Veritas wil 120 winkels tegen 2013

Veritas wil 120 winkels tegen 2013

In een textielretailmarkt die zo goed als stabiel bleef, zette Veritas in 2010 een sterke prestatie neer: de omzet klokte af op 86,1 miljoen euro, 13,1% meer dan het jaar voordien. De overkoepelende Verigroup zette in 2010 een netto groepsresultaat na belasting van 4,3 miljoen euro neer. In 2011 wordt meer dan de helft van dat bedrag geïnvesteerd in verdere groei. Zo wil Veritas tegen eind 2013 aanwezig zijn op minstens 120 locaties in België en Luxemburg.

Nog dit jaar 100 winkels

In 2010 kwamen er 7 Veritaswinkels bij, wat het totaal op 89 bracht. In 2010 werd circa 2,3 miljoen euro geïnvesteerd in de verdere uitbouw van het retailnet.


Dit jaar investeert Veritas nog eens 2,5 miljoen euro in circa 11 nieuwe winkels, waardoor de groep in 2011 de magische grens van 100 winkels overschrijdt, goed voor een totale verkoopoppervlakte van circa 20.000 m². Vroeger dan gedacht, want deze doelstelling werd vorig jaar aangekondigd voor… 2013.


“Ons unieke winkelconcept blijkt inderdaad nóg markttoegankelijker dan oorspronkelijk ingeschat. Daarom breiden we onze expansiedoelstelling in België en Luxemburg uit naar 120 winkels in 2013,” zegt Marthe Palmans, COO van Verigroup.

Meer ‘belevingsstores’ in grootsteden

De trend naar grotere winkels die meer ruimte bieden voor inspirerende ideeën en producten –in 2010 ingezet met de opening van ‘belevingsstores’ in Antwerpen en Brussel – zet zich door in andere grootsteden. Begin maart opende in Brugge de grootste Veritaswinkel van het land. Met een oppervlakte van 470 m² is deze twee verdiepingen tellende Veritas aan de Steenstraat in Brugge het nieuwste paradepaardje van de keten.


“De belevingswinkel in Brugge dompelt de shopper onder in een verfrissend bad van ideeën, creativiteit en inspiratie. Om de modebewuste vrouw nog beter bij te staan bij het creëren van haar persoonlijke look, lanceerden wij in Brugge een atelier voor demonstraties, workshops en stylingadvies met een schat aan inspirerende informatie en benodigdheden over creëren en combineren,” verduidelijkt Marthe Palmans.

Elders aangepaste winkelconcepten

Naast de grootstedelijke winkels met een grotere oppervlakte mikt Veritas met aangepaste winkelconcepten op een attractieve bereikbaarheidsmix elders in het land, inclusief met baanwinkels en vestigingen in shoppingcentra. “Onze winkelformule is gebaseerd op toegankelijkheid voor de consument op gebied van bereikbaarheid, aanbod en prijs. Dit biedt de modebewuste vrouw de mogelijkheid om zich betaalbaar te differentiëren door te combineren en zelf te creëren met accessoires. Met deze atypische en acyclische aanpak neem Veritas een unieke positie in die aan de basis ligt van de continue versterking van onze marktpositie,” zegt Marc Peeters, CEO van Verigroup.

Luc Vandewalle (ING) nieuwe externe bestuurder

De Raad van Bestuur van Verigroup kondigt ook nog het vertrek van Marcel Asselberghs als externe bestuurder aan, wegens het bereiken van de leeftijdsgrens. Hij wordt opgevolgd door Luc Vandewalle, die diverse bestuursmandaten bekleedt waaronder dat van lid van de Raad van Commissarissen van ING Groep Internationaal.

 

In een textielretailmarkt die zo goed als stabiel bleef, zette Veritas in 2010 een sterke prestatie neer: de omzet klokte af op 86,1 miljoen euro, 13,1% meer dan het jaar voordien. De overkoepelende Verigroup zette in 2010 een netto groepsresultaat na belasting van 4,3 miljoen euro neer. In 2011 wordt meer dan de helft van dat bedrag geïnvesteerd in verdere groei. Zo wil Veritas tegen eind 2013 aanwezig zijn op minstens 120 locaties in België en Luxemburg.

Nog dit jaar 100 winkels

In 2010 kwamen er 7 Veritaswinkels bij, wat het totaal op 89 bracht. In 2010 werd circa 2,3 miljoen euro geïnvesteerd in de verdere uitbouw van het retailnet.


Dit jaar investeert Veritas nog eens 2,5 miljoen euro in circa 11 nieuwe winkels, waardoor de groep in 2011 de magische grens van 100 winkels overschrijdt, goed voor een totale verkoopoppervlakte van circa 20.000 m². Vroeger dan gedacht, want deze doelstelling werd vorig jaar aangekondigd voor… 2013.


“Ons unieke winkelconcept blijkt inderdaad nóg markttoegankelijker dan oorspronkelijk ingeschat. Daarom breiden we onze expansiedoelstelling in België en Luxemburg uit naar 120 winkels in 2013,” zegt Marthe Palmans, COO van Verigroup.

Meer ‘belevingsstores’ in grootsteden

De trend naar grotere winkels die meer ruimte bieden voor inspirerende ideeën en producten –in 2010 ingezet met de opening van ‘belevingsstores’ in Antwerpen en Brussel – zet zich door in andere grootsteden. Begin maart opende in Brugge de grootste Veritaswinkel van het land. Met een oppervlakte van 470 m² is deze twee verdiepingen tellende Veritas aan de Steenstraat in Brugge het nieuwste paradepaardje van de keten.


“De belevingswinkel in Brugge dompelt de shopper onder in een verfrissend bad van ideeën, creativiteit en inspiratie. Om de modebewuste vrouw nog beter bij te staan bij het creëren van haar persoonlijke look, lanceerden wij in Brugge een atelier voor demonstraties, workshops en stylingadvies met een schat aan inspirerende informatie en benodigdheden over creëren en combineren,” verduidelijkt Marthe Palmans.

Elders aangepaste winkelconcepten

Naast de grootstedelijke winkels met een grotere oppervlakte mikt Veritas met aangepaste winkelconcepten op een attractieve bereikbaarheidsmix elders in het land, inclusief met baanwinkels en vestigingen in shoppingcentra. “Onze winkelformule is gebaseerd op toegankelijkheid voor de consument op gebied van bereikbaarheid, aanbod en prijs. Dit biedt de modebewuste vrouw de mogelijkheid om zich betaalbaar te differentiëren door te combineren en zelf te creëren met accessoires. Met deze atypische en acyclische aanpak neem Veritas een unieke positie in die aan de basis ligt van de continue versterking van onze marktpositie,” zegt Marc Peeters, CEO van Verigroup.

Luc Vandewalle (ING) nieuwe externe bestuurder

De Raad van Bestuur van Verigroup kondigt ook nog het vertrek van Marcel Asselberghs als externe bestuurder aan, wegens het bereiken van de leeftijdsgrens. Hij wordt opgevolgd door Luc Vandewalle, die diverse bestuursmandaten bekleedt waaronder dat van lid van de Raad van Commissarissen van ING Groep Internationaal.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top