Lidl positioneert zich als "versdiscounter voor gezinnen"

Lidl positioneert zich als "versdiscounter voor gezinnen"

Lidl start met een nationale campagne waarmee de keten zich uitdrukkelijk wil positioneren als versdiscounter met een breed aanbod aan Belgische producten voor prijsbewuste gezinnen. Zo moet het marktaandeel nog sneller groeien.

Nieuwe huisstijl is "breuk met het verleden"

"Wij willen ons profileren als versdiscounter voor gezinnen", zegt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt in de weekendeditie van Het Nieuwsblad. "Een nieuwbakken woord, waarmee hij bedoelt dat de klemtoon op lage prijzen blijft en het assortiment aan merkproducten nooit dat van pakweg Delhaize of Colruyt zal halen. Maar ook dat Lidl op het gebied van verse groenten, fruit en vlees wél met die warenhuizen zal kunnen concurreren", zo verduidelijkt de krant.

 

Om die scherpere propositie in de markt te zetten, start Lidl vandaag een grote nationale campagne op radio, tv en in print, en dat in een nieuwe huisstijl die een opvallende breuk met het verleden vertoont: "Enerzijds naar inhoud, door de nadruk op het versaanbod, en anderzijds naar stijl door een warmere look & feel. Ook de folder kreeg een make-over."

 

Toch mag dit volgens de retailer niet volledig verrassen, want "de nieuwe huisstijl met andere accenten volgt op de uitbreiding van het assortiment en de modernisering van het winkelpatrimonium met een frissere en aangenamere uitstraling, waar gezinnen zich beter in thuis voelen", klinkt het bij Lidl, dat in ons land en Luxemburg zo'n 300 filialen telt.

 

De bedoeling is duidelijk: "Lidl kende de jongste jaren een bijzonder forse groei op de Belgische markt. Volgens cijfers van GfK bedraagt ons marktaandeel momenteel 8,1%. Uit onderzoek weten we echter dat er nog een grote potentiële markt binnen bereik ligt. Met name nét bij die gezinnen", aldus nog Pieterjan Rynwalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top