Hogere huurinkomsten voor Wereldhave

Hogere huurinkomsten voor Wereldhave

Ondanks een iets lagere bezettingsgraad wist Wereldhave Belgium in het voorbije kwartaal zijn huurinkomsten toch gevoelig op te krikken dankzij de overname van Ring Shopping Kortrijk Noord en een groeiende interesse voor Shopping 1 in Genk en Belle-Ile in Luik.

Bezettingsgraad bijna half procent lager

Wereldhave Belgium heeft het voorbije kwartaal zijn huurinkomsten zien stijgen tot 11,6 miljoen euro, gevoelig meer dan de 9,1 miljoen euro in hetzelfde kwartaal een jaar eerder Die stijging is te danken aan de overname van Ring Shopping Kortrijk Noord en aan een hogere bezettingsgraad voor winkelcentrum Shopping 1 in Genk.

 

De vastgoedinvesteerder verwelkomde recent ook twee nieuwe huurders in zijn Luikse shoppingcenter Belle-Ile: outdoorspecialist AS Adventure huurt er een pand van 1.235 m² en half april opende het Zwitserse fastfashion-merk Tally Weijl (foto) er zijn eerste Belgische verkoopppunt. Toch is de totale bezettingsgraad van de winkelcentra in portefeuille iets gedaald: eind december was nog 94,6% van de oppervlakte verhuurd, einde maart was dat teruggelopen tot 94,2%.

Ondanks een iets lagere bezettingsgraad wist Wereldhave Belgium in het voorbije kwartaal zijn huurinkomsten toch gevoelig op te krikken dankzij de overname van Ring Shopping Kortrijk Noord en een groeiende interesse voor Shopping 1 in Genk en Belle-Ile in Luik.

Bezettingsgraad bijna half procent lager

Wereldhave Belgium heeft het voorbije kwartaal zijn huurinkomsten zien stijgen tot 11,6 miljoen euro, gevoelig meer dan de 9,1 miljoen euro in hetzelfde kwartaal een jaar eerder Die stijging is te danken aan de overname van Ring Shopping Kortrijk Noord en aan een hogere bezettingsgraad voor winkelcentrum Shopping 1 in Genk.

 

De vastgoedinvesteerder verwelkomde recent ook twee nieuwe huurders in zijn Luikse shoppingcenter Belle-Ile: outdoorspecialist AS Adventure huurt er een pand van 1.235 m² en half april opende het Zwitserse fastfashion-merk Tally Weijl (foto) er zijn eerste Belgische verkoopppunt. Toch is de totale bezettingsgraad van de winkelcentra in portefeuille iets gedaald: eind december was nog 94,6% van de oppervlakte verhuurd, einde maart was dat teruggelopen tot 94,2%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winkelcentrum Rive Gauche groot succes

25/09/2017

Rive Gauche, het nieuwe winkelcentrum in Charleroi, is een groot succes. In de eerste zes maanden na opening kreeg het al vier miljoen bezoekers over de vloer. Het is zo meteen het drukste winkelcentrum van Wallonië.

97 procent van The Mint al verhuurd

20/09/2017

Binnenkort opent na een renovatie van twee jaar het winkelgedeelte van het Muntcentrum onder de naam The Mint. Ondertussen zijn 97% van de winkelruimtes al ingevuld: onder andere Decathlon en Uniqlo vestigen zich voor het eerst in het centrum van Brussel.

Mitiska haalt tweede Duitse retailpark binnen

19/09/2017

Nog geen twee weken na zijn eerste Duitse acquisitie zet het Brusselse vastgoedbedrijf Mitiska REIM een nieuwe stap bij onze Oosterburen. Het koopt het Häuersteig Retail Park in Freiberg bij Dresden aan, in samenwerking met het Frankfurtse ZREV.

Verkoop Woluwe Shopping moet dit jaar afgerond zijn

13/09/2017

Nog dit jaar moet de verkoop van het Woluwe Shopping Center volledig afgerond zijn. Daarbij zoekt AG Real Estate zowat 400 miljoen euro voor zijn 60% van de aandelen, maar dat belooft een moeilijke klus te worden.

Minister van Financiën wil wonen boven winkel stimuleren

11/09/2017

Vlaams minister van Financiën Bart Tommelein wil het eenvoudiger maken om een winkel om te vormen tot een woning, om zo de leegstand tegen te gaan. Ook wonen boven een winkel moet zo aantrekkelijker worden.

H&M Group opent nog twee winkels op Antwerpse Meir

11/09/2017

De Zweedse H&M Group blijft zijn aanwezigheid op de Antwerpse Meir verder uitbreiden. Momenteel heeft het modebedrijf er al drie vestigingen, en met Monki en Weekday komen er nog twee winkels bij.

Back to top