JBC opent kinderwinkel in Knokke

JBC opent kinderwinkel in Knokke

Voor het eerst stapt de Belgische modeketen JBC van zijn family store concept af en opent de keten een specifieke kinderwinkel. Op vrijdag 10 juni opent deze de deuren in de Lippenslaan van de mondaine badstad Knokke.

Kids only

Met de winkel wil JBC zijn positie als Belgische marktleider in de kinderkledij benadrukken. Normaal gezien geeft de keten zeer bewust voor vrij grote winkeloppervlakten waar het hele gezin terechtkan om te winkelen. “Het is de eerste keer dat we afwijken van onze familieformule, maar het is ook leuk om even buiten de lijntjes te kleuren,” zegt Bart Claes, CEO van JBC.

Mondaine badstad

De eerste “kids only” store moet ook de aandacht vestigen op de speciale designercollecties waarmee JBC regelmatig uitpakt. “We hebben een heel sterk en uitgebreid aanbod voor de jeugd, onder meer dankzij designercollecties zoals I AM Boys&Girls en  de zeer succesvolle ZulupaPUWA-kindercollectie van Walter Van Beirendonck. Ook de Studio 100-collecties zijn populair  bij een heel breed publiek.”


Ondanks de ligging, rekent JBC er dus ook in het “mondaine” Knokke op een breed publiek aan te trekken. De JBC kids store in Knokke beslaat 400 vierkante meter, verdeeld over 2 verdiepingen.  Qua concept en uitstraling ligt de winkel volgens Bart Claes in de lijn van de andere JBC-stores.
 

Voor het eerst stapt de Belgische modeketen JBC van zijn family store concept af en opent de keten een specifieke kinderwinkel. Op vrijdag 10 juni opent deze de deuren in de Lippenslaan van de mondaine badstad Knokke.

Kids only

Met de winkel wil JBC zijn positie als Belgische marktleider in de kinderkledij benadrukken. Normaal gezien geeft de keten zeer bewust voor vrij grote winkeloppervlakten waar het hele gezin terechtkan om te winkelen. “Het is de eerste keer dat we afwijken van onze familieformule, maar het is ook leuk om even buiten de lijntjes te kleuren,” zegt Bart Claes, CEO van JBC.

Mondaine badstad

De eerste “kids only” store moet ook de aandacht vestigen op de speciale designercollecties waarmee JBC regelmatig uitpakt. “We hebben een heel sterk en uitgebreid aanbod voor de jeugd, onder meer dankzij designercollecties zoals I AM Boys&Girls en  de zeer succesvolle ZulupaPUWA-kindercollectie van Walter Van Beirendonck. Ook de Studio 100-collecties zijn populair  bij een heel breed publiek.”


Ondanks de ligging, rekent JBC er dus ook in het “mondaine” Knokke op een breed publiek aan te trekken. De JBC kids store in Knokke beslaat 400 vierkante meter, verdeeld over 2 verdiepingen.  Qua concept en uitstraling ligt de winkel volgens Bart Claes in de lijn van de andere JBC-stores.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top