Verbluffende groeicijfers voor LVMH

Verbluffende groeicijfers voor LVMH

Aanslepende crisis in de retail? Flauwekul, denken ze bij Louis Vuitton Moët Hennessy. Het luxeconcern LVMH verbluft vriend en vijand met een omzetstijging van zomaar even 17% in het eerste kwartaal van 2011. Analistenprognoses werden daarbij verpletterd.

 

De dure horloges en juwelen van de groep (onder o.a. merken Hublot en Bulgari) verkochten als zoete broodjes, goed voor een omzetstijging van 28% ten opzichte van vorig jaar. Ook de alcoholische dranken (Moët-Chandon, Hennessy e.a.) gingen vlot over de toonbank (+20%), evenals de mode en handtassen (+17%, dankzij voornamelijk Louis Vuitton en Dior) en parfums en cosmetica (+9%).

 

De totale omzet bereikte op die manier 5,25 miljard euro. Opvallend is dat LVMH die groei niet enkel te danken heeft aan de snelgroeilanden, zoals de Aziatische regio. Ook in de VS en in Europa nam de vraag opnieuw toe. Al in de laatste maanden van 2010 merkte de groep overigens een heropleving.

 

Desalniettemin zet de luxegroep dit jaar vooral sterk in op Japan. Het land vormde een belangrijke groeimarkt voor LVMH voor de recente aardbeving. Nu zetten lokale teams alles in het werk om de normale gang van zaken er zo snel mogelijk te hervatten, aldus CEO Bernard Arnault.

 

Aanslepende crisis in de retail? Flauwekul, denken ze bij Louis Vuitton Moët Hennessy. Het luxeconcern LVMH verbluft vriend en vijand met een omzetstijging van zomaar even 17% in het eerste kwartaal van 2011. Analistenprognoses werden daarbij verpletterd.

 

De dure horloges en juwelen van de groep (onder o.a. merken Hublot en Bulgari) verkochten als zoete broodjes, goed voor een omzetstijging van 28% ten opzichte van vorig jaar. Ook de alcoholische dranken (Moët-Chandon, Hennessy e.a.) gingen vlot over de toonbank (+20%), evenals de mode en handtassen (+17%, dankzij voornamelijk Louis Vuitton en Dior) en parfums en cosmetica (+9%).

 

De totale omzet bereikte op die manier 5,25 miljard euro. Opvallend is dat LVMH die groei niet enkel te danken heeft aan de snelgroeilanden, zoals de Aziatische regio. Ook in de VS en in Europa nam de vraag opnieuw toe. Al in de laatste maanden van 2010 merkte de groep overigens een heropleving.

 

Desalniettemin zet de luxegroep dit jaar vooral sterk in op Japan. Het land vormde een belangrijke groeimarkt voor LVMH voor de recente aardbeving. Nu zetten lokale teams alles in het werk om de normale gang van zaken er zo snel mogelijk te hervatten, aldus CEO Bernard Arnault.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Ralph Lauren doet beter dan verwachtingen

08/08/2017

Modehuis Ralph Lauren heeft er een sterk eerste kwartaal opzitten: zowel op vlak van omzet als op vlak van winst wist het de verwachtingen van analisten te overtreffen. Een jaar eerder werd er nog een fors verlies geleden.

Moeilijk eerste kwartaal voor New Look

08/08/2017

De Britse modeketen New Look heeft er een slecht eerste kwartaal opzitten. Zo viel de omzet met meer dan vier procent terug, terwijl de aangepaste EBITDA een tik van meer dan 35% kreeg.

ING moet schadevergoeding aan Foot Locker

07/08/2017

De Nederlandse ING Bank moet de Nederlandse en Europese tak van Foot Locker een schadevergoeding van 300.000 euro betalen. Dat heeft een rechter beslist nadat Foot Locker in 2015 voor 1,8 miljoen euro werd opgelicht.

Asics opent grootste winkel in Londen

04/08/2017

Sportmerk Asics heeft in Londen een nieuwe flagshipstore geopend: meteen de grootste winkel van het merk ter wereld. De nieuwe winkel in Regent Street brengt voor het eerste de vier verschillende labels van het merk samen.

Back to top