Cavalli ziet winst en eigen retail stijgen.

Cavalli ziet winst en eigen retail stijgen.

Italiaans modehuis Cavalli liet het voorbije boekjaar een winststijging optekenen, ondanks een dalende omzet. Vooral eigen retail boerde opvallend goed in 2010, met verdere expansieplannen voor 2011 tot gevolg. Het komende jaar zou het aantal monobrand winkels van het exclusieve merk moeten verdubbelen.


Het bedrijf van modeontwerper Roberto Cavalli maakte mooie, maar enigszins vage winstcijfers bekend. De nettowinst was "positief", maar meer werd daar niet over gecommuniceerd. De brutowinst was ook positief, die steeg ondanks een flink omzetdaling met 14%.


De werkelijke omzet zakte naar 176,2 miljoen euro (-6%), maar het bedrijf meldde dat de omzet positief (+7%) zou zijn zonder het afstoten van bedrijfsonderdelen en de daling van licentie-inkomsten.


Cavalli groeide in 2010 evenwel vooral dankzij de eigen retail. Tijdens het afgelopen boekjaar opende het modehuis zeven nieuwe winkels én een webshop. Onder meer met behulp van die uitbreiding steeg de omzet uit eigen retail met liefst 28%.


Ook in 2011 zet Roberto Cavalli in op het retailsegment. Cavalli heeft vandaag wereldwijd 135 winkels, maar tegen Nieuwjaar 2011 zouden dat er 150 moeten zijn. Zowat de helft daarvan zou onder eigen beheer worden geopend.

 

Italiaans modehuis Cavalli liet het voorbije boekjaar een winststijging optekenen, ondanks een dalende omzet. Vooral eigen retail boerde opvallend goed in 2010, met verdere expansieplannen voor 2011 tot gevolg. Het komende jaar zou het aantal monobrand winkels van het exclusieve merk moeten verdubbelen.


Het bedrijf van modeontwerper Roberto Cavalli maakte mooie, maar enigszins vage winstcijfers bekend. De nettowinst was "positief", maar meer werd daar niet over gecommuniceerd. De brutowinst was ook positief, die steeg ondanks een flink omzetdaling met 14%.


De werkelijke omzet zakte naar 176,2 miljoen euro (-6%), maar het bedrijf meldde dat de omzet positief (+7%) zou zijn zonder het afstoten van bedrijfsonderdelen en de daling van licentie-inkomsten.


Cavalli groeide in 2010 evenwel vooral dankzij de eigen retail. Tijdens het afgelopen boekjaar opende het modehuis zeven nieuwe winkels én een webshop. Onder meer met behulp van die uitbreiding steeg de omzet uit eigen retail met liefst 28%.


Ook in 2011 zet Roberto Cavalli in op het retailsegment. Cavalli heeft vandaag wereldwijd 135 winkels, maar tegen Nieuwjaar 2011 zouden dat er 150 moeten zijn. Zowat de helft daarvan zou onder eigen beheer worden geopend.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

23/06/2017

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

23/06/2017

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

30 winkeleigenaars van Amazon geband tijdens rechtszaak rond namaak Louis Vuitton

22/06/2017

30 handelaars mogen hun winkel op Amazon niet uitbaten zolang de rechtszaak tussen hen en het modemerk Louis Vuitton loopt. Dat sleepte hen voor de rechter omdat ze namaakproducten van het merk verkochten.

Yoox Net-a-Porter stop nu ook met verkoop angorawol

22/06/2017

Online retailer Yoox Net-a-Porter heeft, na het bannen van producten met bont op de webshops, nu ook besloten om niet langer producten met angorawol aan te bieden. Dat heeft dierenrechtenorganisatie PETA laten weten.

Back to top