Badkamerketen X²O is "snelste groeier van West-Vlaanderen" | RetailDetail

Badkamerketen X²O is "snelste groeier van West-Vlaanderen"

Badkamerketen X²O is "snelste groeier van West-Vlaanderen"
Zakenblad Trends heeft X²O uit Oostkamp uitgeroepen tot "snelste groeier onder de West-Vlaamse middelgrote bedrijven". De badkamerketen maakt deel uit van de Legio-groep, die ook de populaire Overstock-meubelwinkels uitbaat.

X²O opende zijn eerste winkel in april 2005. Ondertussen telt de retailgroep 15 winkels, waarvan elf in Vlaanderen, twee in het Brusselse en twee in Wallonië. In die jaren is de groep uitgegroeid tot een belangrijke speler op de badkamermarkt, met een omzet van ruim 35 miljoen euro in 2011, een stijging met 16% tegenover het jaar voordien en een verdrievoudiging in vier jaar tijd. Met die groei geeft het bedrijf uit Oostkamp alle andere middelgrote bedrijven uit de provincie het nakijken.

 

"No-nonsense aanpak"

Elke X²O-showroom is zo'n 1.000 m² groot en stelt een vijftigtal badkamers tentoon. Anders dan bij sommige concurrenten zijn de toonzalen bewust sober gehouden. "Deze zogeheten no-nonsenseaanpak moet zowel de aandacht van de klanten versterken als onnodige kosten vermijden. Onze werking is sterk gestructureerd en geautomatiseerd", zegt gedelegeerd bestuurder Jan Ollevier daarover.

 

Daardoor kan X²O zijn winkelteam relatief beperkt houden. "Dat varieert van twee tot vier personen, en de filiaalleider draagt de verantwoordelijkheid voor de vlotte werking. Elke vestiging wordt minstens één keer per week bezocht door een regiomanager. Die fungeert als de tussenpersoon tussen de winkels en het hoofdkantoor", geeft de topman nog een kijkje in de interne keuken van zijn retailgroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.

Jysk opent vijf winkels op één dag

01/06/2018

De Scandinavische interieurketen Jysk heeft op 31 mei vijf verschillende winkels geopend in vijf verschillende landen. Hongarije, Oekraïne, Roemenië, Slovakije en Zweden kregen allemaal op dezelfde dag een nieuw woonwarenhuis.

Casa opent eerste Nederlandse winkel

01/06/2018

Nederland maakt kennis met een nieuwe interieurwinkelketen: Casa opent op vrijdag 1 juni de deuren in de Utrechtse binnenstad en introduceert ook zijn webshop. De lancering betekent het startschot van een grote ombouwoperatie.

Blokker België heeft een nieuwe directeur

31/05/2018

Rob Schuyt is per 1 mei in dienst getreden als algemeen directeur van Blokker in België. Hij neemt hiermee de functie over van Bernd Bosch, met wie het contract is beëindigd.