Veritas wil 120 winkels tegen 2013

Veritas wil 120 winkels tegen 2013

In een textielretailmarkt die zo goed als stabiel bleef, zette Veritas in 2010 een sterke prestatie neer: de omzet klokte af op 86,1 miljoen euro, 13,1% meer dan het jaar voordien. De overkoepelende Verigroup zette in 2010 een netto groepsresultaat na belasting van 4,3 miljoen euro neer. In 2011 wordt meer dan de helft van dat bedrag geïnvesteerd in verdere groei. Zo wil Veritas tegen eind 2013 aanwezig zijn op minstens 120 locaties in België en Luxemburg.

Nog dit jaar 100 winkels

In 2010 kwamen er 7 Veritaswinkels bij, wat het totaal op 89 bracht. In 2010 werd circa 2,3 miljoen euro geïnvesteerd in de verdere uitbouw van het retailnet.


Dit jaar investeert Veritas nog eens 2,5 miljoen euro in circa 11 nieuwe winkels, waardoor de groep in 2011 de magische grens van 100 winkels overschrijdt, goed voor een totale verkoopoppervlakte van circa 20.000 m². Vroeger dan gedacht, want deze doelstelling werd vorig jaar aangekondigd voor… 2013.


“Ons unieke winkelconcept blijkt inderdaad nóg markttoegankelijker dan oorspronkelijk ingeschat. Daarom breiden we onze expansiedoelstelling in België en Luxemburg uit naar 120 winkels in 2013,” zegt Marthe Palmans, COO van Verigroup.

Meer ‘belevingsstores’ in grootsteden

De trend naar grotere winkels die meer ruimte bieden voor inspirerende ideeën en producten –in 2010 ingezet met de opening van ‘belevingsstores’ in Antwerpen en Brussel – zet zich door in andere grootsteden. Begin maart opende in Brugge de grootste Veritaswinkel van het land. Met een oppervlakte van 470 m² is deze twee verdiepingen tellende Veritas aan de Steenstraat in Brugge het nieuwste paradepaardje van de keten.


“De belevingswinkel in Brugge dompelt de shopper onder in een verfrissend bad van ideeën, creativiteit en inspiratie. Om de modebewuste vrouw nog beter bij te staan bij het creëren van haar persoonlijke look, lanceerden wij in Brugge een atelier voor demonstraties, workshops en stylingadvies met een schat aan inspirerende informatie en benodigdheden over creëren en combineren,” verduidelijkt Marthe Palmans.

Elders aangepaste winkelconcepten

Naast de grootstedelijke winkels met een grotere oppervlakte mikt Veritas met aangepaste winkelconcepten op een attractieve bereikbaarheidsmix elders in het land, inclusief met baanwinkels en vestigingen in shoppingcentra. “Onze winkelformule is gebaseerd op toegankelijkheid voor de consument op gebied van bereikbaarheid, aanbod en prijs. Dit biedt de modebewuste vrouw de mogelijkheid om zich betaalbaar te differentiëren door te combineren en zelf te creëren met accessoires. Met deze atypische en acyclische aanpak neem Veritas een unieke positie in die aan de basis ligt van de continue versterking van onze marktpositie,” zegt Marc Peeters, CEO van Verigroup.

Luc Vandewalle (ING) nieuwe externe bestuurder

De Raad van Bestuur van Verigroup kondigt ook nog het vertrek van Marcel Asselberghs als externe bestuurder aan, wegens het bereiken van de leeftijdsgrens. Hij wordt opgevolgd door Luc Vandewalle, die diverse bestuursmandaten bekleedt waaronder dat van lid van de Raad van Commissarissen van ING Groep Internationaal.

 

In een textielretailmarkt die zo goed als stabiel bleef, zette Veritas in 2010 een sterke prestatie neer: de omzet klokte af op 86,1 miljoen euro, 13,1% meer dan het jaar voordien. De overkoepelende Verigroup zette in 2010 een netto groepsresultaat na belasting van 4,3 miljoen euro neer. In 2011 wordt meer dan de helft van dat bedrag geïnvesteerd in verdere groei. Zo wil Veritas tegen eind 2013 aanwezig zijn op minstens 120 locaties in België en Luxemburg.

Nog dit jaar 100 winkels

In 2010 kwamen er 7 Veritaswinkels bij, wat het totaal op 89 bracht. In 2010 werd circa 2,3 miljoen euro geïnvesteerd in de verdere uitbouw van het retailnet.


Dit jaar investeert Veritas nog eens 2,5 miljoen euro in circa 11 nieuwe winkels, waardoor de groep in 2011 de magische grens van 100 winkels overschrijdt, goed voor een totale verkoopoppervlakte van circa 20.000 m². Vroeger dan gedacht, want deze doelstelling werd vorig jaar aangekondigd voor… 2013.


“Ons unieke winkelconcept blijkt inderdaad nóg markttoegankelijker dan oorspronkelijk ingeschat. Daarom breiden we onze expansiedoelstelling in België en Luxemburg uit naar 120 winkels in 2013,” zegt Marthe Palmans, COO van Verigroup.

Meer ‘belevingsstores’ in grootsteden

De trend naar grotere winkels die meer ruimte bieden voor inspirerende ideeën en producten –in 2010 ingezet met de opening van ‘belevingsstores’ in Antwerpen en Brussel – zet zich door in andere grootsteden. Begin maart opende in Brugge de grootste Veritaswinkel van het land. Met een oppervlakte van 470 m² is deze twee verdiepingen tellende Veritas aan de Steenstraat in Brugge het nieuwste paradepaardje van de keten.


“De belevingswinkel in Brugge dompelt de shopper onder in een verfrissend bad van ideeën, creativiteit en inspiratie. Om de modebewuste vrouw nog beter bij te staan bij het creëren van haar persoonlijke look, lanceerden wij in Brugge een atelier voor demonstraties, workshops en stylingadvies met een schat aan inspirerende informatie en benodigdheden over creëren en combineren,” verduidelijkt Marthe Palmans.

Elders aangepaste winkelconcepten

Naast de grootstedelijke winkels met een grotere oppervlakte mikt Veritas met aangepaste winkelconcepten op een attractieve bereikbaarheidsmix elders in het land, inclusief met baanwinkels en vestigingen in shoppingcentra. “Onze winkelformule is gebaseerd op toegankelijkheid voor de consument op gebied van bereikbaarheid, aanbod en prijs. Dit biedt de modebewuste vrouw de mogelijkheid om zich betaalbaar te differentiëren door te combineren en zelf te creëren met accessoires. Met deze atypische en acyclische aanpak neem Veritas een unieke positie in die aan de basis ligt van de continue versterking van onze marktpositie,” zegt Marc Peeters, CEO van Verigroup.

Luc Vandewalle (ING) nieuwe externe bestuurder

De Raad van Bestuur van Verigroup kondigt ook nog het vertrek van Marcel Asselberghs als externe bestuurder aan, wegens het bereiken van de leeftijdsgrens. Hij wordt opgevolgd door Luc Vandewalle, die diverse bestuursmandaten bekleedt waaronder dat van lid van de Raad van Commissarissen van ING Groep Internationaal.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top