Lotus Bakeries neemt meerderheid in Natural Balance Foods

Lotus Bakeries neemt meerderheid in Natural Balance Foods

Het Belgische Lotus Bakeries heeft een meerderheidsaandeel genomen in de Britse sectorgenoot Natural Balance Foods, voor meer dan tachtig miljoen euro.

Internationaal uitbreiden

Natural Balance Foods staat in het Verenigd Koninkrijk bekend voor gezonde snacks als Nakd en Trek. Vorig jaar haalde het een omzet van bijna dertig miljoen euro en een operationele winst van drie miljoen euro. Dit jaar wordt een omzet van 45 miljoen euro verwacht. Het bedrijf werd tien jaar geleden opgericht door twee broers uit Californië, Jamie en Greg Combs.

 

Lotus Bakeries betaalt nu 82,8 miljoen euro voor 67 procent van de aandelen van Natural Balance Foods. De twee oprichters behouden daarbij hun aandelen en zullen het bedrijf verder leiden. Natural Balance wil dankzij de samenwerking met Lotus zijn merken in het Verenigd Koninkrijk en internationaal verder uitrollen. Dankzij Lotus krijgt het nu toegang tot 15 nieuwe markten.

 

"Tot nu toe heeft Lotus Bakeries als groep voornamelijk de focus gelegd op het traditionele segment van koekjes", legt Lotus-topman Jan Boone uit aan De Standaard. "We beseffen evenwel dat er wereldwijd een groeiende vraag is naar gezonde, onbewerkte en smaakvolle alternatieven. De merken Nakd en Trek, die complementair zijn aan onze huidige producten- en merkenportfolio, zullen ervoor zorgen dat Lotus voor elk wat wils heeft."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top