A.S.Adventure-oprichter in kapitaal Fred&Ginger

A.S.Adventure-oprichter in kapitaal Fred&Ginger

De oprichter van outdoorketen A.S.Adventure, Emiel Lathouwers, stapt in het kapitaal van de Belgische FNG Group. Dat is het modehuis boven het merk Fred&Ginger. Emiel Lathouwers krijgt voor 6 miljoen euro een belang van circa 17% in de groep. FNG Group werd zeven jaar geleden opgericht door drie jonge burgerlijk ingenieurs en kende een sterke groei. Na de transactie blijven de oprichters de referentieaandeelhouders met een belang van 70%.

“Ervaring en operationele kennis”

Emiel Lathouwers is momenteel ook de belangrijkste aandeelhouder bij de internationale broodjesketen Le Pain Quotidien. Zijn kandidatuur zal worden toegelicht op de algemene vergadering van FNG Group, die ook zal voorstellen om hem een zitje in de raad van bestuur aan te bieden. In een persbericht wijst FNG Group op de meerwaarde van Lathouwers, wegens “zijn ervaring en operationele kennis”.


De investering van 6 miljoen euro moet de groei van het bedrijf financieren. FNG Group vervaardigt en verdeelt merkkleding via een vijftigtal eigen winkels en een duizendtal verkooppunten in binnen- en buitenland. De groep telt 180 medewerkers en realiseerde in 2010 een omzet van 40 miljoen euro.

 

De oprichter van outdoorketen A.S.Adventure, Emiel Lathouwers, stapt in het kapitaal van de Belgische FNG Group. Dat is het modehuis boven het merk Fred&Ginger. Emiel Lathouwers krijgt voor 6 miljoen euro een belang van circa 17% in de groep. FNG Group werd zeven jaar geleden opgericht door drie jonge burgerlijk ingenieurs en kende een sterke groei. Na de transactie blijven de oprichters de referentieaandeelhouders met een belang van 70%.

“Ervaring en operationele kennis”

Emiel Lathouwers is momenteel ook de belangrijkste aandeelhouder bij de internationale broodjesketen Le Pain Quotidien. Zijn kandidatuur zal worden toegelicht op de algemene vergadering van FNG Group, die ook zal voorstellen om hem een zitje in de raad van bestuur aan te bieden. In een persbericht wijst FNG Group op de meerwaarde van Lathouwers, wegens “zijn ervaring en operationele kennis”.


De investering van 6 miljoen euro moet de groei van het bedrijf financieren. FNG Group vervaardigt en verdeelt merkkleding via een vijftigtal eigen winkels en een duizendtal verkooppunten in binnen- en buitenland. De groep telt 180 medewerkers en realiseerde in 2010 een omzet van 40 miljoen euro.

 

Tags: