Carrefour opent tweede Easy Caddy in Melsele

Carrefour opent tweede Easy Caddy in Melsele

Carrefour opent in Melsele (Beveren-Waas) een tweede winkel onder de vlag van Easy Caddy. Daarmee krijgt het 'tussenformaat'-concept, dat Carrefour sinds eind 2013 in Moerbeke-Waas uittest, een eerste vervolg.

Tweede testwinkel

Carrefour bouwt zijn supermarkt in Melsele om tot een Easy Caddy, zijn tweede 'tussenformaat'-winkel na het pilootproject dat Carrefour eind 2013 in alle stilte opstartte in Moerbeke-Waas en dat zowel qua concept als qua kleurgebruik verdacht veel weg heeft van Colruyt-zusje OKay.

 

"Onze Express-buurtwinkels zijn doorgaans maximaal 400 m² groot, terwijl onze Market-supermarkten al gauw 800 m² of meer beslaan. Daartussen gaapt een kloof die we met Easy Caddy willen vullen", zei Vera Vermeeren van Carrefour België daar destijds over. Carrefour zei toen ook het concept begin 2014 te zullen evalueren... en dat was blijkbaar positief, want er komt al meteen een tweede Easy Caddy in het Waasland.

 

Expansieplannen?

Of er nog meer winkels van het testconcept volgen, blijft onduidelijk: "Net als in Moerbeke-Waas gaat het in Melsele om een testlaboratorium. Carrefour heeft niet de gewoonte om nieuwigheden te ontwikkelen en te introduceren zonder die eerst grondig te testen en bij te schaven. Maar dat doen we liever niet in onze bestaande formats, want die hebben een heel duidelijke klantenpropositie en positionering. En dat willen we graag zo houden", zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve.

 

"Van een grootscheepse expansie is zeker nog geen sprake", benadrukt Van Outryve, die er wel op wijst dat Carrefour volop blijft investeren in de uitbouw van zijn drie formats: Carrefour Hypermarkt, Market en Express: "Dit jaar komen er wel zeker nog 30 Express-zaken bij. En we zien ook ruimte voor nog vier tot zes hypermarkten in ons land, maar dat zal flink wat tijd vergen." Maar eerst is er nog de geplande opening van de eerste 'hypermarkt van de toekomst', later dit jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top