Marks & Spencer zet Inditex-wapen in op vasteland.

Marks & Spencer zet Inditex-wapen in op vasteland.

Britse warenhuisketen Marks & Spencer heeft Heere, een grote man bij Inditex, afgesnoept van de Spaanse modereus. Met behulp van de expertise van Jan Heere wil Marks & Spencer zijn langverwachte internationale uitbreiding doorvoeren, waaronder een eventuele terugkeer naar het Europese continent. Prioriteit worden echter de groeilanden.

Internationale groei met Jan Heere.

Marks & Spencer wil van zijn oer-Britse imago – en dito marktpositie – af. Het is al langer geweten dat Marks & Spencer graag opnieuw zijn opwachting wil maken op het Europese continent. In eerste instantie viseert het echter forse expansie in de groeilanden, zoals India en China.


Met dat doel heeft M&S nu Jan Heere van Inditex aangetrokken. Heere heeft bij de grootste moderetailer ter wereld ruimschoots expertise opgebouwd in verschillende hoogstaande internationale posities. Meest recent stond hij aan het hoofd van Inditex in Rusland.

Marks & Spencer verzamelt troepen.

Bij Marks & Spencer zal Jan Heere dan ook de internationale activiteiten leiden. Volgens CEO Marc Bolland zal Heere zich van onschatbare waarde tonen voor de toekomstige internationale expansie van de warenhuisketen.


Het warenhuisenseigne verzamelt al een tijdje zijn troepen om krachtdadig de toekomst tegemoet te treden. Enkele weken geleden kondigde M&S aan dat het Laura Wade-Gery van supermarktgroep Tesco heeft aangetrokken om aan het hoofd te komen staan van de e-commerce divisie. Het geeft aan dat de keten eveneens sterk wil inzetten op online retail in de zeer nabije toekomst.

Britse warenhuisketen Marks & Spencer heeft Heere, een grote man bij Inditex, afgesnoept van de Spaanse modereus. Met behulp van de expertise van Jan Heere wil Marks & Spencer zijn langverwachte internationale uitbreiding doorvoeren, waaronder een eventuele terugkeer naar het Europese continent. Prioriteit worden echter de groeilanden.

Internationale groei met Jan Heere.

Marks & Spencer wil van zijn oer-Britse imago – en dito marktpositie – af. Het is al langer geweten dat Marks & Spencer graag opnieuw zijn opwachting wil maken op het Europese continent. In eerste instantie viseert het echter forse expansie in de groeilanden, zoals India en China.


Met dat doel heeft M&S nu Jan Heere van Inditex aangetrokken. Heere heeft bij de grootste moderetailer ter wereld ruimschoots expertise opgebouwd in verschillende hoogstaande internationale posities. Meest recent stond hij aan het hoofd van Inditex in Rusland.

Marks & Spencer verzamelt troepen.

Bij Marks & Spencer zal Jan Heere dan ook de internationale activiteiten leiden. Volgens CEO Marc Bolland zal Heere zich van onschatbare waarde tonen voor de toekomstige internationale expansie van de warenhuisketen.


Het warenhuisenseigne verzamelt al een tijdje zijn troepen om krachtdadig de toekomst tegemoet te treden. Enkele weken geleden kondigde M&S aan dat het Laura Wade-Gery van supermarktgroep Tesco heeft aangetrokken om aan het hoofd te komen staan van de e-commerce divisie. Het geeft aan dat de keten eveneens sterk wil inzetten op online retail in de zeer nabije toekomst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC op eigen kracht verder in China

27/04/2017

Na twee jaar heeft de Belgische kledingketen JBC de samenwerking met zijn Chinese partner Deesha stopgezet. Het bedrijf van Bart en Ann Claes bedient sinds kort de Chinese markt op eigen kracht.

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Back to top