Namen nieuwe 'place to be' voor retailvastgoed

Namen nieuwe 'place to be' voor retailvastgoed
Is Namen de nieuwe 'place to be' voor retailers en investeerders in retailvastgoed? Volgens Cushman & Wakefield alvast wel. De vastgoedspecialist meldt namelijk een historisch hoge activiteit in de Waalse hoofdstad, zowel qua volume als qua aantal transacties.

26 miljoen euro

Cushman & Wakefield bemiddelde sinds begin dit jaar in zes grote investeringstransacties, goed voor een bedrag van ongeveer 26 miljoen euro. "En dit enkel voor de stad Namen, wat op het vlak van volume en aantal transacties als historisch hoog beschouwd mag worden", klinkt het.

 

Het recordjaar ging van start met de verkoop van de Avenue de la Gare nr. 9-10 (ca. 400 m², verhuurd aan Pearle) aan Herpain Urbis Retail. Dan volgde de verkoop van de Rue de Fer nr. 10 (200 m², tot voor kort gehuurd door Prémaman) aan de groep Bermaso en de Rue de Fer nr. 93-95 (ca. 700 m², verhuurd aan Jules) aan een privé-investeerder. In de zomermaanden werden ook twee verkopen met de Group Etam afgerond voor eigen gebruik (Rue de l'Ange 57-59 en Rue de Fer 109).

 

Ontplooiing commercieel hart Namen

"We moeten vaststellen dat de investeerders vertrouwen hebben in de intrinsieke kwaliteiten van Namen als hoofdstad van Wallonië en dat ze blijkbaar al anticiperen op de komst van het nieuwe shoppingcenter 'Le Côté Verre' van promotor City Mall", zegt Arnaud de Bergeyck, Head of Capital Markets Retail.

 

"De komst van dat nieuwe winkelcentrum (ten vroegste in de tweede helft van 2014, nvdr.) zal bijdragen tot de verdere ontplooiing van het commerciële hart van Namen", bevestigt ook Nicolas Beaussillon, partner bij Cushman & Wakefield.

 

Dat Namen in de lift zit, werd in mei van dit jaar al duidelijk, toen het Amerikaanse Starbucks de stad uitkoos om er zijn allereerste koffiebar in Wallonië te vestigen.

Tags: