Cavalli ziet winst en eigen retail stijgen.

Cavalli ziet winst en eigen retail stijgen.

Italiaans modehuis Cavalli liet het voorbije boekjaar een winststijging optekenen, ondanks een dalende omzet. Vooral eigen retail boerde opvallend goed in 2010, met verdere expansieplannen voor 2011 tot gevolg. Het komende jaar zou het aantal monobrand winkels van het exclusieve merk moeten verdubbelen.


Het bedrijf van modeontwerper Roberto Cavalli maakte mooie, maar enigszins vage winstcijfers bekend. De nettowinst was "positief", maar meer werd daar niet over gecommuniceerd. De brutowinst was ook positief, die steeg ondanks een flink omzetdaling met 14%.


De werkelijke omzet zakte naar 176,2 miljoen euro (-6%), maar het bedrijf meldde dat de omzet positief (+7%) zou zijn zonder het afstoten van bedrijfsonderdelen en de daling van licentie-inkomsten.


Cavalli groeide in 2010 evenwel vooral dankzij de eigen retail. Tijdens het afgelopen boekjaar opende het modehuis zeven nieuwe winkels én een webshop. Onder meer met behulp van die uitbreiding steeg de omzet uit eigen retail met liefst 28%.


Ook in 2011 zet Roberto Cavalli in op het retailsegment. Cavalli heeft vandaag wereldwijd 135 winkels, maar tegen Nieuwjaar 2011 zouden dat er 150 moeten zijn. Zowat de helft daarvan zou onder eigen beheer worden geopend.

 

Italiaans modehuis Cavalli liet het voorbije boekjaar een winststijging optekenen, ondanks een dalende omzet. Vooral eigen retail boerde opvallend goed in 2010, met verdere expansieplannen voor 2011 tot gevolg. Het komende jaar zou het aantal monobrand winkels van het exclusieve merk moeten verdubbelen.


Het bedrijf van modeontwerper Roberto Cavalli maakte mooie, maar enigszins vage winstcijfers bekend. De nettowinst was "positief", maar meer werd daar niet over gecommuniceerd. De brutowinst was ook positief, die steeg ondanks een flink omzetdaling met 14%.


De werkelijke omzet zakte naar 176,2 miljoen euro (-6%), maar het bedrijf meldde dat de omzet positief (+7%) zou zijn zonder het afstoten van bedrijfsonderdelen en de daling van licentie-inkomsten.


Cavalli groeide in 2010 evenwel vooral dankzij de eigen retail. Tijdens het afgelopen boekjaar opende het modehuis zeven nieuwe winkels én een webshop. Onder meer met behulp van die uitbreiding steeg de omzet uit eigen retail met liefst 28%.


Ook in 2011 zet Roberto Cavalli in op het retailsegment. Cavalli heeft vandaag wereldwijd 135 winkels, maar tegen Nieuwjaar 2011 zouden dat er 150 moeten zijn. Zowat de helft daarvan zou onder eigen beheer worden geopend.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Veel interesse in Abercombie & Fitch, dat fors verlies maakt

26/05/2017

Modebedrijf Abercombie & Fitch heeft ook in het eerste kwartaal van 2017 opnieuw fors verlies geleden. Ondertussen laat de directie van het bedrijf verstaan dat er heel wat interesse is van andere partijen rond een mogelijke overname.

Samwer-broers verkopen helft van hun aandelen in Zalando

26/05/2017

Global Founders, het investeringsvehikel van de Duitse broers Samwer, heeft 3,78% van zijn aandelen van Zalando van de hand gedaan. Daarmee is hun aandeel binnen Zalando bijna gehalveerd: de broers hebben nu nog minder dan 5% ervan in handen.

10 winkels McGregor en Gaastra sluiten definitief

26/05/2017

10 van de 23 winkels van modeketens McGregor en Gaastra in België sluiten definitief de deuren, nadat ze woensdag zijn failliet verklaard. De andere dertien zijn in handen gekomen van twee overnemers.

Foot Locker kent kleine omzetstijging bij start van boekjaar

23/05/2017

De omzet van schoenenketen Foot Locker is in het eerste kwartaal van 2017 met 0,7% gestegen naar 2 miljard dollar (1,8 miljard euro). De nettowinst daalde wel van 191 naar 180 miljoen dollar (160 miljoen euro).

Uniqlo maakt fast fashion nog sneller

23/05/2017

Het Japanse Fast Retailing, moederbedrijf van modeketen Uniqlo, heeft zijn productieproces drastisch weten te versnellen. Voortaan zal het nog maar dertien dagen duren om een nieuw product vanop de ontwerptafel tot in de winkels te krijgen.

Overnemer Belgische McGregor-winkels mikt niet op e-commerce

23/05/2017

De West-Vlaamse zakenman Andy Verbauwhede, die met zijn bedrijf Fashion Matters één van de overnemers van een aantal van de Belgische winkels van McGregor en Gaastra, zegt niet te mikken op uitbreiding van de e-commerce.

Back to top