Hasselt gaat flink investeren in promotie binnenstad

Hasselt gaat flink investeren in promotie binnenstad

De stad Hasselt en Unizo hebben onlangs de vzw Centrummanagement opgericht. Daarmee wil het de Limburgse stad beter promoten als winkelstad in Vlaanderen. De komende jaren wil het daarin 500.000 euro per jaar investeren.

 

“Unieke kans”

Hasselt is momenteel al de vierde grootste winkelstad van Vlaanderen, maar het wil blijven groeien. Daarom gaat het zichzelf promoten in een ruimere regio binnen en buiten de provincie Limburg. “Met de komst van het project Blauwe Boulevard krijgt Hasselt immers een unieke kans om klanten van buiten de provincie aan te trekken. Gerichte promoacties en ruime media-aandacht moeten er dan ook voor zorgen dat het Hasselts aanbod buiten de provincie bekend gemaakt wordt en ook nieuwe klanten kan aantrekken”, zegt burgemeester Hilde Claes aan Limburg Actueel.

 

Om het beleid in goede banen te leiden werd de vzw Centrummanagement opgericht. De vzw zal bestaan uit vertegenwoordigers van verschillende instanties, zoals de stad en Unizo, maar ook Comeos, Horeca Limburg en het Modemuseum. Zij zullen in onderling overleg een strategie bepalen en de doelstellingen uitzetten. Daarbij zal vooral de focus liggen op promoacties en ruime media-aandacht. De vzw moet er bovendien voor zorgen dat de leegstand in de stad verder wordt teruggedrongen.

 

In 2016 zal er zo 250.000 euro geïnvesteerd worden in de promotie van de binnenstad en in de periode 2017-2019 moet de vzw beschikken over een promotiebudget van 500.000 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Unibail-Rodamco neemt sectorgenoot Westfield over

12/12/2017

Unibail-Rodamco neemt concurrent Westfield over voor 14 miljard euro. Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf krijgt zo 35 nieuwe winkelcentra in handen, waarvan 33 in de Verenigde Staten, en wordt zo het grootste vastgoedbedrijf ter wereld.

Brusselse winkelstraten blijven (ondanks alles) drukbezocht

11/12/2017

Brussel heeft zich goed weten te herpakken na de terreuraanslagen. De grote winkelstraten worden nog altijd druk bezocht: vooral de Nieuwstraat deed het dit jaar goed en haalde zelfs andere ‘hotspots’ in de hoofdstad in. 

Topoverleg leidt tot laatste strohalm voor Uplace

08/12/2017

Na maanden van geheim overleg is er een nieuw plan op tafel gekomen om de bouw van Uplace toch te laten doorgaan. Het nieuwe voorstel is een verwaterde versie van de oorspronkelijke plannen.

Hoe winkelvastgoed inspeelt op wijzigend koopgedrag

07/12/2017

E-commerce verdringt de fysieke winkel niet, maar stimuleert retailers en winkelcentra wel om innoverende concepten uit te rollen. Het is een kwestie van te beantwoorden aan de verwachtingen van millennials en Generatie Z, meent vastgoedadviseur JLL.

Back to top