JBC opent kinderwinkel in Knokke | RetailDetail

JBC opent kinderwinkel in Knokke

JBC opent kinderwinkel in Knokke

Voor het eerst stapt de Belgische modeketen JBC van zijn family store concept af en opent de keten een specifieke kinderwinkel. Op vrijdag 10 juni opent deze de deuren in de Lippenslaan van de mondaine badstad Knokke.

Kids only

Met de winkel wil JBC zijn positie als Belgische marktleider in de kinderkledij benadrukken. Normaal gezien geeft de keten zeer bewust voor vrij grote winkeloppervlakten waar het hele gezin terechtkan om te winkelen. “Het is de eerste keer dat we afwijken van onze familieformule, maar het is ook leuk om even buiten de lijntjes te kleuren,” zegt Bart Claes, CEO van JBC.

Mondaine badstad

De eerste “kids only” store moet ook de aandacht vestigen op de speciale designercollecties waarmee JBC regelmatig uitpakt. “We hebben een heel sterk en uitgebreid aanbod voor de jeugd, onder meer dankzij designercollecties zoals I AM Boys&Girls en  de zeer succesvolle ZulupaPUWA-kindercollectie van Walter Van Beirendonck. Ook de Studio 100-collecties zijn populair  bij een heel breed publiek.”


Ondanks de ligging, rekent JBC er dus ook in het “mondaine” Knokke op een breed publiek aan te trekken. De JBC kids store in Knokke beslaat 400 vierkante meter, verdeeld over 2 verdiepingen.  Qua concept en uitstraling ligt de winkel volgens Bart Claes in de lijn van de andere JBC-stores.
 

Voor het eerst stapt de Belgische modeketen JBC van zijn family store concept af en opent de keten een specifieke kinderwinkel. Op vrijdag 10 juni opent deze de deuren in de Lippenslaan van de mondaine badstad Knokke.

Kids only

Met de winkel wil JBC zijn positie als Belgische marktleider in de kinderkledij benadrukken. Normaal gezien geeft de keten zeer bewust voor vrij grote winkeloppervlakten waar het hele gezin terechtkan om te winkelen. “Het is de eerste keer dat we afwijken van onze familieformule, maar het is ook leuk om even buiten de lijntjes te kleuren,” zegt Bart Claes, CEO van JBC.

Mondaine badstad

De eerste “kids only” store moet ook de aandacht vestigen op de speciale designercollecties waarmee JBC regelmatig uitpakt. “We hebben een heel sterk en uitgebreid aanbod voor de jeugd, onder meer dankzij designercollecties zoals I AM Boys&Girls en  de zeer succesvolle ZulupaPUWA-kindercollectie van Walter Van Beirendonck. Ook de Studio 100-collecties zijn populair  bij een heel breed publiek.”


Ondanks de ligging, rekent JBC er dus ook in het “mondaine” Knokke op een breed publiek aan te trekken. De JBC kids store in Knokke beslaat 400 vierkante meter, verdeeld over 2 verdiepingen.  Qua concept en uitstraling ligt de winkel volgens Bart Claes in de lijn van de andere JBC-stores.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.