Burberry herpakt zich dankzij furore in China

Burberry herpakt zich dankzij furore in China

Luxe doet het goed. Na LVMH mocht ook Brits modehuis Burberry dat het voorbije kwartaal ondervinden. In de afgelopen drie maanden zag Burberry zijn omzet liefst 33% stijgen. Dat heeft de modegroep vooral te danken aan een sterke toename van de interesse vanuit China.

 

Van januari tot eind maart, ofte het vierde kwartaal van Burberry’s gebroken boekjaar 20010/2011, realiseerde Burberry een omzet van 445 miljoen euro. Dat is een flink pak meer dan de door analisten verwachte 407 miljoen.

 

Het modehuis presteerde die opmerkelijke groei hoofdzakelijk in China. Over de gehele tweede helft van het voorbije boekjaar steeg de omzet er op vergelijkbare basis met 30%. Om ten volle van die groei te kunnen profiteren, heeft Burberry 50 van zijn Chinese franchisewinkels overgenomen en nog 10 extra eigen winkels geopend.

 

Ook in 2011 verwacht Burberry dat China een topmarkt zal blijven. Daarenboven wil de moderetailer zijn aanwezigheid in Latijns-Amerika en het Midden-Oosten opdrijven. De toekomst van Burberry ligt duidelijk in de opkomende wereldmarkten. Het eens zo typisch Britse modehuis verklaart dat het vandaag zelfs op de thuismarkt vooral aan buitenlandse toeristen en buitenlandse reizigers verkoopt.
 

Luxe doet het goed. Na LVMH mocht ook Brits modehuis Burberry dat het voorbije kwartaal ondervinden. In de afgelopen drie maanden zag Burberry zijn omzet liefst 33% stijgen. Dat heeft de modegroep vooral te danken aan een sterke toename van de interesse vanuit China.

 

Van januari tot eind maart, ofte het vierde kwartaal van Burberry’s gebroken boekjaar 20010/2011, realiseerde Burberry een omzet van 445 miljoen euro. Dat is een flink pak meer dan de door analisten verwachte 407 miljoen.

 

Het modehuis presteerde die opmerkelijke groei hoofdzakelijk in China. Over de gehele tweede helft van het voorbije boekjaar steeg de omzet er op vergelijkbare basis met 30%. Om ten volle van die groei te kunnen profiteren, heeft Burberry 50 van zijn Chinese franchisewinkels overgenomen en nog 10 extra eigen winkels geopend.

 

Ook in 2011 verwacht Burberry dat China een topmarkt zal blijven. Daarenboven wil de moderetailer zijn aanwezigheid in Latijns-Amerika en het Midden-Oosten opdrijven. De toekomst van Burberry ligt duidelijk in de opkomende wereldmarkten. Het eens zo typisch Britse modehuis verklaart dat het vandaag zelfs op de thuismarkt vooral aan buitenlandse toeristen en buitenlandse reizigers verkoopt.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

11/01/2018

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

Back to top