Vente-Exclusive.com verkocht al ruim 1 miljoen artikelen | RetailDetail

Vente-Exclusive.com verkocht al ruim 1 miljoen artikelen

Vente-Exclusive.com verkocht al ruim 1 miljoen artikelen

De ‘besloten’ webwinkel Vente-Exclusive.com heeft zopas de kaap van de 1 miljoen verkochte producten overschreden. En dat in amper vier jaar tijd.

Besloten webwinkel

Vente-Exclusive.com organiseerde zijn eerste verkoop in 2007. In die vier jaar tijd gingen er dus al meer dan één miljoen artikelen over de virtuele toonbank. “Het geeft ons een fantastisch gevoel om te beseffen dat we onze leden al meer dan één miljoen keer een topdeal bezorgd hebben,” aldus CEO Peter Grypdonck. “Een paar jaar geleden zijn we bescheiden van start gegaan met amper één verkoop per week. Nu toveren we dagelijks bij duizenden klanten een glimlach op het gezicht wanneer ze hun lievelingsmerken met een grote korting kunnen kopen.”

Lingerie, damesmode en designerjeans

Op Vente-Exclusive.com vind je hoofdzakelijk mode- en lifestyle-artikelen van populaire merken. Vooral vrouwen zijn lid van de community en de meesten zijn 25 tot 45 jaar oud. De top-3 van meest gekochte artikelen bestaat dan ook – niet meteen verbazingwekkend – uit lingerie, damesmode en designerjeans. Voorts zijn ook sieraden, parfums en kinderkleding erg in trek.


“Dankzij onze goede relaties met onze leveranciers kunnen we kortingen aanbieden van 30 tot 70%”, verklaart Peter Grypdonck het succes. “Op de één miljoen artikelen die we verkocht hebben, bespaarden onze klanten in totaal maar liefst 34 miljoen euro op de oorspronkelijke winkelprijs, of omgerekend gemiddeld 34 euro per artikel.”

 

De ‘besloten’ webwinkel Vente-Exclusive.com heeft zopas de kaap van de 1 miljoen verkochte producten overschreden. En dat in amper vier jaar tijd.

Besloten webwinkel

Vente-Exclusive.com organiseerde zijn eerste verkoop in 2007. In die vier jaar tijd gingen er dus al meer dan één miljoen artikelen over de virtuele toonbank. “Het geeft ons een fantastisch gevoel om te beseffen dat we onze leden al meer dan één miljoen keer een topdeal bezorgd hebben,” aldus CEO Peter Grypdonck. “Een paar jaar geleden zijn we bescheiden van start gegaan met amper één verkoop per week. Nu toveren we dagelijks bij duizenden klanten een glimlach op het gezicht wanneer ze hun lievelingsmerken met een grote korting kunnen kopen.”

Lingerie, damesmode en designerjeans

Op Vente-Exclusive.com vind je hoofdzakelijk mode- en lifestyle-artikelen van populaire merken. Vooral vrouwen zijn lid van de community en de meesten zijn 25 tot 45 jaar oud. De top-3 van meest gekochte artikelen bestaat dan ook – niet meteen verbazingwekkend – uit lingerie, damesmode en designerjeans. Voorts zijn ook sieraden, parfums en kinderkleding erg in trek.


“Dankzij onze goede relaties met onze leveranciers kunnen we kortingen aanbieden van 30 tot 70%”, verklaart Peter Grypdonck het succes. “Op de één miljoen artikelen die we verkocht hebben, bespaarden onze klanten in totaal maar liefst 34 miljoen euro op de oorspronkelijke winkelprijs, of omgerekend gemiddeld 34 euro per artikel.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.