McDonald’s laat klanten hamburger samenstellen | RetailDetail

McDonald’s laat klanten hamburger samenstellen

McDonald’s laat klanten hamburger samenstellen

McDonald's is bezig met het testen van hamburgers die volledig door de klant kunnen worden samengesteld. Het wil zo de concurrentie aangaan met ketens waar consumenten al zelf hun bestelling kunnen aanpassen, zoals Chipotle.

Meer extra's kiezen

McDonald's ondervindt steeds meer concurrentie van ketens waar klanten hun bestelling volledig naar wens kunnen aanpassen. Om nu mee te springen op die trend heeft de fastfoodketen in enkele vestigingen in de Verenigde Staten tablets geplaatst, waar klanten hun hamburger zelf kunnen samenstellen.

 

Zo kunnen klanten kiezen of ze één of twee hamburgers op hun broodje willen, welk broodje ze willen, welke kaas en welke andere extra's ze op hun hamburger willen. Daarna krijgen ze een toestel dat hen zal verwittigen wanneer hun hamburger klaar is.

 

McDonald's probeert met het nieuwe concept ook de focus te leggen op producten van hoge kwaliteit en hamburgers die vanaf nul worden gemaakt voor de klant. Zo wil de keten afstand proberen te nemen van haar extreem ongezonde imago.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".