Burberry herpakt zich dankzij furore in China | RetailDetail

Burberry herpakt zich dankzij furore in China

Burberry herpakt zich dankzij furore in China

Luxe doet het goed. Na LVMH mocht ook Brits modehuis Burberry dat het voorbije kwartaal ondervinden. In de afgelopen drie maanden zag Burberry zijn omzet liefst 33% stijgen. Dat heeft de modegroep vooral te danken aan een sterke toename van de interesse vanuit China.

 

Van januari tot eind maart, ofte het vierde kwartaal van Burberry’s gebroken boekjaar 20010/2011, realiseerde Burberry een omzet van 445 miljoen euro. Dat is een flink pak meer dan de door analisten verwachte 407 miljoen.

 

Het modehuis presteerde die opmerkelijke groei hoofdzakelijk in China. Over de gehele tweede helft van het voorbije boekjaar steeg de omzet er op vergelijkbare basis met 30%. Om ten volle van die groei te kunnen profiteren, heeft Burberry 50 van zijn Chinese franchisewinkels overgenomen en nog 10 extra eigen winkels geopend.

 

Ook in 2011 verwacht Burberry dat China een topmarkt zal blijven. Daarenboven wil de moderetailer zijn aanwezigheid in Latijns-Amerika en het Midden-Oosten opdrijven. De toekomst van Burberry ligt duidelijk in de opkomende wereldmarkten. Het eens zo typisch Britse modehuis verklaart dat het vandaag zelfs op de thuismarkt vooral aan buitenlandse toeristen en buitenlandse reizigers verkoopt.
 

Luxe doet het goed. Na LVMH mocht ook Brits modehuis Burberry dat het voorbije kwartaal ondervinden. In de afgelopen drie maanden zag Burberry zijn omzet liefst 33% stijgen. Dat heeft de modegroep vooral te danken aan een sterke toename van de interesse vanuit China.

 

Van januari tot eind maart, ofte het vierde kwartaal van Burberry’s gebroken boekjaar 20010/2011, realiseerde Burberry een omzet van 445 miljoen euro. Dat is een flink pak meer dan de door analisten verwachte 407 miljoen.

 

Het modehuis presteerde die opmerkelijke groei hoofdzakelijk in China. Over de gehele tweede helft van het voorbije boekjaar steeg de omzet er op vergelijkbare basis met 30%. Om ten volle van die groei te kunnen profiteren, heeft Burberry 50 van zijn Chinese franchisewinkels overgenomen en nog 10 extra eigen winkels geopend.

 

Ook in 2011 verwacht Burberry dat China een topmarkt zal blijven. Daarenboven wil de moderetailer zijn aanwezigheid in Latijns-Amerika en het Midden-Oosten opdrijven. De toekomst van Burberry ligt duidelijk in de opkomende wereldmarkten. Het eens zo typisch Britse modehuis verklaart dat het vandaag zelfs op de thuismarkt vooral aan buitenlandse toeristen en buitenlandse reizigers verkoopt.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.