Carrefour opent tweede Easy Caddy in Melsele

Carrefour opent tweede Easy Caddy in Melsele

Carrefour opent in Melsele (Beveren-Waas) een tweede winkel onder de vlag van Easy Caddy. Daarmee krijgt het 'tussenformaat'-concept, dat Carrefour sinds eind 2013 in Moerbeke-Waas uittest, een eerste vervolg.

Tweede testwinkel

Carrefour bouwt zijn supermarkt in Melsele om tot een Easy Caddy, zijn tweede 'tussenformaat'-winkel na het pilootproject dat Carrefour eind 2013 in alle stilte opstartte in Moerbeke-Waas en dat zowel qua concept als qua kleurgebruik verdacht veel weg heeft van Colruyt-zusje OKay.

 

"Onze Express-buurtwinkels zijn doorgaans maximaal 400 m² groot, terwijl onze Market-supermarkten al gauw 800 m² of meer beslaan. Daartussen gaapt een kloof die we met Easy Caddy willen vullen", zei Vera Vermeeren van Carrefour België daar destijds over. Carrefour zei toen ook het concept begin 2014 te zullen evalueren... en dat was blijkbaar positief, want er komt al meteen een tweede Easy Caddy in het Waasland.

 

Expansieplannen?

Of er nog meer winkels van het testconcept volgen, blijft onduidelijk: "Net als in Moerbeke-Waas gaat het in Melsele om een testlaboratorium. Carrefour heeft niet de gewoonte om nieuwigheden te ontwikkelen en te introduceren zonder die eerst grondig te testen en bij te schaven. Maar dat doen we liever niet in onze bestaande formats, want die hebben een heel duidelijke klantenpropositie en positionering. En dat willen we graag zo houden", zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve.

 

"Van een grootscheepse expansie is zeker nog geen sprake", benadrukt Van Outryve, die er wel op wijst dat Carrefour volop blijft investeren in de uitbouw van zijn drie formats: Carrefour Hypermarkt, Market en Express: "Dit jaar komen er wel zeker nog 30 Express-zaken bij. En we zien ook ruimte voor nog vier tot zes hypermarkten in ons land, maar dat zal flink wat tijd vergen." Maar eerst is er nog de geplande opening van de eerste 'hypermarkt van de toekomst', later dit jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top