JBC opent kinderwinkel in Knokke | RetailDetail

JBC opent kinderwinkel in Knokke

JBC opent kinderwinkel in Knokke

Voor het eerst stapt de Belgische modeketen JBC van zijn family store concept af en opent de keten een specifieke kinderwinkel. Op vrijdag 10 juni opent deze de deuren in de Lippenslaan van de mondaine badstad Knokke.

Kids only

Met de winkel wil JBC zijn positie als Belgische marktleider in de kinderkledij benadrukken. Normaal gezien geeft de keten zeer bewust voor vrij grote winkeloppervlakten waar het hele gezin terechtkan om te winkelen. “Het is de eerste keer dat we afwijken van onze familieformule, maar het is ook leuk om even buiten de lijntjes te kleuren,” zegt Bart Claes, CEO van JBC.

Mondaine badstad

De eerste “kids only” store moet ook de aandacht vestigen op de speciale designercollecties waarmee JBC regelmatig uitpakt. “We hebben een heel sterk en uitgebreid aanbod voor de jeugd, onder meer dankzij designercollecties zoals I AM Boys&Girls en  de zeer succesvolle ZulupaPUWA-kindercollectie van Walter Van Beirendonck. Ook de Studio 100-collecties zijn populair  bij een heel breed publiek.”


Ondanks de ligging, rekent JBC er dus ook in het “mondaine” Knokke op een breed publiek aan te trekken. De JBC kids store in Knokke beslaat 400 vierkante meter, verdeeld over 2 verdiepingen.  Qua concept en uitstraling ligt de winkel volgens Bart Claes in de lijn van de andere JBC-stores.
 

Voor het eerst stapt de Belgische modeketen JBC van zijn family store concept af en opent de keten een specifieke kinderwinkel. Op vrijdag 10 juni opent deze de deuren in de Lippenslaan van de mondaine badstad Knokke.

Kids only

Met de winkel wil JBC zijn positie als Belgische marktleider in de kinderkledij benadrukken. Normaal gezien geeft de keten zeer bewust voor vrij grote winkeloppervlakten waar het hele gezin terechtkan om te winkelen. “Het is de eerste keer dat we afwijken van onze familieformule, maar het is ook leuk om even buiten de lijntjes te kleuren,” zegt Bart Claes, CEO van JBC.

Mondaine badstad

De eerste “kids only” store moet ook de aandacht vestigen op de speciale designercollecties waarmee JBC regelmatig uitpakt. “We hebben een heel sterk en uitgebreid aanbod voor de jeugd, onder meer dankzij designercollecties zoals I AM Boys&Girls en  de zeer succesvolle ZulupaPUWA-kindercollectie van Walter Van Beirendonck. Ook de Studio 100-collecties zijn populair  bij een heel breed publiek.”


Ondanks de ligging, rekent JBC er dus ook in het “mondaine” Knokke op een breed publiek aan te trekken. De JBC kids store in Knokke beslaat 400 vierkante meter, verdeeld over 2 verdiepingen.  Qua concept en uitstraling ligt de winkel volgens Bart Claes in de lijn van de andere JBC-stores.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.