Cavalli ziet winst en eigen retail stijgen.

Cavalli ziet winst en eigen retail stijgen.

Italiaans modehuis Cavalli liet het voorbije boekjaar een winststijging optekenen, ondanks een dalende omzet. Vooral eigen retail boerde opvallend goed in 2010, met verdere expansieplannen voor 2011 tot gevolg. Het komende jaar zou het aantal monobrand winkels van het exclusieve merk moeten verdubbelen.


Het bedrijf van modeontwerper Roberto Cavalli maakte mooie, maar enigszins vage winstcijfers bekend. De nettowinst was "positief", maar meer werd daar niet over gecommuniceerd. De brutowinst was ook positief, die steeg ondanks een flink omzetdaling met 14%.


De werkelijke omzet zakte naar 176,2 miljoen euro (-6%), maar het bedrijf meldde dat de omzet positief (+7%) zou zijn zonder het afstoten van bedrijfsonderdelen en de daling van licentie-inkomsten.


Cavalli groeide in 2010 evenwel vooral dankzij de eigen retail. Tijdens het afgelopen boekjaar opende het modehuis zeven nieuwe winkels én een webshop. Onder meer met behulp van die uitbreiding steeg de omzet uit eigen retail met liefst 28%.


Ook in 2011 zet Roberto Cavalli in op het retailsegment. Cavalli heeft vandaag wereldwijd 135 winkels, maar tegen Nieuwjaar 2011 zouden dat er 150 moeten zijn. Zowat de helft daarvan zou onder eigen beheer worden geopend.

 

Italiaans modehuis Cavalli liet het voorbije boekjaar een winststijging optekenen, ondanks een dalende omzet. Vooral eigen retail boerde opvallend goed in 2010, met verdere expansieplannen voor 2011 tot gevolg. Het komende jaar zou het aantal monobrand winkels van het exclusieve merk moeten verdubbelen.


Het bedrijf van modeontwerper Roberto Cavalli maakte mooie, maar enigszins vage winstcijfers bekend. De nettowinst was "positief", maar meer werd daar niet over gecommuniceerd. De brutowinst was ook positief, die steeg ondanks een flink omzetdaling met 14%.


De werkelijke omzet zakte naar 176,2 miljoen euro (-6%), maar het bedrijf meldde dat de omzet positief (+7%) zou zijn zonder het afstoten van bedrijfsonderdelen en de daling van licentie-inkomsten.


Cavalli groeide in 2010 evenwel vooral dankzij de eigen retail. Tijdens het afgelopen boekjaar opende het modehuis zeven nieuwe winkels én een webshop. Onder meer met behulp van die uitbreiding steeg de omzet uit eigen retail met liefst 28%.


Ook in 2011 zet Roberto Cavalli in op het retailsegment. Cavalli heeft vandaag wereldwijd 135 winkels, maar tegen Nieuwjaar 2011 zouden dat er 150 moeten zijn. Zowat de helft daarvan zou onder eigen beheer worden geopend.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Kledingketen Noba vernieuwt winkels

21/04/2017

Modeketen Noba is zijn winkels aan het vernieuwen: de vestiging in het Limburgse Bilzen werd al vernieuwd en dit jaar moet ook de winkel in Zandhoven aangepakt worden. Zo wil de keten een jonger publiek aantrekken.

Back to top