Jumbo breidt assortiment verder uit met producten La Place | RetailDetail

Jumbo breidt assortiment verder uit met producten La Place

Jumbo breidt assortiment verder uit met producten La Place
Foto: Jumbo

La Place en Jumbo intensiveren de samenwerking: heel wat nieuwe producten van La Place komen in de supermarktrekken te liggen, van olijfolie tot kruidenroomkaas. 

 

Kruisbestuiving koks La Place en R&D Jumbo

De producten zijn allemaal ontstaan vanuit de samenwerking tussen Jumbo en foodserviceformule La Place, die sinds de overname begin 2016 onderdeel uitmaakt van de Nederlandse supermarktgroep. Tot nu toe waren de voedingswaren alleen te vinden in de restaurants van La Place, vanaf 23 april kunnen shoppers ze ook exclusief bij Jumbo kopen voor thuis.

 

Om de smaakbeleving van La Place juist te krijgen hebben de koks van de restaurantketen volgens Jumbo wekelijks contact gehad met product- en conceptontwikkelaars. Zo selecteerden ze onder andere de kruidenroomkaas, die al jaren populair is in de broodjes bij La Place: jaarlijks worden er ruim 500.000 van verkocht. 

 

De exclusieve productlijn bevat ook nog verschillende pastavarianten en andere Italiaans getinte producten, zoals olijfolie en mozzarella, maar ook onder meer thee, koffiebonen en hangop. 

 

Twee werelden verbinden

“La Place is een sterk merk met kwalitatief hoogstaande producten en gerechten, bereid met de beste natuurlijke en dagverse ingrediënten. Ook bij Jumbo staat gezond en lekker eten centraal. Logisch dus om het beste van de twee werelden met elkaar te verbinden”, vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, CCO en mede-eigenaar van Jumbo.

 

Eerder werkten Jumbo en La Place al samen in de Jumbo Foodmarkten, Jumbo City’s en werden verschillende producten van La Place in het Jumbo-assortiment, waaronder seizoenchocolade. Jumbo wil samen met La Place zowel nationaal als internationaal uitbreiden

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.