Na amper 6 jaar is Colruyt Zottegem alweer te klein

Na amper 6 jaar is Colruyt Zottegem alweer te klein

Nog geen zes jaar geleden werd de Colruyt aan de Zottegemse Bijlokewijk volledig met de grond gelijk gemaakt om plaats te maken voor een nieuwe, 1.800 m² grote vestiging. En nu staat er alweer een uitbreiding op de agenda.

Nog een derde groter

“We dreigen het slachtoffer te worden van ons eigen succes”, klinkt het in de Zottegemse vestiging. En dus wordt de winkel sneller dan gepland opnieuw verbouwd. Het is de bedoeling om de huidige winkelruimte uit te breiden met 630 m². Colruyt heeft daarvoor een compromis bereikt met de drie naaste buren aan de Gentse steenweg. De afbraak van hun huizen is alvast begonnen en daarna kunnen de uitbreidingswerken snel opstarten.


De vestiging in Zottegem zal open blijven tijdens de duur van de werkzaamheden die tegen mei volgend jaar achter de rug moeten zijn. De uitbreiding van de winkel levert een 15-tal extra jobs op.

Wellicht terugkeer van de ‘kassaslang’

Colruyt overweegt in Zottegem wel het aanschuiven in slangvorm aan de kassa's opnieuw in te voeren. De lokale vestiging was één van de drie Colruyts die vorig jaar aan het proefproject deelnamen. Hoewel de Zottegemnaren er best over te spreken waren, besloot de directie in Halle op basis van de totaalresultaten van het hele proefproject uiteindelijk om de ‘slang’ toch niet in alle vestigingen van de keten in te voeren. Of de terugkeer van de ‘slang’ in Zottegem definitief zal zijn, dan wel beperkt blijft tot de duur van de werken, is nog niet bekend.

 

Nog geen zes jaar geleden werd de Colruyt aan de Zottegemse Bijlokewijk volledig met de grond gelijk gemaakt om plaats te maken voor een nieuwe, 1.800 m² grote vestiging. En nu staat er alweer een uitbreiding op de agenda.

Nog een derde groter

“We dreigen het slachtoffer te worden van ons eigen succes”, klinkt het in de Zottegemse vestiging. En dus wordt de winkel sneller dan gepland opnieuw verbouwd. Het is de bedoeling om de huidige winkelruimte uit te breiden met 630 m². Colruyt heeft daarvoor een compromis bereikt met de drie naaste buren aan de Gentse steenweg. De afbraak van hun huizen is alvast begonnen en daarna kunnen de uitbreidingswerken snel opstarten.


De vestiging in Zottegem zal open blijven tijdens de duur van de werkzaamheden die tegen mei volgend jaar achter de rug moeten zijn. De uitbreiding van de winkel levert een 15-tal extra jobs op.

Wellicht terugkeer van de ‘kassaslang’

Colruyt overweegt in Zottegem wel het aanschuiven in slangvorm aan de kassa's opnieuw in te voeren. De lokale vestiging was één van de drie Colruyts die vorig jaar aan het proefproject deelnamen. Hoewel de Zottegemnaren er best over te spreken waren, besloot de directie in Halle op basis van de totaalresultaten van het hele proefproject uiteindelijk om de ‘slang’ toch niet in alle vestigingen van de keten in te voeren. Of de terugkeer van de ‘slang’ in Zottegem definitief zal zijn, dan wel beperkt blijft tot de duur van de werken, is nog niet bekend.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top