Marks & Spencer zet Inditex-wapen in op vasteland. | RetailDetail

Marks & Spencer zet Inditex-wapen in op vasteland.

Marks & Spencer zet Inditex-wapen in op vasteland.

Britse warenhuisketen Marks & Spencer heeft Heere, een grote man bij Inditex, afgesnoept van de Spaanse modereus. Met behulp van de expertise van Jan Heere wil Marks & Spencer zijn langverwachte internationale uitbreiding doorvoeren, waaronder een eventuele terugkeer naar het Europese continent. Prioriteit worden echter de groeilanden.

Internationale groei met Jan Heere.

Marks & Spencer wil van zijn oer-Britse imago – en dito marktpositie – af. Het is al langer geweten dat Marks & Spencer graag opnieuw zijn opwachting wil maken op het Europese continent. In eerste instantie viseert het echter forse expansie in de groeilanden, zoals India en China.


Met dat doel heeft M&S nu Jan Heere van Inditex aangetrokken. Heere heeft bij de grootste moderetailer ter wereld ruimschoots expertise opgebouwd in verschillende hoogstaande internationale posities. Meest recent stond hij aan het hoofd van Inditex in Rusland.

Marks & Spencer verzamelt troepen.

Bij Marks & Spencer zal Jan Heere dan ook de internationale activiteiten leiden. Volgens CEO Marc Bolland zal Heere zich van onschatbare waarde tonen voor de toekomstige internationale expansie van de warenhuisketen.


Het warenhuisenseigne verzamelt al een tijdje zijn troepen om krachtdadig de toekomst tegemoet te treden. Enkele weken geleden kondigde M&S aan dat het Laura Wade-Gery van supermarktgroep Tesco heeft aangetrokken om aan het hoofd te komen staan van de e-commerce divisie. Het geeft aan dat de keten eveneens sterk wil inzetten op online retail in de zeer nabije toekomst.

Britse warenhuisketen Marks & Spencer heeft Heere, een grote man bij Inditex, afgesnoept van de Spaanse modereus. Met behulp van de expertise van Jan Heere wil Marks & Spencer zijn langverwachte internationale uitbreiding doorvoeren, waaronder een eventuele terugkeer naar het Europese continent. Prioriteit worden echter de groeilanden.

Internationale groei met Jan Heere.

Marks & Spencer wil van zijn oer-Britse imago – en dito marktpositie – af. Het is al langer geweten dat Marks & Spencer graag opnieuw zijn opwachting wil maken op het Europese continent. In eerste instantie viseert het echter forse expansie in de groeilanden, zoals India en China.


Met dat doel heeft M&S nu Jan Heere van Inditex aangetrokken. Heere heeft bij de grootste moderetailer ter wereld ruimschoots expertise opgebouwd in verschillende hoogstaande internationale posities. Meest recent stond hij aan het hoofd van Inditex in Rusland.

Marks & Spencer verzamelt troepen.

Bij Marks & Spencer zal Jan Heere dan ook de internationale activiteiten leiden. Volgens CEO Marc Bolland zal Heere zich van onschatbare waarde tonen voor de toekomstige internationale expansie van de warenhuisketen.


Het warenhuisenseigne verzamelt al een tijdje zijn troepen om krachtdadig de toekomst tegemoet te treden. Enkele weken geleden kondigde M&S aan dat het Laura Wade-Gery van supermarktgroep Tesco heeft aangetrokken om aan het hoofd te komen staan van de e-commerce divisie. Het geeft aan dat de keten eveneens sterk wil inzetten op online retail in de zeer nabije toekomst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.