Albert Heijn krijgt 8 nieuwe winkels dankzij franchiser

Albert Heijn krijgt 8 nieuwe winkels dankzij franchiser

De Antwerpse supermarktketen Peeters-Govers gaat zich omvormen tot franchiser van Albert Heijn en zo krijgt de Nederlandse supermarktketen er acht filialen bij. Peeters-Govers heeft zelf al zeventig jaar ervaring in België.

Winkelwagens

"Ik ben overtuigd dat Albert Heijn met zijn talloze initiatieven op het gebied van klantvriendelijkheid, assortiment, logistieke efficiëntie, communicatie en ecologie, de sterkste en meest toekomstgerichte formule op de markt in handen heeft", verklaart Jan Peeters, bestuurder van Groep Peeters-Govers, de keuze voor de samenwerking met Albert Heijn.

 

"We geloven beide in de kracht van een sterke franchiseformule als instrument voor gemotiveerde ondernemers. Onze gezamenlijke ambitie is overduidelijk: we willen samen groeien om zo een succesverhaal neer te zetten", voegt algemeen manager Luc de Baets van Albert Heijn België daar aan toe.

 

Peeters-Govers heeft gekozen voor Albert Heijn nadat het zelf de eigen toekomstvisie had herbekeken. Het bedrijf werd eind jaren 1940 opgericht en is in het Antwerpse vooral bekend vanwege de winkelwagens die rechtstreeks bij de klant groenten en fruit verkopen. Het bedrijf heeft momenteel zes winkels in de provincie Antwerpen, maar daar komen er binnenkort nog twee bij. Alle acht zullen ze onder de vlag van Albert Heijn varen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top