Hasselt gaat flink investeren in promotie binnenstad

Hasselt gaat flink investeren in promotie binnenstad

De stad Hasselt en Unizo hebben onlangs de vzw Centrummanagement opgericht. Daarmee wil het de Limburgse stad beter promoten als winkelstad in Vlaanderen. De komende jaren wil het daarin 500.000 euro per jaar investeren.

 

“Unieke kans”

Hasselt is momenteel al de vierde grootste winkelstad van Vlaanderen, maar het wil blijven groeien. Daarom gaat het zichzelf promoten in een ruimere regio binnen en buiten de provincie Limburg. “Met de komst van het project Blauwe Boulevard krijgt Hasselt immers een unieke kans om klanten van buiten de provincie aan te trekken. Gerichte promoacties en ruime media-aandacht moeten er dan ook voor zorgen dat het Hasselts aanbod buiten de provincie bekend gemaakt wordt en ook nieuwe klanten kan aantrekken”, zegt burgemeester Hilde Claes aan Limburg Actueel.

 

Om het beleid in goede banen te leiden werd de vzw Centrummanagement opgericht. De vzw zal bestaan uit vertegenwoordigers van verschillende instanties, zoals de stad en Unizo, maar ook Comeos, Horeca Limburg en het Modemuseum. Zij zullen in onderling overleg een strategie bepalen en de doelstellingen uitzetten. Daarbij zal vooral de focus liggen op promoacties en ruime media-aandacht. De vzw moet er bovendien voor zorgen dat de leegstand in de stad verder wordt teruggedrongen.

 

In 2016 zal er zo 250.000 euro geïnvesteerd worden in de promotie van de binnenstad en in de periode 2017-2019 moet de vzw beschikken over een promotiebudget van 500.000 euro.