Lidl positioneert zich als "versdiscounter voor gezinnen" | RetailDetail

Lidl positioneert zich als "versdiscounter voor gezinnen"

Lidl positioneert zich als "versdiscounter voor gezinnen"

Lidl start met een nationale campagne waarmee de keten zich uitdrukkelijk wil positioneren als versdiscounter met een breed aanbod aan Belgische producten voor prijsbewuste gezinnen. Zo moet het marktaandeel nog sneller groeien.

Nieuwe huisstijl is "breuk met het verleden"

"Wij willen ons profileren als versdiscounter voor gezinnen", zegt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt in de weekendeditie van Het Nieuwsblad. "Een nieuwbakken woord, waarmee hij bedoelt dat de klemtoon op lage prijzen blijft en het assortiment aan merkproducten nooit dat van pakweg Delhaize of Colruyt zal halen. Maar ook dat Lidl op het gebied van verse groenten, fruit en vlees wél met die warenhuizen zal kunnen concurreren", zo verduidelijkt de krant.

 

Om die scherpere propositie in de markt te zetten, start Lidl vandaag een grote nationale campagne op radio, tv en in print, en dat in een nieuwe huisstijl die een opvallende breuk met het verleden vertoont: "Enerzijds naar inhoud, door de nadruk op het versaanbod, en anderzijds naar stijl door een warmere look & feel. Ook de folder kreeg een make-over."

 

Toch mag dit volgens de retailer niet volledig verrassen, want "de nieuwe huisstijl met andere accenten volgt op de uitbreiding van het assortiment en de modernisering van het winkelpatrimonium met een frissere en aangenamere uitstraling, waar gezinnen zich beter in thuis voelen", klinkt het bij Lidl, dat in ons land en Luxemburg zo'n 300 filialen telt.

 

De bedoeling is duidelijk: "Lidl kende de jongste jaren een bijzonder forse groei op de Belgische markt. Volgens cijfers van GfK bedraagt ons marktaandeel momenteel 8,1%. Uit onderzoek weten we echter dat er nog een grote potentiële markt binnen bereik ligt. Met name nét bij die gezinnen", aldus nog Pieterjan Rynwalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".