McDonald’s laat klanten hamburger samenstellen

McDonald’s laat klanten hamburger samenstellen

McDonald's is bezig met het testen van hamburgers die volledig door de klant kunnen worden samengesteld. Het wil zo de concurrentie aangaan met ketens waar consumenten al zelf hun bestelling kunnen aanpassen, zoals Chipotle.

Meer extra's kiezen

McDonald's ondervindt steeds meer concurrentie van ketens waar klanten hun bestelling volledig naar wens kunnen aanpassen. Om nu mee te springen op die trend heeft de fastfoodketen in enkele vestigingen in de Verenigde Staten tablets geplaatst, waar klanten hun hamburger zelf kunnen samenstellen.

 

Zo kunnen klanten kiezen of ze één of twee hamburgers op hun broodje willen, welk broodje ze willen, welke kaas en welke andere extra's ze op hun hamburger willen. Daarna krijgen ze een toestel dat hen zal verwittigen wanneer hun hamburger klaar is.

 

McDonald's probeert met het nieuwe concept ook de focus te leggen op producten van hoge kwaliteit en hamburgers die vanaf nul worden gemaakt voor de klant. Zo wil de keten afstand proberen te nemen van haar extreem ongezonde imago.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top