Lidl verlengt openingsuren van 61 extra winkels

Lidl verlengt openingsuren van 61 extra winkels

Discountketen Lidl verlengt de openingsuren van nog eens 61 winkels in ons land. Nadat sinds februari al 65 supermarkten van de discounter een halfuur eerder de deuren openen en die pas om 20 uur opnieuw sluiten (behalve op zaterdag), wordt het nieuwe regime nu verder uitgebreid naar 126 winkels.

Om vooral tweeverdieners naar de supermarktketen te lokken, kunnen klanten in die winkels vanaf nu ’s avonds tot 20 uurwinkelen (op zaterdag tot 19 uur), in plaats van 18.30 uur, en ‘s morgens vanaf 8.30 uur, in tegenstelling tot vroeger 9 uur. Hoewel het volgens de distributeur nog erg vroeg is om de effecten te evalueren, ziet woordvoerder Pieterjan Rynwalt dat hierdoor “meer klanten de winkels ontdekken”.

 

Gefaseerde uitrol

Later dit jaar staat dan ook nog zeker een derde golf op de planning. De Duitse discountketen had inderdaad al begin dit jaar duidelijk gemaakt dat het in 2012 een groot deel van zijn 300 Belgische vestigingen langer open wilde zien. De hele operatie zou volgens het management ook 300 nieuwe jobs moeten creëren: één extra medewerker per vestiging.

 

Wel zal de uitrol steeds gefaseerd blijven verlopen. “Bij een verruiming komt veel meer kijken dan louter onze bordjes met openingsuren aanpassen”, legt Pieterjan Rynwalt uit. “De volledige organisatie in de winkel wordt herbekeken: leveringen, automatische verlichting, koeling, personeelsplanning, etc. Dat vraagt per filiaal een inspanning.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top