12 inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing

12 inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing

(publireportage) E-mailmarketing is veel meer dan alleen een nieuwsbrief versturen: e-mailmarketingbureau Blinker heeft daarom 12 inspirerende praktijkvoorbeelden uitgewerkt, die geïnteresseerden langs de verschillende toepassingen van e-mailmarketing leiden.

Van e-mailadressen verzamelen tot CRM-integratie

Blinker helpt al tien jaar lang organisaties in Nederland om e-mailmarketing succesvol in te zetten en heeft nu een bundel gemaakt van twaalf praktijkvoorbeelden voor iedereen die met communicatie te maken heeft, en voor communicatieprofessionals die aan e-mailmarketing doen in het bijzonder.

 

Aan de hand van de geselecteerde cases wil het marketingbureau onder meer tonen goede e-mailmarketing het websitebezoek kan vergroten, meer leads kan genereren en de online omzet kan verhogen. “Voor veel bedrijven betekent e-mailmarketing het verzenden van een nieuwsbrief via e-mail. Een prima vorm van e-mailmarketing, maar er is veel meer mogelijk”, klinkt het bij Blinker.

 

Zo worden in de cases twaalf elementen van e-mailmarketing behandeld:

  1. het verzamelen van e-mailadressen
  2. het ontwerpen van een goede e-mail
  3. het inspelen op e-mailstatistieken
  4. het genereren van leads
  5. het voeren van een welkomstcampagne
  6. het verrijken van profielen
  7. het evalueren van projecten
  8. het cross-sellen n.a.v. enquetes
  9. het genereren van dynamische content
  10. 'Multivariate testing'
  11. het optimaliseren van e-mailcampagnes
  12. het integreren van CRM-systemen

 

Deze twaalf cases heeft Blinker gratis beschikbaar gesteld: u kan ze hier downloaden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

20/04/2017

Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen", vertelt ze.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

29/04/2016

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

08/10/2014

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

30/09/2014

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Back to top