JBC opent kinderwinkel in Knokke

JBC opent kinderwinkel in Knokke

Voor het eerst stapt de Belgische modeketen JBC van zijn family store concept af en opent de keten een specifieke kinderwinkel. Op vrijdag 10 juni opent deze de deuren in de Lippenslaan van de mondaine badstad Knokke.

Kids only

Met de winkel wil JBC zijn positie als Belgische marktleider in de kinderkledij benadrukken. Normaal gezien geeft de keten zeer bewust voor vrij grote winkeloppervlakten waar het hele gezin terechtkan om te winkelen. “Het is de eerste keer dat we afwijken van onze familieformule, maar het is ook leuk om even buiten de lijntjes te kleuren,” zegt Bart Claes, CEO van JBC.

Mondaine badstad

De eerste “kids only” store moet ook de aandacht vestigen op de speciale designercollecties waarmee JBC regelmatig uitpakt. “We hebben een heel sterk en uitgebreid aanbod voor de jeugd, onder meer dankzij designercollecties zoals I AM Boys&Girls en  de zeer succesvolle ZulupaPUWA-kindercollectie van Walter Van Beirendonck. Ook de Studio 100-collecties zijn populair  bij een heel breed publiek.”


Ondanks de ligging, rekent JBC er dus ook in het “mondaine” Knokke op een breed publiek aan te trekken. De JBC kids store in Knokke beslaat 400 vierkante meter, verdeeld over 2 verdiepingen.  Qua concept en uitstraling ligt de winkel volgens Bart Claes in de lijn van de andere JBC-stores.
 

Voor het eerst stapt de Belgische modeketen JBC van zijn family store concept af en opent de keten een specifieke kinderwinkel. Op vrijdag 10 juni opent deze de deuren in de Lippenslaan van de mondaine badstad Knokke.

Kids only

Met de winkel wil JBC zijn positie als Belgische marktleider in de kinderkledij benadrukken. Normaal gezien geeft de keten zeer bewust voor vrij grote winkeloppervlakten waar het hele gezin terechtkan om te winkelen. “Het is de eerste keer dat we afwijken van onze familieformule, maar het is ook leuk om even buiten de lijntjes te kleuren,” zegt Bart Claes, CEO van JBC.

Mondaine badstad

De eerste “kids only” store moet ook de aandacht vestigen op de speciale designercollecties waarmee JBC regelmatig uitpakt. “We hebben een heel sterk en uitgebreid aanbod voor de jeugd, onder meer dankzij designercollecties zoals I AM Boys&Girls en  de zeer succesvolle ZulupaPUWA-kindercollectie van Walter Van Beirendonck. Ook de Studio 100-collecties zijn populair  bij een heel breed publiek.”


Ondanks de ligging, rekent JBC er dus ook in het “mondaine” Knokke op een breed publiek aan te trekken. De JBC kids store in Knokke beslaat 400 vierkante meter, verdeeld over 2 verdiepingen.  Qua concept en uitstraling ligt de winkel volgens Bart Claes in de lijn van de andere JBC-stores.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top