Verbluffende groeicijfers voor LVMH

Verbluffende groeicijfers voor LVMH

Aanslepende crisis in de retail? Flauwekul, denken ze bij Louis Vuitton Moët Hennessy. Het luxeconcern LVMH verbluft vriend en vijand met een omzetstijging van zomaar even 17% in het eerste kwartaal van 2011. Analistenprognoses werden daarbij verpletterd.

 

De dure horloges en juwelen van de groep (onder o.a. merken Hublot en Bulgari) verkochten als zoete broodjes, goed voor een omzetstijging van 28% ten opzichte van vorig jaar. Ook de alcoholische dranken (Moët-Chandon, Hennessy e.a.) gingen vlot over de toonbank (+20%), evenals de mode en handtassen (+17%, dankzij voornamelijk Louis Vuitton en Dior) en parfums en cosmetica (+9%).

 

De totale omzet bereikte op die manier 5,25 miljard euro. Opvallend is dat LVMH die groei niet enkel te danken heeft aan de snelgroeilanden, zoals de Aziatische regio. Ook in de VS en in Europa nam de vraag opnieuw toe. Al in de laatste maanden van 2010 merkte de groep overigens een heropleving.

 

Desalniettemin zet de luxegroep dit jaar vooral sterk in op Japan. Het land vormde een belangrijke groeimarkt voor LVMH voor de recente aardbeving. Nu zetten lokale teams alles in het werk om de normale gang van zaken er zo snel mogelijk te hervatten, aldus CEO Bernard Arnault.

 

Aanslepende crisis in de retail? Flauwekul, denken ze bij Louis Vuitton Moët Hennessy. Het luxeconcern LVMH verbluft vriend en vijand met een omzetstijging van zomaar even 17% in het eerste kwartaal van 2011. Analistenprognoses werden daarbij verpletterd.

 

De dure horloges en juwelen van de groep (onder o.a. merken Hublot en Bulgari) verkochten als zoete broodjes, goed voor een omzetstijging van 28% ten opzichte van vorig jaar. Ook de alcoholische dranken (Moët-Chandon, Hennessy e.a.) gingen vlot over de toonbank (+20%), evenals de mode en handtassen (+17%, dankzij voornamelijk Louis Vuitton en Dior) en parfums en cosmetica (+9%).

 

De totale omzet bereikte op die manier 5,25 miljard euro. Opvallend is dat LVMH die groei niet enkel te danken heeft aan de snelgroeilanden, zoals de Aziatische regio. Ook in de VS en in Europa nam de vraag opnieuw toe. Al in de laatste maanden van 2010 merkte de groep overigens een heropleving.

 

Desalniettemin zet de luxegroep dit jaar vooral sterk in op Japan. Het land vormde een belangrijke groeimarkt voor LVMH voor de recente aardbeving. Nu zetten lokale teams alles in het werk om de normale gang van zaken er zo snel mogelijk te hervatten, aldus CEO Bernard Arnault.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top