Albert Heijn krijgt 8 nieuwe winkels dankzij franchiser | RetailDetail

Albert Heijn krijgt 8 nieuwe winkels dankzij franchiser

Albert Heijn krijgt 8 nieuwe winkels dankzij franchiser

De Antwerpse supermarktketen Peeters-Govers gaat zich omvormen tot franchiser van Albert Heijn en zo krijgt de Nederlandse supermarktketen er acht filialen bij. Peeters-Govers heeft zelf al zeventig jaar ervaring in België.

Winkelwagens

"Ik ben overtuigd dat Albert Heijn met zijn talloze initiatieven op het gebied van klantvriendelijkheid, assortiment, logistieke efficiëntie, communicatie en ecologie, de sterkste en meest toekomstgerichte formule op de markt in handen heeft", verklaart Jan Peeters, bestuurder van Groep Peeters-Govers, de keuze voor de samenwerking met Albert Heijn.

 

"We geloven beide in de kracht van een sterke franchiseformule als instrument voor gemotiveerde ondernemers. Onze gezamenlijke ambitie is overduidelijk: we willen samen groeien om zo een succesverhaal neer te zetten", voegt algemeen manager Luc de Baets van Albert Heijn België daar aan toe.

 

Peeters-Govers heeft gekozen voor Albert Heijn nadat het zelf de eigen toekomstvisie had herbekeken. Het bedrijf werd eind jaren 1940 opgericht en is in het Antwerpse vooral bekend vanwege de winkelwagens die rechtstreeks bij de klant groenten en fruit verkopen. Het bedrijf heeft momenteel zes winkels in de provincie Antwerpen, maar daar komen er binnenkort nog twee bij. Alle acht zullen ze onder de vlag van Albert Heijn varen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.