15% korting bij gebruik herbruikbare charcuteriedoos

15% korting bij gebruik herbruikbare charcuteriedoos

15% korting bij gebruik herbruikbare charcuteriedoos
Shutterstock

Vanaf vandaag krijgen klanten bij de lokale AD Delhaize van Geetbets korting wanneer ze een herbruikbare charcuteriedoos gebruiken. Liever een korting dan statiegeld, zo vindt uitbater Carl Vanhove.

 

Plastic verpakkingen vermijden

“Mei Plasticvrij” en de “Plastic Attack” op een aantal supermarkten begin deze maand heeft de uitbater van de AD Delhaize in Geetbets op een idee gebracht: hij is een actie gestart tegen het gebruik van plastic verpakkingen. "Aangezien de supermarkten de laatste tijd een beetje beschouwd worden als de grote vervuiler, willen wij nu zelf initiatieven nemen om het gebruik van plastic verpakking te vermijden", zegt Vanhove in de regionale editie van Het Nieuwsblad. "Wij gaan geen extra heffingen of statiegelden in het leven roepen, maar de mensen met een directe korting belonen."

 

Volgens Vanhove heeft iedereen wel een herbruikbare charcuteriedoos in huis. “Zo niet kan men er bij ons eentje kopen tegen 4 euro”, zegt de pientere zakenman. De kennismakingsactie loopt tot 15 augustus en gaat daarna over in 10% korting. “Levenslang”, zo belooft de man.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.