A.S.Adventure-oprichter in kapitaal Fred&Ginger

A.S.Adventure-oprichter in kapitaal Fred&Ginger

De oprichter van outdoorketen A.S.Adventure, Emiel Lathouwers, stapt in het kapitaal van de Belgische FNG Group. Dat is het modehuis boven het merk Fred&Ginger. Emiel Lathouwers krijgt voor 6 miljoen euro een belang van circa 17% in de groep. FNG Group werd zeven jaar geleden opgericht door drie jonge burgerlijk ingenieurs en kende een sterke groei. Na de transactie blijven de oprichters de referentieaandeelhouders met een belang van 70%.

“Ervaring en operationele kennis”

Emiel Lathouwers is momenteel ook de belangrijkste aandeelhouder bij de internationale broodjesketen Le Pain Quotidien. Zijn kandidatuur zal worden toegelicht op de algemene vergadering van FNG Group, die ook zal voorstellen om hem een zitje in de raad van bestuur aan te bieden. In een persbericht wijst FNG Group op de meerwaarde van Lathouwers, wegens “zijn ervaring en operationele kennis”.


De investering van 6 miljoen euro moet de groei van het bedrijf financieren. FNG Group vervaardigt en verdeelt merkkleding via een vijftigtal eigen winkels en een duizendtal verkooppunten in binnen- en buitenland. De groep telt 180 medewerkers en realiseerde in 2010 een omzet van 40 miljoen euro.

 

De oprichter van outdoorketen A.S.Adventure, Emiel Lathouwers, stapt in het kapitaal van de Belgische FNG Group. Dat is het modehuis boven het merk Fred&Ginger. Emiel Lathouwers krijgt voor 6 miljoen euro een belang van circa 17% in de groep. FNG Group werd zeven jaar geleden opgericht door drie jonge burgerlijk ingenieurs en kende een sterke groei. Na de transactie blijven de oprichters de referentieaandeelhouders met een belang van 70%.

“Ervaring en operationele kennis”

Emiel Lathouwers is momenteel ook de belangrijkste aandeelhouder bij de internationale broodjesketen Le Pain Quotidien. Zijn kandidatuur zal worden toegelicht op de algemene vergadering van FNG Group, die ook zal voorstellen om hem een zitje in de raad van bestuur aan te bieden. In een persbericht wijst FNG Group op de meerwaarde van Lathouwers, wegens “zijn ervaring en operationele kennis”.


De investering van 6 miljoen euro moet de groei van het bedrijf financieren. FNG Group vervaardigt en verdeelt merkkleding via een vijftigtal eigen winkels en een duizendtal verkooppunten in binnen- en buitenland. De groep telt 180 medewerkers en realiseerde in 2010 een omzet van 40 miljoen euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, en zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top