Jumbo breidt assortiment verder uit met producten La Place | RetailDetail

Jumbo breidt assortiment verder uit met producten La Place

Jumbo breidt assortiment verder uit met producten La Place
Foto: Jumbo

La Place en Jumbo intensiveren de samenwerking: heel wat nieuwe producten van La Place komen in de supermarktrekken te liggen, van olijfolie tot kruidenroomkaas. 

 

Kruisbestuiving koks La Place en R&D Jumbo

De producten zijn allemaal ontstaan vanuit de samenwerking tussen Jumbo en foodserviceformule La Place, die sinds de overname begin 2016 onderdeel uitmaakt van de Nederlandse supermarktgroep. Tot nu toe waren de voedingswaren alleen te vinden in de restaurants van La Place, vanaf 23 april kunnen shoppers ze ook exclusief bij Jumbo kopen voor thuis.

 

Om de smaakbeleving van La Place juist te krijgen hebben de koks van de restaurantketen volgens Jumbo wekelijks contact gehad met product- en conceptontwikkelaars. Zo selecteerden ze onder andere de kruidenroomkaas, die al jaren populair is in de broodjes bij La Place: jaarlijks worden er ruim 500.000 van verkocht. 

 

De exclusieve productlijn bevat ook nog verschillende pastavarianten en andere Italiaans getinte producten, zoals olijfolie en mozzarella, maar ook onder meer thee, koffiebonen en hangop. 

 

Twee werelden verbinden

“La Place is een sterk merk met kwalitatief hoogstaande producten en gerechten, bereid met de beste natuurlijke en dagverse ingrediënten. Ook bij Jumbo staat gezond en lekker eten centraal. Logisch dus om het beste van de twee werelden met elkaar te verbinden”, vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, CCO en mede-eigenaar van Jumbo.

 

Eerder werkten Jumbo en La Place al samen in de Jumbo Foodmarkten, Jumbo City’s en werden verschillende producten van La Place in het Jumbo-assortiment, waaronder seizoenchocolade. Jumbo wil samen met La Place zowel nationaal als internationaal uitbreiden

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.