RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nestlé doet groeimarkten uit de doeken

icon
Food28 september, 2017

Voedingsbedrijf Nestlé heeft op bijeenkomst van investeerders in Londen uit de doeken gedaan waar het de komende jaren zijn groei wil halen. Dankzij de focus op zes punten wil het tegen 2020 terug meer dan 5% groei halen.

Natuurlijk en biologisch

Die nieuwe strategie komt er nadat de organische groei van Nestlé in 2016 daalde naar 3,2%, de laagste groei in meer dan twintig jaar. Het Zwitserse bedrijf mikte jaren op een groei van minstens 5% en tegen 2020 wil het die doelstelling terug behalen.

 

Het eerste punt waar Nestlé meer de focus op wil leggen is natuurlijke voeding. Daarbij wil het een nieuwe generatie producten aanbieden op basis van natuurlijke ingrediënten, die eenvoudig kunnen getraceerd worden naar hun bron. Daarbij moeten ook de grote merken van Nestlé die strategie volgen.

 

Nauw aansluitend bij die natuurlijke voeding, is de focus op bioproducten: die markt groeit binnen Nestlé momenteel met 13% per jaar, fors meer dan het marktgemiddelde van 4%. Om daar van te profiteren worden er steeds meer producten met een biolabel toegevoegd aan de grote merken.

 

Glutenvrij, suikervrij en rijk aan proteïnen

Nestlé wil ook meer gebruik maken van de trend waarbij glutenvrije en lactosevrije producten in opmars zijn. Vooral op vlak van glutenvrije voeding ziet Nestlé nog veel mogelijkheden om aan de haal te gaan met marktaandeel van spelers die vrijwel enkel focussen op glutenvrije voeding. Nestlé zet daarom sterk in op smaaktesten, om aan te tonen dat hun glutenvrije producten evengoed smaken als traditionele voeding.

 

Net als de meeste andere voedingsproducenten wil Nestlé ook de hoeveelheid suiker in zijn voeding verder verminderen. Omdat veel consumenten geen fan zijn van artificiële suikers, zegt Nestlé een nieuwe soort suiker te hebben ontwikkeld. Die moet dezelfde smaak geven met tot 30% minder suiker. Daarnaast worden er ook producten gelanceerd die minder zoet zijn.

 

Langs de andere kant wil Nestlé net meer producten met toegevoegde proteïnen op de markt brengen. Die producten zijn niet langer enkel voor de echte fitnessfanaten, maar worden ook steeds meer door de gewone consument gebruikt.

 

Tot slot wil Nestlé met een groter assortiment plantaardige voeding mikken op de steeds groter wordende groep van flexitariërs, vegetariërs en veganisten.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food19 december, 2025
    Nestlé mag Perrier blijven produceren in Frankrijk

    Nestlé heeft groen licht gekregen om Perrier te blijven produceren in het Franse Vergèze, en om dat te blijven etiketteren als natuurlijk mineraalwater. Dit zal wel moeten gebeuren onder strikte voorwaarden en verscherpt toezicht.

  • icon
    Food19 december, 2025
    Monoprix hervat activiteiten in Libanon

    Monoprix maakt deze week zijn comeback in Libanon, nadat de keten zich daar in 2019 had teruggetrokken wegens de politieke en economische crisis. Voor volgend jaar staan ook Egypte en Marokko op de planning voor de Casino-dochter.

  • icon
    Food19 december, 2025
    [Filet Pur] Straffe stoot!

    Het slechte kerstrapport van de fiere marktleider is slechts een verwaarloosbare hobbel op de snelweg naar de totale overwinning, als we het met ons beperkte denkraam allemaal goed begrepen hebben. Filet Pur breekt zich het hoofd.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 december, 2025
    “Carrefour dicht bij Roemeense deal”
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN