Realty Brussels: 15 mei in teken van winkelvastgoed

Realty Brussels: 15 mei in teken van winkelvastgoed

Realty Brussels, al zes jaar een referentie voor iedereen die actief is in vastgoed, verwacht tussen 13 en 15 mei in Tour & Taxis in Brussel een nieuw record te halen met 128 exposanten en meer dan 6000 bezoekers.

128 exposanten en ruim 6.000 bezoekers

“Realty is voor Belgen de enige echt professionele vastgoedbeurs. De beurs is daarom al een icoon geworden voor iedereen op de vastgoedmarkt. Naar analogie van grote internationale evenementen als Mapic brengen we aanbieders van vastgoed samen met investeerders en eindgebruikers, maar dan op eigen bodem”, zegt Gregory Olszewski, exhibition group manager bij Artexis.

 

De beurs is dit jaar aan zijn zesde editie toe. Het concept is in al die jaren hetzelfde gebleven, maar het aantal exposanten en ook de hoeveelheid bezoekers is jaar na jaar spectaculair gegroeid. Dat bewijst volgens de organisator precies dat er een reële nood bestaat aan een dergelijk initiatief. “In 2009 telde Realty Brussels zo’n 80 exposanten, vandaag hebben er zich al 128 geregistreerd. Sindsdien zijn we ook van 3000 naar 6300 bezoekers vorig jaar geëvolueerd.”

 

Onder die exposanten bevinden zich voornamelijk projectontwikkelaars en makelaars, maar ook consultants, heel wat verschillende overheden, architecten, studiebureaus en andere aanbieders of eigenaars. Als bezoekers ziet Olszewski institutionele beleggers en ‘corporate end users’, wat concreet eindgebruikers die op zoek zijn naar een ruimte betekent. “Op de beurs kan men elkaar op een vrij informele manier ontmoeten, maar toch met een hoge professionaliteit. Alle aanwezigen bieden een meerwaarde, je ziet niemand hier als ‘toerist’ rondlopen.”

 

Uitgesproken netwerkkarakter

Zo zakken traditiegetrouw ook tal van retailers naar Tour & Taxis af tijdens Realty. Sinds een drietal jaar staat één dag zelfs specifiek in het teken van winkelvastgoed, met ook een toegewijd seminarie in samenwerking met verschillende retailfederaties. Dit jaar valt dat op donderdag 15 mei en gaat het over het sociaaleconomische vergunningenbeleid en hoe dat in de verschillende gewesten wordt ingevuld. “Een actueel thema met een sterke impact op de implantatie van winkelruimtes”, aldus Olszewski. “Vorig jaar waren er zo’n 80 à 90 retailers, dit jaar zullen we toch wel de kaap van 100 overschrijden.”

 

“Realty Brussels staat bekend om zijn uitgesproken netwerkkarakter. De exposanten organiseren van alles op beursvloer en dat moedigen wij steeds aan. De vastgoedmarkt in België is natuurlijk eindig, daarom is het belangrijk dat we blijven verrassen en ook naar het buitenland kijken. Dit jaar komen er al zeker 150 buitenlandse institutionele beleggers.”

 

Van de crisis heeft Realty Brussels dan weer weinig gemerkt. Integendeel: door de crisis moesten mensen vaak net actiever op zoek gaan naar opportuniteiten en werd het belang van dergelijke evenementen nog groter. “Men moet zelf meer op zoek gaan naar kansen op de markt en zich als aanbieder ook meer gaan profileren.”

 

“Voor al wie professioneel bezig is met investeren in vastgoed, of als eindgebruiker op zoek is naar een geschikte locatie, blijkt Realty dan ook de ‘place to be’ te zijn. Je bent er zeker te vinden wat je zoekt, want het volledige aanbod wordt samengebracht onder één dak. Dat bespaart vele uren opzoekingswerk en van hot naar her lopen”, besluit Gregory Olszewski.

 

 

Meer informatie kan u vinden op de website van Realty Brussels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

20/04/2017

Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen", vertelt ze.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

29/04/2016

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

08/10/2014

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

30/09/2014

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Back to top