A.S.Adventure-oprichter in kapitaal Fred&Ginger

A.S.Adventure-oprichter in kapitaal Fred&Ginger

De oprichter van outdoorketen A.S.Adventure, Emiel Lathouwers, stapt in het kapitaal van de Belgische FNG Group. Dat is het modehuis boven het merk Fred&Ginger. Emiel Lathouwers krijgt voor 6 miljoen euro een belang van circa 17% in de groep. FNG Group werd zeven jaar geleden opgericht door drie jonge burgerlijk ingenieurs en kende een sterke groei. Na de transactie blijven de oprichters de referentieaandeelhouders met een belang van 70%.

“Ervaring en operationele kennis”

Emiel Lathouwers is momenteel ook de belangrijkste aandeelhouder bij de internationale broodjesketen Le Pain Quotidien. Zijn kandidatuur zal worden toegelicht op de algemene vergadering van FNG Group, die ook zal voorstellen om hem een zitje in de raad van bestuur aan te bieden. In een persbericht wijst FNG Group op de meerwaarde van Lathouwers, wegens “zijn ervaring en operationele kennis”.


De investering van 6 miljoen euro moet de groei van het bedrijf financieren. FNG Group vervaardigt en verdeelt merkkleding via een vijftigtal eigen winkels en een duizendtal verkooppunten in binnen- en buitenland. De groep telt 180 medewerkers en realiseerde in 2010 een omzet van 40 miljoen euro.

 

De oprichter van outdoorketen A.S.Adventure, Emiel Lathouwers, stapt in het kapitaal van de Belgische FNG Group. Dat is het modehuis boven het merk Fred&Ginger. Emiel Lathouwers krijgt voor 6 miljoen euro een belang van circa 17% in de groep. FNG Group werd zeven jaar geleden opgericht door drie jonge burgerlijk ingenieurs en kende een sterke groei. Na de transactie blijven de oprichters de referentieaandeelhouders met een belang van 70%.

“Ervaring en operationele kennis”

Emiel Lathouwers is momenteel ook de belangrijkste aandeelhouder bij de internationale broodjesketen Le Pain Quotidien. Zijn kandidatuur zal worden toegelicht op de algemene vergadering van FNG Group, die ook zal voorstellen om hem een zitje in de raad van bestuur aan te bieden. In een persbericht wijst FNG Group op de meerwaarde van Lathouwers, wegens “zijn ervaring en operationele kennis”.


De investering van 6 miljoen euro moet de groei van het bedrijf financieren. FNG Group vervaardigt en verdeelt merkkleding via een vijftigtal eigen winkels en een duizendtal verkooppunten in binnen- en buitenland. De groep telt 180 medewerkers en realiseerde in 2010 een omzet van 40 miljoen euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

Back to top