Oprah Winfrey investeert in Weight Watchers | RetailDetail

Oprah Winfrey investeert in Weight Watchers

Oprah Winfrey investeert in Weight Watchers

Oprah Winfrey, vooral bekend van haar Amerikaanse talkshows maar ook een belangrijk zakenvrouw, gaat 10 procent van Weight Watchers International overnemen. Ze betaalt daarvoor 43,2 miljoen dollar (38 miljoen euro).

Optie op nog eens 5 procent

Naast de investering in het bedrijf zal Winfrey ook het gezicht worden van een nieuwe campagne. Weight Watchers benaderde Winfrey zelf voor een samenwerking en sinds twee maanden maakt ze gebruik van het programma. Ze is van plan om haar vooruitgang publiek te maken en zal verschijnen in advertenties. Daarnaast zal ze ook deel uitmaken van de raad van bestuur.

 

Naast de tien procent aandelen die Winfrey nu koopt, krijgt ze ook nog de optie op vijf procent extra aandelen. Als ze die optie licht, dan wordt ze de tweede grootste aandeelhouder van het bedrijf, na meerderheidsaandeehlouder Invus Public Equities Advisors (met 51,5 procent van de aandelen).

 

Sterke stijging aandeel

De samenwerking met Oprah Winfrey had onmiddellijk een positief effect op de aandelenkoers van het bedrijf: die steeg na de aankondiging van het nieuws immers met 105 procent. Het aandeel van Weight Watchers bereikte in mei 2011 een piek, maar was sindsdien met maar liefst 92 procent gedaald.

 

Weight Watchers hoopt dankzij de samenwerking een deel klanten terug te winnen, die het de voorbije jaren verloren is. Steeds meer consumenten kiezen ervoor om gezonder te eten en zo gewicht te verliezen, in plaats van specifieke dieetprogramma's te volgen. Ook de opkomst van 'fitness trackers' en calorietellers op smartphones hebben het Weight Watchers veel moeilijker gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.