Inditex voltooit overname Belgische Massimo Dutti-winkels

Inditex voltooit overname Belgische Massimo Dutti-winkels

De grootste kledinggroep ter wereld, Inditex, heeft vorige week de overname van zijn Belgische Massimo Dutti-winkels afgerond. Die waren tot nu toe in handen van het franchisebedrijf van Johan Vandendriessche. Ook in Portugal heeft de Spaanse modegroep zijn franchisenemer uitgekocht, waardoor alle vestigingen van de Inditex-dochter er nu in eigen beheer zijn.

Aangezien Massimo Dutti het eerste merk was waarmee Inditex destijds zijn eerste stappen in Portugal en België waagde, ging de retailgroep er de samenwerking aan met franchisers die de lokale markt kenden en de weg voor de Spaanse modegroep konden effenen. Zo was het in België Johan Vandendriessche die de Spanjaarden binnenloodste en een stevige aanwezigheid voor Massimo Dutti uitbouwde in alle voornaamste steden.

 

Deal van 103 miljoen euro

In het najaar heeft Inditex echter besloten Massimo Dutti – net zoals al zijn andere enseignes – volledig onder eigen hoede te nemen en de franchisebedrijven uit te kopen. Voor een totaalbedrag van naar schatting 103 miljoen euro heeft de modereus nu een twintigtal Belgische winkels en 45 Portugese overgenomen.

 

Dankzij de overname voert Inditex onder de vlag van Massimo Dutti 568 eigen winkels in 51 verschillende landen. De gehele groep telt liefst 5.402 winkels in 78 landen en bestaat behalve Massimo Dutti nog uit de merken Zara, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home en Uterqüe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top