Caroline Biss opent 22e winkel in Luxemburg | RetailDetail

Caroline Biss opent 22e winkel in Luxemburg

Caroline Biss opent 22e winkel in Luxemburg
Caroline Biss, het Oost-Vlaamse luxeconfectiemerk voor de, naar eigen zeggen, "zelfzekere, eigentijdse en elegante vrouw", opent op 17 februari zijn tweede flagshipstore in het Groothertogdom Luxemburg.

City Concorde in Bertrange

Caroline Biss heeft al een eerste flagshipstore in Luxemburg-Stad, meer bepaald in de drukke winkelstraat Rue Philippe II. De tweede winkel in het Groothertogdom komt in Bertrange, in het shoppingcenter City Concorde aan de Route de Longwy.

 

Dat winkelcentrum, dat volledig vernieuwd werd in 2009, telt een honderdtal zaken en een parkeerterrein van 2.500 plaatsen. Caroline Biss zal er onder meer het gezelschap krijgen van enkele boetieks van het Luxemburgse Smets-imperium (dat half december dan weer een flagship opende in Brussel).

 

22e winkel

De nieuwe vestiging in Bertrange wordt meteen de 22e van het kledingmerk uit het Oost-Vlaamse Lebbeke. De opening komt amper twee weken na de opening van een eigen merkwinkel aan de IJzerenleen in Mechelen. Behalve de (binnenkort) twee vestigingen in het Groothertogdom telt Caroline Biss ook nog veertien winkels in België en zes in Nederland. Daarnaast verkoopt het merk zijn collectie ook via multimerkenwinkels en online.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.