Cavalli ziet winst en eigen retail stijgen. | RetailDetail

Cavalli ziet winst en eigen retail stijgen.

Cavalli ziet winst en eigen retail stijgen.

Italiaans modehuis Cavalli liet het voorbije boekjaar een winststijging optekenen, ondanks een dalende omzet. Vooral eigen retail boerde opvallend goed in 2010, met verdere expansieplannen voor 2011 tot gevolg. Het komende jaar zou het aantal monobrand winkels van het exclusieve merk moeten verdubbelen.


Het bedrijf van modeontwerper Roberto Cavalli maakte mooie, maar enigszins vage winstcijfers bekend. De nettowinst was "positief", maar meer werd daar niet over gecommuniceerd. De brutowinst was ook positief, die steeg ondanks een flink omzetdaling met 14%.


De werkelijke omzet zakte naar 176,2 miljoen euro (-6%), maar het bedrijf meldde dat de omzet positief (+7%) zou zijn zonder het afstoten van bedrijfsonderdelen en de daling van licentie-inkomsten.


Cavalli groeide in 2010 evenwel vooral dankzij de eigen retail. Tijdens het afgelopen boekjaar opende het modehuis zeven nieuwe winkels én een webshop. Onder meer met behulp van die uitbreiding steeg de omzet uit eigen retail met liefst 28%.


Ook in 2011 zet Roberto Cavalli in op het retailsegment. Cavalli heeft vandaag wereldwijd 135 winkels, maar tegen Nieuwjaar 2011 zouden dat er 150 moeten zijn. Zowat de helft daarvan zou onder eigen beheer worden geopend.

 

Italiaans modehuis Cavalli liet het voorbije boekjaar een winststijging optekenen, ondanks een dalende omzet. Vooral eigen retail boerde opvallend goed in 2010, met verdere expansieplannen voor 2011 tot gevolg. Het komende jaar zou het aantal monobrand winkels van het exclusieve merk moeten verdubbelen.


Het bedrijf van modeontwerper Roberto Cavalli maakte mooie, maar enigszins vage winstcijfers bekend. De nettowinst was "positief", maar meer werd daar niet over gecommuniceerd. De brutowinst was ook positief, die steeg ondanks een flink omzetdaling met 14%.


De werkelijke omzet zakte naar 176,2 miljoen euro (-6%), maar het bedrijf meldde dat de omzet positief (+7%) zou zijn zonder het afstoten van bedrijfsonderdelen en de daling van licentie-inkomsten.


Cavalli groeide in 2010 evenwel vooral dankzij de eigen retail. Tijdens het afgelopen boekjaar opende het modehuis zeven nieuwe winkels én een webshop. Onder meer met behulp van die uitbreiding steeg de omzet uit eigen retail met liefst 28%.


Ook in 2011 zet Roberto Cavalli in op het retailsegment. Cavalli heeft vandaag wereldwijd 135 winkels, maar tegen Nieuwjaar 2011 zouden dat er 150 moeten zijn. Zowat de helft daarvan zou onder eigen beheer worden geopend.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.