Hasselt gaat flink investeren in promotie binnenstad | RetailDetail

Hasselt gaat flink investeren in promotie binnenstad

Hasselt gaat flink investeren in promotie binnenstad

De stad Hasselt en Unizo hebben onlangs de vzw Centrummanagement opgericht. Daarmee wil het de Limburgse stad beter promoten als winkelstad in Vlaanderen. De komende jaren wil het daarin 500.000 euro per jaar investeren.

 

“Unieke kans”

Hasselt is momenteel al de vierde grootste winkelstad van Vlaanderen, maar het wil blijven groeien. Daarom gaat het zichzelf promoten in een ruimere regio binnen en buiten de provincie Limburg. “Met de komst van het project Blauwe Boulevard krijgt Hasselt immers een unieke kans om klanten van buiten de provincie aan te trekken. Gerichte promoacties en ruime media-aandacht moeten er dan ook voor zorgen dat het Hasselts aanbod buiten de provincie bekend gemaakt wordt en ook nieuwe klanten kan aantrekken”, zegt burgemeester Hilde Claes aan Limburg Actueel.

 

Om het beleid in goede banen te leiden werd de vzw Centrummanagement opgericht. De vzw zal bestaan uit vertegenwoordigers van verschillende instanties, zoals de stad en Unizo, maar ook Comeos, Horeca Limburg en het Modemuseum. Zij zullen in onderling overleg een strategie bepalen en de doelstellingen uitzetten. Daarbij zal vooral de focus liggen op promoacties en ruime media-aandacht. De vzw moet er bovendien voor zorgen dat de leegstand in de stad verder wordt teruggedrongen.

 

In 2016 zal er zo 250.000 euro geïnvesteerd worden in de promotie van de binnenstad en in de periode 2017-2019 moet de vzw beschikken over een promotiebudget van 500.000 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Centrummanager Hasselt pleit voor "omzethuur" tegen leegstand

15/02/2018

“Geef starters een flink verminderde huurprijs en laat ze daar bovenop een deel van hun omzet afstaan.” Met dat opmerkelijke voorstel wil de nieuwe centummanager van Hasselt de leegstand in zijn stad aanpakken.

Vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco kijkt tevreden terug op boekjaar

02/02/2018

Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco, dat vooral belegt in winkelcentra, kijkt tevreden terug op het voorbije boekjaar. Het wist immers in alle regio’s te groeien.

Filet Pur: Op zoek naar de onzichtbare man

02/02/2018

Wordt de sanering bij Carrefour Belgium vanop afstand geleid door een schim die zich niet toont? Zijn retailers lid van de plasticmaffia? Brengen foodfabrikanten de jeugd op het slechte pad? Alweer een visionair weekoverzicht van RetailDetail Food!

Voor het eerst meer dan 1 op 10 winkelpanden leeg

01/02/2018

Het aantal leegstaande winkelpanden in België is in 2017 voor het tiende jaar op rij gestegen. Met 21.027 winkels die leeg staan, stijgt de winkelleegstand in ons land voor het eerst boven de 10%, zo becijferde Locatus.

Hoe winkelstad Tongeren uit het dal klimt

30/01/2018

De oudste stad van België bewijst dat je leegstand wel degelijk succesvol kunt aanpakken. Met een helder winkelbeleid dat inzet op ‘couleur locale’ kan Tongeren wellicht ook andere kleine winkelsteden inspireren.

Carrefour drijft top 100 grootste winkelketens aan

26/01/2018

De grootste winkelketen van België is Carrefour. Tot die misschien verrassende conclusie komt Locatus in zijn jaarlijkse top 100 van winkelformules. Alleen al de Market-supermarkten beslaan het meest oppervlakte, al heeft Aldi een even groot aantal winkels.

Back to top