Hogere huurinkomsten voor Wereldhave | RetailDetail

Hogere huurinkomsten voor Wereldhave

Hogere huurinkomsten voor Wereldhave

Ondanks een iets lagere bezettingsgraad wist Wereldhave Belgium in het voorbije kwartaal zijn huurinkomsten toch gevoelig op te krikken dankzij de overname van Ring Shopping Kortrijk Noord en een groeiende interesse voor Shopping 1 in Genk en Belle-Ile in Luik.

Bezettingsgraad bijna half procent lager

Wereldhave Belgium heeft het voorbije kwartaal zijn huurinkomsten zien stijgen tot 11,6 miljoen euro, gevoelig meer dan de 9,1 miljoen euro in hetzelfde kwartaal een jaar eerder Die stijging is te danken aan de overname van Ring Shopping Kortrijk Noord en aan een hogere bezettingsgraad voor winkelcentrum Shopping 1 in Genk.

 

De vastgoedinvesteerder verwelkomde recent ook twee nieuwe huurders in zijn Luikse shoppingcenter Belle-Ile: outdoorspecialist AS Adventure huurt er een pand van 1.235 m² en half april opende het Zwitserse fastfashion-merk Tally Weijl (foto) er zijn eerste Belgische verkoopppunt. Toch is de totale bezettingsgraad van de winkelcentra in portefeuille iets gedaald: eind december was nog 94,6% van de oppervlakte verhuurd, einde maart was dat teruggelopen tot 94,2%.

Ondanks een iets lagere bezettingsgraad wist Wereldhave Belgium in het voorbije kwartaal zijn huurinkomsten toch gevoelig op te krikken dankzij de overname van Ring Shopping Kortrijk Noord en een groeiende interesse voor Shopping 1 in Genk en Belle-Ile in Luik.

Bezettingsgraad bijna half procent lager

Wereldhave Belgium heeft het voorbije kwartaal zijn huurinkomsten zien stijgen tot 11,6 miljoen euro, gevoelig meer dan de 9,1 miljoen euro in hetzelfde kwartaal een jaar eerder Die stijging is te danken aan de overname van Ring Shopping Kortrijk Noord en aan een hogere bezettingsgraad voor winkelcentrum Shopping 1 in Genk.

 

De vastgoedinvesteerder verwelkomde recent ook twee nieuwe huurders in zijn Luikse shoppingcenter Belle-Ile: outdoorspecialist AS Adventure huurt er een pand van 1.235 m² en half april opende het Zwitserse fastfashion-merk Tally Weijl (foto) er zijn eerste Belgische verkoopppunt. Toch is de totale bezettingsgraad van de winkelcentra in portefeuille iets gedaald: eind december was nog 94,6% van de oppervlakte verhuurd, einde maart was dat teruggelopen tot 94,2%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aveve koopt tuincentra Eurotuin van Rudi De Kerpel

25/06/2018

Ondernemer Rudi De Kerpel heeft zijn tuinketen Eurotuin verkocht aan concurrent Aveve (de tuinketen van de boerenbond). Bij gebrek aan opvolging zag De Kerpel zich verplicht te kiezen voor een overname om jobzekerheid te bieden aan het personeel.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Westland Shopping krijgt groen licht voor vernieuwing

19/06/2018

Westland Shopping Center in Anderlecht mag van de overlegcommissie de geplande renovatiewerken uitvoeren. Tegen 2020 moet het winkelcentrum een volledige make-over krijgen, met ook een fikse uitbreiding erbij.

Zo wil Vlaanderen toename baanwinkels aanpakken

12/06/2018

De wildgroei van baanwinkels weegt op de mobiliteit en de leefbaarheid en zet druk op de handel in de stadscentra. In Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant gaan gemeenten het probleem nu over de grenzen heen aanpakken.

Driespoort Deinze voor correctionele rechtbank

07/06/2018

In de correctionele rechtbank van Gent is dinsdag gepleit in de zaak rond winkelcentrum Driespoort in Deinze. De hamvraag: staat dat er illegaal en, zo ja, moet het dan worden afgebroken? Uitspraak begin september.

Mitiska bouwt retailpark in Mechelen

30/05/2018

In Mechelen gaat Mitiska een retailpark ontwikkelen dat plaats biedt aan 24 grote winkels op 27.500 m². Een convenant garandeert dat het winkelcentrum geen concurrentie vormt voor de binnenstad.