Vente-Exclusive.com verkocht al ruim 1 miljoen artikelen | RetailDetail

Vente-Exclusive.com verkocht al ruim 1 miljoen artikelen

Vente-Exclusive.com verkocht al ruim 1 miljoen artikelen

De ‘besloten’ webwinkel Vente-Exclusive.com heeft zopas de kaap van de 1 miljoen verkochte producten overschreden. En dat in amper vier jaar tijd.

Besloten webwinkel

Vente-Exclusive.com organiseerde zijn eerste verkoop in 2007. In die vier jaar tijd gingen er dus al meer dan één miljoen artikelen over de virtuele toonbank. “Het geeft ons een fantastisch gevoel om te beseffen dat we onze leden al meer dan één miljoen keer een topdeal bezorgd hebben,” aldus CEO Peter Grypdonck. “Een paar jaar geleden zijn we bescheiden van start gegaan met amper één verkoop per week. Nu toveren we dagelijks bij duizenden klanten een glimlach op het gezicht wanneer ze hun lievelingsmerken met een grote korting kunnen kopen.”

Lingerie, damesmode en designerjeans

Op Vente-Exclusive.com vind je hoofdzakelijk mode- en lifestyle-artikelen van populaire merken. Vooral vrouwen zijn lid van de community en de meesten zijn 25 tot 45 jaar oud. De top-3 van meest gekochte artikelen bestaat dan ook – niet meteen verbazingwekkend – uit lingerie, damesmode en designerjeans. Voorts zijn ook sieraden, parfums en kinderkleding erg in trek.


“Dankzij onze goede relaties met onze leveranciers kunnen we kortingen aanbieden van 30 tot 70%”, verklaart Peter Grypdonck het succes. “Op de één miljoen artikelen die we verkocht hebben, bespaarden onze klanten in totaal maar liefst 34 miljoen euro op de oorspronkelijke winkelprijs, of omgerekend gemiddeld 34 euro per artikel.”

 

De ‘besloten’ webwinkel Vente-Exclusive.com heeft zopas de kaap van de 1 miljoen verkochte producten overschreden. En dat in amper vier jaar tijd.

Besloten webwinkel

Vente-Exclusive.com organiseerde zijn eerste verkoop in 2007. In die vier jaar tijd gingen er dus al meer dan één miljoen artikelen over de virtuele toonbank. “Het geeft ons een fantastisch gevoel om te beseffen dat we onze leden al meer dan één miljoen keer een topdeal bezorgd hebben,” aldus CEO Peter Grypdonck. “Een paar jaar geleden zijn we bescheiden van start gegaan met amper één verkoop per week. Nu toveren we dagelijks bij duizenden klanten een glimlach op het gezicht wanneer ze hun lievelingsmerken met een grote korting kunnen kopen.”

Lingerie, damesmode en designerjeans

Op Vente-Exclusive.com vind je hoofdzakelijk mode- en lifestyle-artikelen van populaire merken. Vooral vrouwen zijn lid van de community en de meesten zijn 25 tot 45 jaar oud. De top-3 van meest gekochte artikelen bestaat dan ook – niet meteen verbazingwekkend – uit lingerie, damesmode en designerjeans. Voorts zijn ook sieraden, parfums en kinderkleding erg in trek.


“Dankzij onze goede relaties met onze leveranciers kunnen we kortingen aanbieden van 30 tot 70%”, verklaart Peter Grypdonck het succes. “Op de één miljoen artikelen die we verkocht hebben, bespaarden onze klanten in totaal maar liefst 34 miljoen euro op de oorspronkelijke winkelprijs, of omgerekend gemiddeld 34 euro per artikel.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.