Veritas wil 120 winkels tegen 2013

Veritas wil 120 winkels tegen 2013

In een textielretailmarkt die zo goed als stabiel bleef, zette Veritas in 2010 een sterke prestatie neer: de omzet klokte af op 86,1 miljoen euro, 13,1% meer dan het jaar voordien. De overkoepelende Verigroup zette in 2010 een netto groepsresultaat na belasting van 4,3 miljoen euro neer. In 2011 wordt meer dan de helft van dat bedrag geïnvesteerd in verdere groei. Zo wil Veritas tegen eind 2013 aanwezig zijn op minstens 120 locaties in België en Luxemburg.

Nog dit jaar 100 winkels

In 2010 kwamen er 7 Veritaswinkels bij, wat het totaal op 89 bracht. In 2010 werd circa 2,3 miljoen euro geïnvesteerd in de verdere uitbouw van het retailnet.


Dit jaar investeert Veritas nog eens 2,5 miljoen euro in circa 11 nieuwe winkels, waardoor de groep in 2011 de magische grens van 100 winkels overschrijdt, goed voor een totale verkoopoppervlakte van circa 20.000 m². Vroeger dan gedacht, want deze doelstelling werd vorig jaar aangekondigd voor… 2013.


“Ons unieke winkelconcept blijkt inderdaad nóg markttoegankelijker dan oorspronkelijk ingeschat. Daarom breiden we onze expansiedoelstelling in België en Luxemburg uit naar 120 winkels in 2013,” zegt Marthe Palmans, COO van Verigroup.

Meer ‘belevingsstores’ in grootsteden

De trend naar grotere winkels die meer ruimte bieden voor inspirerende ideeën en producten –in 2010 ingezet met de opening van ‘belevingsstores’ in Antwerpen en Brussel – zet zich door in andere grootsteden. Begin maart opende in Brugge de grootste Veritaswinkel van het land. Met een oppervlakte van 470 m² is deze twee verdiepingen tellende Veritas aan de Steenstraat in Brugge het nieuwste paradepaardje van de keten.


“De belevingswinkel in Brugge dompelt de shopper onder in een verfrissend bad van ideeën, creativiteit en inspiratie. Om de modebewuste vrouw nog beter bij te staan bij het creëren van haar persoonlijke look, lanceerden wij in Brugge een atelier voor demonstraties, workshops en stylingadvies met een schat aan inspirerende informatie en benodigdheden over creëren en combineren,” verduidelijkt Marthe Palmans.

Elders aangepaste winkelconcepten

Naast de grootstedelijke winkels met een grotere oppervlakte mikt Veritas met aangepaste winkelconcepten op een attractieve bereikbaarheidsmix elders in het land, inclusief met baanwinkels en vestigingen in shoppingcentra. “Onze winkelformule is gebaseerd op toegankelijkheid voor de consument op gebied van bereikbaarheid, aanbod en prijs. Dit biedt de modebewuste vrouw de mogelijkheid om zich betaalbaar te differentiëren door te combineren en zelf te creëren met accessoires. Met deze atypische en acyclische aanpak neem Veritas een unieke positie in die aan de basis ligt van de continue versterking van onze marktpositie,” zegt Marc Peeters, CEO van Verigroup.

Luc Vandewalle (ING) nieuwe externe bestuurder

De Raad van Bestuur van Verigroup kondigt ook nog het vertrek van Marcel Asselberghs als externe bestuurder aan, wegens het bereiken van de leeftijdsgrens. Hij wordt opgevolgd door Luc Vandewalle, die diverse bestuursmandaten bekleedt waaronder dat van lid van de Raad van Commissarissen van ING Groep Internationaal.

 

In een textielretailmarkt die zo goed als stabiel bleef, zette Veritas in 2010 een sterke prestatie neer: de omzet klokte af op 86,1 miljoen euro, 13,1% meer dan het jaar voordien. De overkoepelende Verigroup zette in 2010 een netto groepsresultaat na belasting van 4,3 miljoen euro neer. In 2011 wordt meer dan de helft van dat bedrag geïnvesteerd in verdere groei. Zo wil Veritas tegen eind 2013 aanwezig zijn op minstens 120 locaties in België en Luxemburg.

Nog dit jaar 100 winkels

In 2010 kwamen er 7 Veritaswinkels bij, wat het totaal op 89 bracht. In 2010 werd circa 2,3 miljoen euro geïnvesteerd in de verdere uitbouw van het retailnet.


Dit jaar investeert Veritas nog eens 2,5 miljoen euro in circa 11 nieuwe winkels, waardoor de groep in 2011 de magische grens van 100 winkels overschrijdt, goed voor een totale verkoopoppervlakte van circa 20.000 m². Vroeger dan gedacht, want deze doelstelling werd vorig jaar aangekondigd voor… 2013.


“Ons unieke winkelconcept blijkt inderdaad nóg markttoegankelijker dan oorspronkelijk ingeschat. Daarom breiden we onze expansiedoelstelling in België en Luxemburg uit naar 120 winkels in 2013,” zegt Marthe Palmans, COO van Verigroup.

Meer ‘belevingsstores’ in grootsteden

De trend naar grotere winkels die meer ruimte bieden voor inspirerende ideeën en producten –in 2010 ingezet met de opening van ‘belevingsstores’ in Antwerpen en Brussel – zet zich door in andere grootsteden. Begin maart opende in Brugge de grootste Veritaswinkel van het land. Met een oppervlakte van 470 m² is deze twee verdiepingen tellende Veritas aan de Steenstraat in Brugge het nieuwste paradepaardje van de keten.


“De belevingswinkel in Brugge dompelt de shopper onder in een verfrissend bad van ideeën, creativiteit en inspiratie. Om de modebewuste vrouw nog beter bij te staan bij het creëren van haar persoonlijke look, lanceerden wij in Brugge een atelier voor demonstraties, workshops en stylingadvies met een schat aan inspirerende informatie en benodigdheden over creëren en combineren,” verduidelijkt Marthe Palmans.

Elders aangepaste winkelconcepten

Naast de grootstedelijke winkels met een grotere oppervlakte mikt Veritas met aangepaste winkelconcepten op een attractieve bereikbaarheidsmix elders in het land, inclusief met baanwinkels en vestigingen in shoppingcentra. “Onze winkelformule is gebaseerd op toegankelijkheid voor de consument op gebied van bereikbaarheid, aanbod en prijs. Dit biedt de modebewuste vrouw de mogelijkheid om zich betaalbaar te differentiëren door te combineren en zelf te creëren met accessoires. Met deze atypische en acyclische aanpak neem Veritas een unieke positie in die aan de basis ligt van de continue versterking van onze marktpositie,” zegt Marc Peeters, CEO van Verigroup.

Luc Vandewalle (ING) nieuwe externe bestuurder

De Raad van Bestuur van Verigroup kondigt ook nog het vertrek van Marcel Asselberghs als externe bestuurder aan, wegens het bereiken van de leeftijdsgrens. Hij wordt opgevolgd door Luc Vandewalle, die diverse bestuursmandaten bekleedt waaronder dat van lid van de Raad van Commissarissen van ING Groep Internationaal.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top