Verbluffende groeicijfers voor LVMH

Verbluffende groeicijfers voor LVMH

Aanslepende crisis in de retail? Flauwekul, denken ze bij Louis Vuitton Moët Hennessy. Het luxeconcern LVMH verbluft vriend en vijand met een omzetstijging van zomaar even 17% in het eerste kwartaal van 2011. Analistenprognoses werden daarbij verpletterd.

 

De dure horloges en juwelen van de groep (onder o.a. merken Hublot en Bulgari) verkochten als zoete broodjes, goed voor een omzetstijging van 28% ten opzichte van vorig jaar. Ook de alcoholische dranken (Moët-Chandon, Hennessy e.a.) gingen vlot over de toonbank (+20%), evenals de mode en handtassen (+17%, dankzij voornamelijk Louis Vuitton en Dior) en parfums en cosmetica (+9%).

 

De totale omzet bereikte op die manier 5,25 miljard euro. Opvallend is dat LVMH die groei niet enkel te danken heeft aan de snelgroeilanden, zoals de Aziatische regio. Ook in de VS en in Europa nam de vraag opnieuw toe. Al in de laatste maanden van 2010 merkte de groep overigens een heropleving.

 

Desalniettemin zet de luxegroep dit jaar vooral sterk in op Japan. Het land vormde een belangrijke groeimarkt voor LVMH voor de recente aardbeving. Nu zetten lokale teams alles in het werk om de normale gang van zaken er zo snel mogelijk te hervatten, aldus CEO Bernard Arnault.

 

Aanslepende crisis in de retail? Flauwekul, denken ze bij Louis Vuitton Moët Hennessy. Het luxeconcern LVMH verbluft vriend en vijand met een omzetstijging van zomaar even 17% in het eerste kwartaal van 2011. Analistenprognoses werden daarbij verpletterd.

 

De dure horloges en juwelen van de groep (onder o.a. merken Hublot en Bulgari) verkochten als zoete broodjes, goed voor een omzetstijging van 28% ten opzichte van vorig jaar. Ook de alcoholische dranken (Moët-Chandon, Hennessy e.a.) gingen vlot over de toonbank (+20%), evenals de mode en handtassen (+17%, dankzij voornamelijk Louis Vuitton en Dior) en parfums en cosmetica (+9%).

 

De totale omzet bereikte op die manier 5,25 miljard euro. Opvallend is dat LVMH die groei niet enkel te danken heeft aan de snelgroeilanden, zoals de Aziatische regio. Ook in de VS en in Europa nam de vraag opnieuw toe. Al in de laatste maanden van 2010 merkte de groep overigens een heropleving.

 

Desalniettemin zet de luxegroep dit jaar vooral sterk in op Japan. Het land vormde een belangrijke groeimarkt voor LVMH voor de recente aardbeving. Nu zetten lokale teams alles in het werk om de normale gang van zaken er zo snel mogelijk te hervatten, aldus CEO Bernard Arnault.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

23/06/2017

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

23/06/2017

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

30 winkeleigenaars van Amazon geband tijdens rechtszaak rond namaak Louis Vuitton

22/06/2017

30 handelaars mogen hun winkel op Amazon niet uitbaten zolang de rechtszaak tussen hen en het modemerk Louis Vuitton loopt. Dat sleepte hen voor de rechter omdat ze namaakproducten van het merk verkochten.

Yoox Net-a-Porter stop nu ook met verkoop angorawol

22/06/2017

Online retailer Yoox Net-a-Porter heeft, na het bannen van producten met bont op de webshops, nu ook besloten om niet langer producten met angorawol aan te bieden. Dat heeft dierenrechtenorganisatie PETA laten weten.

Back to top