Le Pain Quotidien bakte in 2011 zoete broodjes

Le Pain Quotidien bakte in 2011 zoete broodjes
Le Pain Quotidien, de Brusselse keten van bakkerijwinkels, heeft er een prima 2011 opzitten. Dit jaar wil de groep meer dan ooit op zijn elan doorgaan: zo staat de opening van liefst 26 nieuwe vestigingen op de agenda.

25% omzetgroei per jaar

Vorig jaar haalde Le Pain Quotidien, dat eind 2011 alles samen 157 vestigingen telde in een twintigtal landen, een omzet van 273 miljoen dollar, iets meer dan 200 miljoen euro (doordat het hoofdkantoor in New York gevestigd is, rapporteert de groep immers in dollar).  Die omzet lag liefst een vijfde hoger dan het jaar voordien, dankzij groei in alle landen waar de groep actief is.

 

"De doelstelling voor dit jaar is de kaap van de 300 miljoen dollar inkomsten te halen", zegt gedelegeerd bestuurder Vincent Herbert. Op de lange termijn rekent Le Pain Quotidien op een jaarlijkse omzetgroei van 25%: "De jongste zes jaar hebben we dat zonder problemen gehaald. Ik denk dat we dat cijfer de volgende jaren ook probleemloos moeten kunnen overtreffen."

 

Tegen eind dit jaar wil Le Pain Quotidien 183 vestigingen hebben, de helft in eigen beheer, de andere helft in franchise. "We hebben net een opening  in de Meatpacking-wijk in New York achter de rug, net naast de grote Apple Store daar. Volgende maand openen we een eerste winkel in Brazilië. Parijs loopt als een trein, net als Londen en New York. Ondertussen overwegen we ook openingen in Boston en San Francisco", aldus een ambitieuze topman Herbert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Back to top