Opening Forever 21 is schot in de roos

Opening Forever 21 is schot in de roos

(update) België heeft er voortaan een te vrezen fast-fashionspeler bij. Zaterdag opende Forever 21 zijn allereerste Benelux-vestiging in de Brusselse Nieuwstraat, net naast zijn grote Europese concurrent H&M.

3.000m² fashion

De winkel met een verkoopsruimte van zowat 1.800m² opende onder veel belangstelling van een jong en trendy vrouwelijk publiek. Forever 21 sluit nauw aan bij concurrenten H&M en Zara: net zoals zijn rivalen rekent de Amerikaanse keten in grote mate op impulsaankopen. Ook de snel wisselende collecties werken impulsief koopgedrag in de hand. Volgens Senior Marketing Manager Linda Chang zijn de winkels "grote dozen vol snoepgoed".

 

Forever 21 maakt bovendien volop gebruik van de nieuwe media als marketinginstrument. Zo heeft het bedrijf een eigen blog (The Skinny), oogst het veel succes op Facebook en moedigt het klanten aan filmpjes van zichzelf met hun aankopen op YouTube te posten.

Deze maand nog in Antwerpen

De opening van de vestiging in de drukste winkelstraat van Brussel kadert in een grotere Europese expansie. Eerder dit jaar opende de keten megastores in Wenen (april) en Barcelona (mei). En nog deze maand gaat er ook een Forever 21 open in Antwerpen. Vandaag heeft het 100% familiebedrijf wereldwijd ruim 480 winkels. De oprichter, Don Chang, is nochtans een arme Koreaanse immigrant die in Los Angeles begreep dat met mode poen te scheppen valt.

 

Critici stellen zich evenwel de vraag hoe lang de groei kan blijven duren in een modemarkt die amper tot niet lijkt te groeien en waar reeds heel wat concurrentie heerst. “Onze enige beperking is het vinden van geschikte locaties: we hebben zeer grote oppervlakten nodig op A-locaties,” weerlegt Linda Chang, Senior Marketing Manager van Forever 21 en dochter van de CEO.
 

(update) België heeft er voortaan een te vrezen fast-fashionspeler bij. Zaterdag opende Forever 21 zijn allereerste Benelux-vestiging in de Brusselse Nieuwstraat, net naast zijn grote Europese concurrent H&M.

3.000m² fashion

De winkel met een verkoopsruimte van zowat 1.800m² opende onder veel belangstelling van een jong en trendy vrouwelijk publiek. Forever 21 sluit nauw aan bij concurrenten H&M en Zara: net zoals zijn rivalen rekent de Amerikaanse keten in grote mate op impulsaankopen. Ook de snel wisselende collecties werken impulsief koopgedrag in de hand. Volgens Senior Marketing Manager Linda Chang zijn de winkels "grote dozen vol snoepgoed".

 

Forever 21 maakt bovendien volop gebruik van de nieuwe media als marketinginstrument. Zo heeft het bedrijf een eigen blog (The Skinny), oogst het veel succes op Facebook en moedigt het klanten aan filmpjes van zichzelf met hun aankopen op YouTube te posten.

Deze maand nog in Antwerpen

De opening van de vestiging in de drukste winkelstraat van Brussel kadert in een grotere Europese expansie. Eerder dit jaar opende de keten megastores in Wenen (april) en Barcelona (mei). En nog deze maand gaat er ook een Forever 21 open in Antwerpen. Vandaag heeft het 100% familiebedrijf wereldwijd ruim 480 winkels. De oprichter, Don Chang, is nochtans een arme Koreaanse immigrant die in Los Angeles begreep dat met mode poen te scheppen valt.

 

Critici stellen zich evenwel de vraag hoe lang de groei kan blijven duren in een modemarkt die amper tot niet lijkt te groeien en waar reeds heel wat concurrentie heerst. “Onze enige beperking is het vinden van geschikte locaties: we hebben zeer grote oppervlakten nodig op A-locaties,” weerlegt Linda Chang, Senior Marketing Manager van Forever 21 en dochter van de CEO.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top