Take Eat Easy op zoek naar overnemer | RetailDetail

Take Eat Easy op zoek naar overnemer

Take Eat Easy op zoek naar overnemer

Het Brusselse Take Eat Easy is op zoek naar een overnemer, nadat het bij een nieuwe investeringsronde niet voldoende geld wist op te halen. Bovendien krijgt het bedrijfje te maken met stevige concurrentie.

Geen cent van Rocket Internet

De fietskoerierdienst werd in 2013 opgericht en toonde zich toen bijzonder ambitieus. Het bedrijf breidde dan ook snel uit en momenteel levert het maaltijden aan huis in verschillende Belgische en buitenlandse steden, zoals Londen en Grenoble.

 

Om verder te blijven groeien, was er echter nood aan nieuw kapitaal en dat geld had midden juli binnen moeten zijn. Die zoektocht verliep echter bijzonder moeizaam en ook het Duitse Rocket Internet had eerder al later verstaan geen cent meer in de start-up te willen steken. Daarom wil Take Eat Easy het bedrijf nu verkopen aan de hoogste bieder. Het Duitse Foodora en het Franse Geopost zouden alvast interesse tonen.

 

Take Eat Easy wist vorig jaar nog zestien miljoen euro op te halen, maar dat is een peulschil vergeleken met de concurrent Deliveroo: die wist op drie jaar tijd maar liefst 175 miljoen euro binnen te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.