Lidl positioneert zich als "versdiscounter voor gezinnen" | RetailDetail

Lidl positioneert zich als "versdiscounter voor gezinnen"

Lidl positioneert zich als "versdiscounter voor gezinnen"

Lidl start met een nationale campagne waarmee de keten zich uitdrukkelijk wil positioneren als versdiscounter met een breed aanbod aan Belgische producten voor prijsbewuste gezinnen. Zo moet het marktaandeel nog sneller groeien.

Nieuwe huisstijl is "breuk met het verleden"

"Wij willen ons profileren als versdiscounter voor gezinnen", zegt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt in de weekendeditie van Het Nieuwsblad. "Een nieuwbakken woord, waarmee hij bedoelt dat de klemtoon op lage prijzen blijft en het assortiment aan merkproducten nooit dat van pakweg Delhaize of Colruyt zal halen. Maar ook dat Lidl op het gebied van verse groenten, fruit en vlees wél met die warenhuizen zal kunnen concurreren", zo verduidelijkt de krant.

 

Om die scherpere propositie in de markt te zetten, start Lidl vandaag een grote nationale campagne op radio, tv en in print, en dat in een nieuwe huisstijl die een opvallende breuk met het verleden vertoont: "Enerzijds naar inhoud, door de nadruk op het versaanbod, en anderzijds naar stijl door een warmere look & feel. Ook de folder kreeg een make-over."

 

Toch mag dit volgens de retailer niet volledig verrassen, want "de nieuwe huisstijl met andere accenten volgt op de uitbreiding van het assortiment en de modernisering van het winkelpatrimonium met een frissere en aangenamere uitstraling, waar gezinnen zich beter in thuis voelen", klinkt het bij Lidl, dat in ons land en Luxemburg zo'n 300 filialen telt.

 

De bedoeling is duidelijk: "Lidl kende de jongste jaren een bijzonder forse groei op de Belgische markt. Volgens cijfers van GfK bedraagt ons marktaandeel momenteel 8,1%. Uit onderzoek weten we echter dat er nog een grote potentiële markt binnen bereik ligt. Met name nét bij die gezinnen", aldus nog Pieterjan Rynwalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.