Target laat klanten met foto’s winkelen | RetailDetail

Target laat klanten met foto’s winkelen

Target laat klanten met foto’s winkelen

De Amerikaanse keten Target heeft een nieuwe app voor iOS gelanceerd met de naam 'In a Snap'. Met de app kunnen klaten door middel van foto's online winkelen bij Target en moeten ze dus geen streepjescodes meer inscannen.

Laagdrempelig

De app van Target, die werkt voor iPad, iPhone en iPod Touch laat consumenten toe om foto's te nemen van producten in magazines of reclamebladen. De app gaat dan in het assortiment van Target op zoek naar gelijkaardige producten. Vervolgens kunnen klanten kiezen om het product direct aan te kopen of om het op te slaan op een wenslijstje voor later.


Het doel van Target is om de drempel om online te kopen nog verder te verlagen, door het gebruiksgemak te verhogen. Veel klanten laten zich nog afschrikken omdat ze streepjescodes nodig hebben van een product of een specifieke link moeten gebruiken. Met de app kunnen ze elk product dat ze tegenkomen simpelweg inscannen, zonder meer.


Bij de lancering van zijn nieuwe smartphone stelde Amazon ook een soortgelijke app voor, Firefly. Die is wel een flink stuk uitgebreider dan de app van Target: Firefly zoekt niet enkel in het assortiment van Amazon, maar ook naar meer algemene informatie online via bijvoorbeeld Wikipedia.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.