Carrefour opent tweede Easy Caddy in Melsele | RetailDetail

Carrefour opent tweede Easy Caddy in Melsele

Carrefour opent tweede Easy Caddy in Melsele

Carrefour opent in Melsele (Beveren-Waas) een tweede winkel onder de vlag van Easy Caddy. Daarmee krijgt het 'tussenformaat'-concept, dat Carrefour sinds eind 2013 in Moerbeke-Waas uittest, een eerste vervolg.

Tweede testwinkel

Carrefour bouwt zijn supermarkt in Melsele om tot een Easy Caddy, zijn tweede 'tussenformaat'-winkel na het pilootproject dat Carrefour eind 2013 in alle stilte opstartte in Moerbeke-Waas en dat zowel qua concept als qua kleurgebruik verdacht veel weg heeft van Colruyt-zusje OKay.

 

"Onze Express-buurtwinkels zijn doorgaans maximaal 400 m² groot, terwijl onze Market-supermarkten al gauw 800 m² of meer beslaan. Daartussen gaapt een kloof die we met Easy Caddy willen vullen", zei Vera Vermeeren van Carrefour België daar destijds over. Carrefour zei toen ook het concept begin 2014 te zullen evalueren... en dat was blijkbaar positief, want er komt al meteen een tweede Easy Caddy in het Waasland.

 

Expansieplannen?

Of er nog meer winkels van het testconcept volgen, blijft onduidelijk: "Net als in Moerbeke-Waas gaat het in Melsele om een testlaboratorium. Carrefour heeft niet de gewoonte om nieuwigheden te ontwikkelen en te introduceren zonder die eerst grondig te testen en bij te schaven. Maar dat doen we liever niet in onze bestaande formats, want die hebben een heel duidelijke klantenpropositie en positionering. En dat willen we graag zo houden", zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve.

 

"Van een grootscheepse expansie is zeker nog geen sprake", benadrukt Van Outryve, die er wel op wijst dat Carrefour volop blijft investeren in de uitbouw van zijn drie formats: Carrefour Hypermarkt, Market en Express: "Dit jaar komen er wel zeker nog 30 Express-zaken bij. En we zien ook ruimte voor nog vier tot zes hypermarkten in ons land, maar dat zal flink wat tijd vergen." Maar eerst is er nog de geplande opening van de eerste 'hypermarkt van de toekomst', later dit jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.