A.S.Adventure-oprichter in kapitaal Fred&Ginger

A.S.Adventure-oprichter in kapitaal Fred&Ginger

De oprichter van outdoorketen A.S.Adventure, Emiel Lathouwers, stapt in het kapitaal van de Belgische FNG Group. Dat is het modehuis boven het merk Fred&Ginger. Emiel Lathouwers krijgt voor 6 miljoen euro een belang van circa 17% in de groep. FNG Group werd zeven jaar geleden opgericht door drie jonge burgerlijk ingenieurs en kende een sterke groei. Na de transactie blijven de oprichters de referentieaandeelhouders met een belang van 70%.

“Ervaring en operationele kennis”

Emiel Lathouwers is momenteel ook de belangrijkste aandeelhouder bij de internationale broodjesketen Le Pain Quotidien. Zijn kandidatuur zal worden toegelicht op de algemene vergadering van FNG Group, die ook zal voorstellen om hem een zitje in de raad van bestuur aan te bieden. In een persbericht wijst FNG Group op de meerwaarde van Lathouwers, wegens “zijn ervaring en operationele kennis”.


De investering van 6 miljoen euro moet de groei van het bedrijf financieren. FNG Group vervaardigt en verdeelt merkkleding via een vijftigtal eigen winkels en een duizendtal verkooppunten in binnen- en buitenland. De groep telt 180 medewerkers en realiseerde in 2010 een omzet van 40 miljoen euro.

 

De oprichter van outdoorketen A.S.Adventure, Emiel Lathouwers, stapt in het kapitaal van de Belgische FNG Group. Dat is het modehuis boven het merk Fred&Ginger. Emiel Lathouwers krijgt voor 6 miljoen euro een belang van circa 17% in de groep. FNG Group werd zeven jaar geleden opgericht door drie jonge burgerlijk ingenieurs en kende een sterke groei. Na de transactie blijven de oprichters de referentieaandeelhouders met een belang van 70%.

“Ervaring en operationele kennis”

Emiel Lathouwers is momenteel ook de belangrijkste aandeelhouder bij de internationale broodjesketen Le Pain Quotidien. Zijn kandidatuur zal worden toegelicht op de algemene vergadering van FNG Group, die ook zal voorstellen om hem een zitje in de raad van bestuur aan te bieden. In een persbericht wijst FNG Group op de meerwaarde van Lathouwers, wegens “zijn ervaring en operationele kennis”.


De investering van 6 miljoen euro moet de groei van het bedrijf financieren. FNG Group vervaardigt en verdeelt merkkleding via een vijftigtal eigen winkels en een duizendtal verkooppunten in binnen- en buitenland. De groep telt 180 medewerkers en realiseerde in 2010 een omzet van 40 miljoen euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

23/06/2017

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

23/06/2017

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

30 winkeleigenaars van Amazon geband tijdens rechtszaak rond namaak Louis Vuitton

22/06/2017

30 handelaars mogen hun winkel op Amazon niet uitbaten zolang de rechtszaak tussen hen en het modemerk Louis Vuitton loopt. Dat sleepte hen voor de rechter omdat ze namaakproducten van het merk verkochten.

Yoox Net-a-Porter stop nu ook met verkoop angorawol

22/06/2017

Online retailer Yoox Net-a-Porter heeft, na het bannen van producten met bont op de webshops, nu ook besloten om niet langer producten met angorawol aan te bieden. Dat heeft dierenrechtenorganisatie PETA laten weten.

Back to top