Burberry herpakt zich dankzij furore in China

Burberry herpakt zich dankzij furore in China

Luxe doet het goed. Na LVMH mocht ook Brits modehuis Burberry dat het voorbije kwartaal ondervinden. In de afgelopen drie maanden zag Burberry zijn omzet liefst 33% stijgen. Dat heeft de modegroep vooral te danken aan een sterke toename van de interesse vanuit China.

 

Van januari tot eind maart, ofte het vierde kwartaal van Burberry’s gebroken boekjaar 20010/2011, realiseerde Burberry een omzet van 445 miljoen euro. Dat is een flink pak meer dan de door analisten verwachte 407 miljoen.

 

Het modehuis presteerde die opmerkelijke groei hoofdzakelijk in China. Over de gehele tweede helft van het voorbije boekjaar steeg de omzet er op vergelijkbare basis met 30%. Om ten volle van die groei te kunnen profiteren, heeft Burberry 50 van zijn Chinese franchisewinkels overgenomen en nog 10 extra eigen winkels geopend.

 

Ook in 2011 verwacht Burberry dat China een topmarkt zal blijven. Daarenboven wil de moderetailer zijn aanwezigheid in Latijns-Amerika en het Midden-Oosten opdrijven. De toekomst van Burberry ligt duidelijk in de opkomende wereldmarkten. Het eens zo typisch Britse modehuis verklaart dat het vandaag zelfs op de thuismarkt vooral aan buitenlandse toeristen en buitenlandse reizigers verkoopt.
 

Luxe doet het goed. Na LVMH mocht ook Brits modehuis Burberry dat het voorbije kwartaal ondervinden. In de afgelopen drie maanden zag Burberry zijn omzet liefst 33% stijgen. Dat heeft de modegroep vooral te danken aan een sterke toename van de interesse vanuit China.

 

Van januari tot eind maart, ofte het vierde kwartaal van Burberry’s gebroken boekjaar 20010/2011, realiseerde Burberry een omzet van 445 miljoen euro. Dat is een flink pak meer dan de door analisten verwachte 407 miljoen.

 

Het modehuis presteerde die opmerkelijke groei hoofdzakelijk in China. Over de gehele tweede helft van het voorbije boekjaar steeg de omzet er op vergelijkbare basis met 30%. Om ten volle van die groei te kunnen profiteren, heeft Burberry 50 van zijn Chinese franchisewinkels overgenomen en nog 10 extra eigen winkels geopend.

 

Ook in 2011 verwacht Burberry dat China een topmarkt zal blijven. Daarenboven wil de moderetailer zijn aanwezigheid in Latijns-Amerika en het Midden-Oosten opdrijven. De toekomst van Burberry ligt duidelijk in de opkomende wereldmarkten. Het eens zo typisch Britse modehuis verklaart dat het vandaag zelfs op de thuismarkt vooral aan buitenlandse toeristen en buitenlandse reizigers verkoopt.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, en zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top