Hasselt gaat flink investeren in promotie binnenstad | RetailDetail

Hasselt gaat flink investeren in promotie binnenstad

Hasselt gaat flink investeren in promotie binnenstad

De stad Hasselt en Unizo hebben onlangs de vzw Centrummanagement opgericht. Daarmee wil het de Limburgse stad beter promoten als winkelstad in Vlaanderen. De komende jaren wil het daarin 500.000 euro per jaar investeren.

 

“Unieke kans”

Hasselt is momenteel al de vierde grootste winkelstad van Vlaanderen, maar het wil blijven groeien. Daarom gaat het zichzelf promoten in een ruimere regio binnen en buiten de provincie Limburg. “Met de komst van het project Blauwe Boulevard krijgt Hasselt immers een unieke kans om klanten van buiten de provincie aan te trekken. Gerichte promoacties en ruime media-aandacht moeten er dan ook voor zorgen dat het Hasselts aanbod buiten de provincie bekend gemaakt wordt en ook nieuwe klanten kan aantrekken”, zegt burgemeester Hilde Claes aan Limburg Actueel.

 

Om het beleid in goede banen te leiden werd de vzw Centrummanagement opgericht. De vzw zal bestaan uit vertegenwoordigers van verschillende instanties, zoals de stad en Unizo, maar ook Comeos, Horeca Limburg en het Modemuseum. Zij zullen in onderling overleg een strategie bepalen en de doelstellingen uitzetten. Daarbij zal vooral de focus liggen op promoacties en ruime media-aandacht. De vzw moet er bovendien voor zorgen dat de leegstand in de stad verder wordt teruggedrongen.

 

In 2016 zal er zo 250.000 euro geïnvesteerd worden in de promotie van de binnenstad en in de periode 2017-2019 moet de vzw beschikken over een promotiebudget van 500.000 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

De Nieuwstraat in Brussel kent magere jaren

22/05/2018

De Nieuwstraat in Brussel loopt de laatste jaren leeg: 10 procent van de winkelpanden in de duurste winkelstraat van België is ongebruikt, niet alleen sinds de terroristische aanslagen, maar ook door de concurrentie van The Mint en de renovatiewerken aan City 2.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

H&M eist lagere huurprijzen

11/05/2018

Modeketen H&M wil lagere huurprijzen afdwingen van Qrf City Retail, zo blijkt uit het recente kwartaalverslag van het winkelvastgoedfonds. De retailer houdt het bovendien voor bekeken in Sint-Niklaas.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

“Brusselse Anspachlaan wordt nieuwe hotspot voor grote ketens”

09/05/2018

Na Burger King vestigt ook Standaard Boekhandel zich nu in de bijna afgewerkte voetgangerszone op de Brusselse Anspachlaan. De heraanleg van de centrale laan zorgt voor een nieuwe dynamiek die wellicht nog andere grote retailers zal aanspreken.