JBC opent kinderwinkel in Knokke

JBC opent kinderwinkel in Knokke

Voor het eerst stapt de Belgische modeketen JBC van zijn family store concept af en opent de keten een specifieke kinderwinkel. Op vrijdag 10 juni opent deze de deuren in de Lippenslaan van de mondaine badstad Knokke.

Kids only

Met de winkel wil JBC zijn positie als Belgische marktleider in de kinderkledij benadrukken. Normaal gezien geeft de keten zeer bewust voor vrij grote winkeloppervlakten waar het hele gezin terechtkan om te winkelen. “Het is de eerste keer dat we afwijken van onze familieformule, maar het is ook leuk om even buiten de lijntjes te kleuren,” zegt Bart Claes, CEO van JBC.

Mondaine badstad

De eerste “kids only” store moet ook de aandacht vestigen op de speciale designercollecties waarmee JBC regelmatig uitpakt. “We hebben een heel sterk en uitgebreid aanbod voor de jeugd, onder meer dankzij designercollecties zoals I AM Boys&Girls en  de zeer succesvolle ZulupaPUWA-kindercollectie van Walter Van Beirendonck. Ook de Studio 100-collecties zijn populair  bij een heel breed publiek.”


Ondanks de ligging, rekent JBC er dus ook in het “mondaine” Knokke op een breed publiek aan te trekken. De JBC kids store in Knokke beslaat 400 vierkante meter, verdeeld over 2 verdiepingen.  Qua concept en uitstraling ligt de winkel volgens Bart Claes in de lijn van de andere JBC-stores.
 

Voor het eerst stapt de Belgische modeketen JBC van zijn family store concept af en opent de keten een specifieke kinderwinkel. Op vrijdag 10 juni opent deze de deuren in de Lippenslaan van de mondaine badstad Knokke.

Kids only

Met de winkel wil JBC zijn positie als Belgische marktleider in de kinderkledij benadrukken. Normaal gezien geeft de keten zeer bewust voor vrij grote winkeloppervlakten waar het hele gezin terechtkan om te winkelen. “Het is de eerste keer dat we afwijken van onze familieformule, maar het is ook leuk om even buiten de lijntjes te kleuren,” zegt Bart Claes, CEO van JBC.

Mondaine badstad

De eerste “kids only” store moet ook de aandacht vestigen op de speciale designercollecties waarmee JBC regelmatig uitpakt. “We hebben een heel sterk en uitgebreid aanbod voor de jeugd, onder meer dankzij designercollecties zoals I AM Boys&Girls en  de zeer succesvolle ZulupaPUWA-kindercollectie van Walter Van Beirendonck. Ook de Studio 100-collecties zijn populair  bij een heel breed publiek.”


Ondanks de ligging, rekent JBC er dus ook in het “mondaine” Knokke op een breed publiek aan te trekken. De JBC kids store in Knokke beslaat 400 vierkante meter, verdeeld over 2 verdiepingen.  Qua concept en uitstraling ligt de winkel volgens Bart Claes in de lijn van de andere JBC-stores.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top