Frans en Jef Colruyt verdelen operationele leiding Colruyt Group | RetailDetail

Frans en Jef Colruyt verdelen operationele leiding Colruyt Group

Frans en Jef Colruyt verdelen operationele leiding Colruyt Group

Frans Colruyt is terug van weggeweest. Na een sabbatperiode van 15 maanden komt de voormalig directeur van Spar Retail opnieuw mede aan het roer van de Colruyt Group te staan: vanaf 1 september 2012 nemen huidig topman Jef Colruyt en Frans Colruyt elk een deel van de operationele leiding van het op te splitsen familiebedrijf op zich.

Splitsing in twee takken

Bij de opsplitsing komen alle retailactiviteiten van de groep in handen van Frans Colruyt, terwijl Jef Colruyt zich zal concentreren op de ondersteunende diensten en alle niet-retailactiviteiten van de groep. De heren zullen daarbij respectievelijk de titels COO Retail en COO Services dragen. Bovendien blijft Jef Colruyt voorzitter van de raad van bestuur en CEO van de groep.

 

De beslissing om de operationele leiding vanaf 1 september 2012 op te splitsen, heeft dan ook geen invloed op de werking van de Raad van Bestuur. Formeel zal de structuur van de groep er vanaf september als volgt uit gaan zien:

 

Jef Colruyt Frans Colruyt
COO Services COO Retail
Ondersteunende diensten: Retailactiviteiten:

Financiën, HR, Businessprocessen en -systemen, Techniek&Immo, ...

Colruyt, OKay, Bio-Planet, Retail Partners (Spar Retail)

Non-retail: Symeta, DATS 24, WE-Power, ...

Retail Frankrijk, Foodservice, DreamLand, DreamBaby, ColliShop

 

In 2010 had Frans Colruyt via RetailDetail nochtans zijn afscheid van Spar aangekondigd. Hij zou op zoek gaan naar een nieuwe uitdaging in zijn leven, maar vond die dus binnenshuis. Vanaf half mei zal Frans Colruyt zich op zijn nieuwe taak voorbereiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.