Bikkembergs verkocht aan Italiaanse licentiehouder

Bikkembergs verkocht aan Italiaanse licentiehouder

De Belgische modeontwerper Dirk Bikkembergs heeft de controle over zijn gelijknamige modehuis uit handen gegeven, zo vernamen De Standaard en Het Nieuwsblad in de marge van de voorstelling van Bikkembergs’ boek “Football is fashion”. Dat verschijnt begin juni bij uitgeverij Lido en overloopt de jaren waarin de Vlaming naar de top van de internationale modewereld doorstootte dankzij zijn slimme marketingzet om mode aan voetbal te koppelen.

Verkocht aan Zeis Excelsa

Bikkembergs, ex-student van de Antwerpse modeacademie en een van de legendarische ‘zes' van Antwerpen, heeft begin dit jaar een overeenkomst bereikt met het Italiaanse Zeis Excelsa. Dat is het familiebedrijf waarmee hij al meer dan tien jaar samenwerkt en dat al die tijd de licentie voor de schoenen en tassen van het Belgische modelabel in handen had. Die licentie was trouwens goed voor circa 60% van de omzet van Zeis Excelsa. Meer details over de overname werden niet vrijgegeven.

Nog dit jaar 10 nieuwe winkels

De deal zou er gekomen zijn om het bedrijf Bikkembergs meer ademruimte te geven en het te laten doorgroeien. Maurizio Pizzuti, de nieuwe CEO achter Bikkembergs, wil binnen het jaar tien nieuwe Bikkembergswinkels. Die van Verona en Cannes zijn intussen al open.


Bikkembergs zelf wenste weinig commentaar te geven bij de overname: “Er verandert niets. Ik blijf mode maken, dat is nu eenmaal mijn passie.” Wél gaf hij commentaar op de rechtszaak die tegen zijn bedrijf loopt in Italië. De Italiaanse belastingsdienst eist namelijk miljoenen euro’s terug. “We hebben documenten in handen waaruit zal blijken dat de fiscus het niet bij het rechte eind heeft. Bikkembergs is niet de eerste die geviseerd wordt: Armani en Dolce& Gabbana hebben het ook meegemaakt. Rechtvaardigheid zal geschieden”, aldus nog een strijdvaardige Dirk Bikkembergs.

 

De Belgische modeontwerper Dirk Bikkembergs heeft de controle over zijn gelijknamige modehuis uit handen gegeven, zo vernamen De Standaard en Het Nieuwsblad in de marge van de voorstelling van Bikkembergs’ boek “Football is fashion”. Dat verschijnt begin juni bij uitgeverij Lido en overloopt de jaren waarin de Vlaming naar de top van de internationale modewereld doorstootte dankzij zijn slimme marketingzet om mode aan voetbal te koppelen.

Verkocht aan Zeis Excelsa

Bikkembergs, ex-student van de Antwerpse modeacademie en een van de legendarische ‘zes' van Antwerpen, heeft begin dit jaar een overeenkomst bereikt met het Italiaanse Zeis Excelsa. Dat is het familiebedrijf waarmee hij al meer dan tien jaar samenwerkt en dat al die tijd de licentie voor de schoenen en tassen van het Belgische modelabel in handen had. Die licentie was trouwens goed voor circa 60% van de omzet van Zeis Excelsa. Meer details over de overname werden niet vrijgegeven.

Nog dit jaar 10 nieuwe winkels

De deal zou er gekomen zijn om het bedrijf Bikkembergs meer ademruimte te geven en het te laten doorgroeien. Maurizio Pizzuti, de nieuwe CEO achter Bikkembergs, wil binnen het jaar tien nieuwe Bikkembergswinkels. Die van Verona en Cannes zijn intussen al open.


Bikkembergs zelf wenste weinig commentaar te geven bij de overname: “Er verandert niets. Ik blijf mode maken, dat is nu eenmaal mijn passie.” Wél gaf hij commentaar op de rechtszaak die tegen zijn bedrijf loopt in Italië. De Italiaanse belastingsdienst eist namelijk miljoenen euro’s terug. “We hebben documenten in handen waaruit zal blijken dat de fiscus het niet bij het rechte eind heeft. Bikkembergs is niet de eerste die geviseerd wordt: Armani en Dolce& Gabbana hebben het ook meegemaakt. Rechtvaardigheid zal geschieden”, aldus nog een strijdvaardige Dirk Bikkembergs.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

26/09/2017

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

Veritas innoveert en verjongt

26/09/2017

In een modemarkt die sterk verandert, zet het jarige Veritas nog meer in op personaliseren en inspireren, zowel offline als online. Een nieuw winkelbeeld met een Scandinavische toets wil een jonger publiek verleiden.

“United Brands herstructureert en investeert”

26/09/2017

Sportketen United Brands staat niet op de rand van het faillissement, zegt oprichter en CEO Marc Piessens. Wel voert de retailer een financiële herstructurering door om met een schone lei door te starten. 

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Back to top