. Toch stijgt de druk op de Halse supermarktketen.

 

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Back to top