Bikkembergs verkocht aan Italiaanse licentiehouder | RetailDetail

Bikkembergs verkocht aan Italiaanse licentiehouder

Bikkembergs verkocht aan Italiaanse licentiehouder

De Belgische modeontwerper Dirk Bikkembergs heeft de controle over zijn gelijknamige modehuis uit handen gegeven, zo vernamen De Standaard en Het Nieuwsblad in de marge van de voorstelling van Bikkembergs’ boek “Football is fashion”. Dat verschijnt begin juni bij uitgeverij Lido en overloopt de jaren waarin de Vlaming naar de top van de internationale modewereld doorstootte dankzij zijn slimme marketingzet om mode aan voetbal te koppelen.

Verkocht aan Zeis Excelsa

Bikkembergs, ex-student van de Antwerpse modeacademie en een van de legendarische ‘zes' van Antwerpen, heeft begin dit jaar een overeenkomst bereikt met het Italiaanse Zeis Excelsa. Dat is het familiebedrijf waarmee hij al meer dan tien jaar samenwerkt en dat al die tijd de licentie voor de schoenen en tassen van het Belgische modelabel in handen had. Die licentie was trouwens goed voor circa 60% van de omzet van Zeis Excelsa. Meer details over de overname werden niet vrijgegeven.

Nog dit jaar 10 nieuwe winkels

De deal zou er gekomen zijn om het bedrijf Bikkembergs meer ademruimte te geven en het te laten doorgroeien. Maurizio Pizzuti, de nieuwe CEO achter Bikkembergs, wil binnen het jaar tien nieuwe Bikkembergswinkels. Die van Verona en Cannes zijn intussen al open.


Bikkembergs zelf wenste weinig commentaar te geven bij de overname: “Er verandert niets. Ik blijf mode maken, dat is nu eenmaal mijn passie.” Wél gaf hij commentaar op de rechtszaak die tegen zijn bedrijf loopt in Italië. De Italiaanse belastingsdienst eist namelijk miljoenen euro’s terug. “We hebben documenten in handen waaruit zal blijken dat de fiscus het niet bij het rechte eind heeft. Bikkembergs is niet de eerste die geviseerd wordt: Armani en Dolce& Gabbana hebben het ook meegemaakt. Rechtvaardigheid zal geschieden”, aldus nog een strijdvaardige Dirk Bikkembergs.

 

De Belgische modeontwerper Dirk Bikkembergs heeft de controle over zijn gelijknamige modehuis uit handen gegeven, zo vernamen De Standaard en Het Nieuwsblad in de marge van de voorstelling van Bikkembergs’ boek “Football is fashion”. Dat verschijnt begin juni bij uitgeverij Lido en overloopt de jaren waarin de Vlaming naar de top van de internationale modewereld doorstootte dankzij zijn slimme marketingzet om mode aan voetbal te koppelen.

Verkocht aan Zeis Excelsa

Bikkembergs, ex-student van de Antwerpse modeacademie en een van de legendarische ‘zes' van Antwerpen, heeft begin dit jaar een overeenkomst bereikt met het Italiaanse Zeis Excelsa. Dat is het familiebedrijf waarmee hij al meer dan tien jaar samenwerkt en dat al die tijd de licentie voor de schoenen en tassen van het Belgische modelabel in handen had. Die licentie was trouwens goed voor circa 60% van de omzet van Zeis Excelsa. Meer details over de overname werden niet vrijgegeven.

Nog dit jaar 10 nieuwe winkels

De deal zou er gekomen zijn om het bedrijf Bikkembergs meer ademruimte te geven en het te laten doorgroeien. Maurizio Pizzuti, de nieuwe CEO achter Bikkembergs, wil binnen het jaar tien nieuwe Bikkembergswinkels. Die van Verona en Cannes zijn intussen al open.


Bikkembergs zelf wenste weinig commentaar te geven bij de overname: “Er verandert niets. Ik blijf mode maken, dat is nu eenmaal mijn passie.” Wél gaf hij commentaar op de rechtszaak die tegen zijn bedrijf loopt in Italië. De Italiaanse belastingsdienst eist namelijk miljoenen euro’s terug. “We hebben documenten in handen waaruit zal blijken dat de fiscus het niet bij het rechte eind heeft. Bikkembergs is niet de eerste die geviseerd wordt: Armani en Dolce& Gabbana hebben het ook meegemaakt. Rechtvaardigheid zal geschieden”, aldus nog een strijdvaardige Dirk Bikkembergs.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.