McDonald’s laat klanten hamburger samenstellen | RetailDetail

McDonald’s laat klanten hamburger samenstellen

McDonald’s laat klanten hamburger samenstellen

McDonald's is bezig met het testen van hamburgers die volledig door de klant kunnen worden samengesteld. Het wil zo de concurrentie aangaan met ketens waar consumenten al zelf hun bestelling kunnen aanpassen, zoals Chipotle.

Meer extra's kiezen

McDonald's ondervindt steeds meer concurrentie van ketens waar klanten hun bestelling volledig naar wens kunnen aanpassen. Om nu mee te springen op die trend heeft de fastfoodketen in enkele vestigingen in de Verenigde Staten tablets geplaatst, waar klanten hun hamburger zelf kunnen samenstellen.

 

Zo kunnen klanten kiezen of ze één of twee hamburgers op hun broodje willen, welk broodje ze willen, welke kaas en welke andere extra's ze op hun hamburger willen. Daarna krijgen ze een toestel dat hen zal verwittigen wanneer hun hamburger klaar is.

 

McDonald's probeert met het nieuwe concept ook de focus te leggen op producten van hoge kwaliteit en hamburgers die vanaf nul worden gemaakt voor de klant. Zo wil de keten afstand proberen te nemen van haar extreem ongezonde imago.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.