Vente-Exclusive.com verkocht al ruim 1 miljoen artikelen

Vente-Exclusive.com verkocht al ruim 1 miljoen artikelen

De ‘besloten’ webwinkel Vente-Exclusive.com heeft zopas de kaap van de 1 miljoen verkochte producten overschreden. En dat in amper vier jaar tijd.

Besloten webwinkel

Vente-Exclusive.com organiseerde zijn eerste verkoop in 2007. In die vier jaar tijd gingen er dus al meer dan één miljoen artikelen over de virtuele toonbank. “Het geeft ons een fantastisch gevoel om te beseffen dat we onze leden al meer dan één miljoen keer een topdeal bezorgd hebben,” aldus CEO Peter Grypdonck. “Een paar jaar geleden zijn we bescheiden van start gegaan met amper één verkoop per week. Nu toveren we dagelijks bij duizenden klanten een glimlach op het gezicht wanneer ze hun lievelingsmerken met een grote korting kunnen kopen.”

Lingerie, damesmode en designerjeans

Op Vente-Exclusive.com vind je hoofdzakelijk mode- en lifestyle-artikelen van populaire merken. Vooral vrouwen zijn lid van de community en de meesten zijn 25 tot 45 jaar oud. De top-3 van meest gekochte artikelen bestaat dan ook – niet meteen verbazingwekkend – uit lingerie, damesmode en designerjeans. Voorts zijn ook sieraden, parfums en kinderkleding erg in trek.


“Dankzij onze goede relaties met onze leveranciers kunnen we kortingen aanbieden van 30 tot 70%”, verklaart Peter Grypdonck het succes. “Op de één miljoen artikelen die we verkocht hebben, bespaarden onze klanten in totaal maar liefst 34 miljoen euro op de oorspronkelijke winkelprijs, of omgerekend gemiddeld 34 euro per artikel.”

 

De ‘besloten’ webwinkel Vente-Exclusive.com heeft zopas de kaap van de 1 miljoen verkochte producten overschreden. En dat in amper vier jaar tijd.

Besloten webwinkel

Vente-Exclusive.com organiseerde zijn eerste verkoop in 2007. In die vier jaar tijd gingen er dus al meer dan één miljoen artikelen over de virtuele toonbank. “Het geeft ons een fantastisch gevoel om te beseffen dat we onze leden al meer dan één miljoen keer een topdeal bezorgd hebben,” aldus CEO Peter Grypdonck. “Een paar jaar geleden zijn we bescheiden van start gegaan met amper één verkoop per week. Nu toveren we dagelijks bij duizenden klanten een glimlach op het gezicht wanneer ze hun lievelingsmerken met een grote korting kunnen kopen.”

Lingerie, damesmode en designerjeans

Op Vente-Exclusive.com vind je hoofdzakelijk mode- en lifestyle-artikelen van populaire merken. Vooral vrouwen zijn lid van de community en de meesten zijn 25 tot 45 jaar oud. De top-3 van meest gekochte artikelen bestaat dan ook – niet meteen verbazingwekkend – uit lingerie, damesmode en designerjeans. Voorts zijn ook sieraden, parfums en kinderkleding erg in trek.


“Dankzij onze goede relaties met onze leveranciers kunnen we kortingen aanbieden van 30 tot 70%”, verklaart Peter Grypdonck het succes. “Op de één miljoen artikelen die we verkocht hebben, bespaarden onze klanten in totaal maar liefst 34 miljoen euro op de oorspronkelijke winkelprijs, of omgerekend gemiddeld 34 euro per artikel.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top