12 inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing

12 inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing

(publireportage) E-mailmarketing is veel meer dan alleen een nieuwsbrief versturen: e-mailmarketingbureau Blinker heeft daarom 12 inspirerende praktijkvoorbeelden uitgewerkt, die geïnteresseerden langs de verschillende toepassingen van e-mailmarketing leiden.

Van e-mailadressen verzamelen tot CRM-integratie

Blinker helpt al tien jaar lang organisaties in Nederland om e-mailmarketing succesvol in te zetten en heeft nu een bundel gemaakt van twaalf praktijkvoorbeelden voor iedereen die met communicatie te maken heeft, en voor communicatieprofessionals die aan e-mailmarketing doen in het bijzonder.

 

Aan de hand van de geselecteerde cases wil het marketingbureau onder meer tonen goede e-mailmarketing het websitebezoek kan vergroten, meer leads kan genereren en de online omzet kan verhogen. “Voor veel bedrijven betekent e-mailmarketing het verzenden van een nieuwsbrief via e-mail. Een prima vorm van e-mailmarketing, maar er is veel meer mogelijk”, klinkt het bij Blinker.

 

Zo worden in de cases twaalf elementen van e-mailmarketing behandeld:

  1. het verzamelen van e-mailadressen
  2. het ontwerpen van een goede e-mail
  3. het inspelen op e-mailstatistieken
  4. het genereren van leads
  5. het voeren van een welkomstcampagne
  6. het verrijken van profielen
  7. het evalueren van projecten
  8. het cross-sellen n.a.v. enquetes
  9. het genereren van dynamische content
  10. 'Multivariate testing'
  11. het optimaliseren van e-mailcampagnes
  12. het integreren van CRM-systemen

 

Deze twaalf cases heeft Blinker gratis beschikbaar gesteld: u kan ze hier downloaden.

Tags: