Oprah Winfrey investeert in Weight Watchers

Oprah Winfrey investeert in Weight Watchers

Oprah Winfrey, vooral bekend van haar Amerikaanse talkshows maar ook een belangrijk zakenvrouw, gaat 10 procent van Weight Watchers International overnemen. Ze betaalt daarvoor 43,2 miljoen dollar (38 miljoen euro).

Optie op nog eens 5 procent

Naast de investering in het bedrijf zal Winfrey ook het gezicht worden van een nieuwe campagne. Weight Watchers benaderde Winfrey zelf voor een samenwerking en sinds twee maanden maakt ze gebruik van het programma. Ze is van plan om haar vooruitgang publiek te maken en zal verschijnen in advertenties. Daarnaast zal ze ook deel uitmaken van de raad van bestuur.

 

Naast de tien procent aandelen die Winfrey nu koopt, krijgt ze ook nog de optie op vijf procent extra aandelen. Als ze die optie licht, dan wordt ze de tweede grootste aandeelhouder van het bedrijf, na meerderheidsaandeehlouder Invus Public Equities Advisors (met 51,5 procent van de aandelen).

 

Sterke stijging aandeel

De samenwerking met Oprah Winfrey had onmiddellijk een positief effect op de aandelenkoers van het bedrijf: die steeg na de aankondiging van het nieuws immers met 105 procent. Het aandeel van Weight Watchers bereikte in mei 2011 een piek, maar was sindsdien met maar liefst 92 procent gedaald.

 

Weight Watchers hoopt dankzij de samenwerking een deel klanten terug te winnen, die het de voorbije jaren verloren is. Steeds meer consumenten kiezen ervoor om gezonder te eten en zo gewicht te verliezen, in plaats van specifieke dieetprogramma's te volgen. Ook de opkomst van 'fitness trackers' en calorietellers op smartphones hebben het Weight Watchers veel moeilijker gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Back to top