Ter Beke neemt aandeel in Stefano Toselli

Ter Beke neemt aandeel in Stefano Toselli

Voedingsgroep Ter Beke heeft een aandeel van 33 procent genomen in zijn Franse sectorgenoot Stefano Toselli, waarmee de Oost-Vlamingen al enkele jaren samenwerken en in Polen een joint venture hebben.

Deel van eerdere overeenkomst

Ter Beke zal in totaal 9,4 miljoen euro betalen voor het aandeel in Stefano Toselli, dat vooral bereide maaltijden maakt. De mogelijkheid voor de overname van de aandelen werd al in 2011 besproken, bij het opzetten van de Poolse joint venture The Pasta Company.

 

In de overeenkomst stond een optie waarbij Ter Beke tot 2018 recht had om de overige 50 procent van de joint venture over te nemen en 100 procent van de aandelen van Stefano Toselli zelf. Ter Beke licht nu een deel van die optie vroeger dan verwacht. Dat wil echter niet zeggen dat de optie nu komt te vervallen: Ter Beke heeft tot 2018 nog steeds het recht om de overige aandelen over te nemen.

 

Stefano Toselli had in 2014 een omzet van 77 miljoen euro en is één van de marktleiders in koelverse en diepvrieslasagne. Ter Beke haalde in 2014 een omzet van bijna 400 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top