Opening Forever 21 is schot in de roos

Opening Forever 21 is schot in de roos

(update) België heeft er voortaan een te vrezen fast-fashionspeler bij. Zaterdag opende Forever 21 zijn allereerste Benelux-vestiging in de Brusselse Nieuwstraat, net naast zijn grote Europese concurrent H&M.

3.000m² fashion

De winkel met een verkoopsruimte van zowat 1.800m² opende onder veel belangstelling van een jong en trendy vrouwelijk publiek. Forever 21 sluit nauw aan bij concurrenten H&M en Zara: net zoals zijn rivalen rekent de Amerikaanse keten in grote mate op impulsaankopen. Ook de snel wisselende collecties werken impulsief koopgedrag in de hand. Volgens Senior Marketing Manager Linda Chang zijn de winkels "grote dozen vol snoepgoed".

 

Forever 21 maakt bovendien volop gebruik van de nieuwe media als marketinginstrument. Zo heeft het bedrijf een eigen blog (The Skinny), oogst het veel succes op Facebook en moedigt het klanten aan filmpjes van zichzelf met hun aankopen op YouTube te posten.

Deze maand nog in Antwerpen

De opening van de vestiging in de drukste winkelstraat van Brussel kadert in een grotere Europese expansie. Eerder dit jaar opende de keten megastores in Wenen (april) en Barcelona (mei). En nog deze maand gaat er ook een Forever 21 open in Antwerpen. Vandaag heeft het 100% familiebedrijf wereldwijd ruim 480 winkels. De oprichter, Don Chang, is nochtans een arme Koreaanse immigrant die in Los Angeles begreep dat met mode poen te scheppen valt.

 

Critici stellen zich evenwel de vraag hoe lang de groei kan blijven duren in een modemarkt die amper tot niet lijkt te groeien en waar reeds heel wat concurrentie heerst. “Onze enige beperking is het vinden van geschikte locaties: we hebben zeer grote oppervlakten nodig op A-locaties,” weerlegt Linda Chang, Senior Marketing Manager van Forever 21 en dochter van de CEO.
 

(update) België heeft er voortaan een te vrezen fast-fashionspeler bij. Zaterdag opende Forever 21 zijn allereerste Benelux-vestiging in de Brusselse Nieuwstraat, net naast zijn grote Europese concurrent H&M.

3.000m² fashion

De winkel met een verkoopsruimte van zowat 1.800m² opende onder veel belangstelling van een jong en trendy vrouwelijk publiek. Forever 21 sluit nauw aan bij concurrenten H&M en Zara: net zoals zijn rivalen rekent de Amerikaanse keten in grote mate op impulsaankopen. Ook de snel wisselende collecties werken impulsief koopgedrag in de hand. Volgens Senior Marketing Manager Linda Chang zijn de winkels "grote dozen vol snoepgoed".

 

Forever 21 maakt bovendien volop gebruik van de nieuwe media als marketinginstrument. Zo heeft het bedrijf een eigen blog (The Skinny), oogst het veel succes op Facebook en moedigt het klanten aan filmpjes van zichzelf met hun aankopen op YouTube te posten.

Deze maand nog in Antwerpen

De opening van de vestiging in de drukste winkelstraat van Brussel kadert in een grotere Europese expansie. Eerder dit jaar opende de keten megastores in Wenen (april) en Barcelona (mei). En nog deze maand gaat er ook een Forever 21 open in Antwerpen. Vandaag heeft het 100% familiebedrijf wereldwijd ruim 480 winkels. De oprichter, Don Chang, is nochtans een arme Koreaanse immigrant die in Los Angeles begreep dat met mode poen te scheppen valt.

 

Critici stellen zich evenwel de vraag hoe lang de groei kan blijven duren in een modemarkt die amper tot niet lijkt te groeien en waar reeds heel wat concurrentie heerst. “Onze enige beperking is het vinden van geschikte locaties: we hebben zeer grote oppervlakten nodig op A-locaties,” weerlegt Linda Chang, Senior Marketing Manager van Forever 21 en dochter van de CEO.
 

Tags: