Lotus Bakeries neemt meerderheid in Natural Balance Foods

Lotus Bakeries neemt meerderheid in Natural Balance Foods

Het Belgische Lotus Bakeries heeft een meerderheidsaandeel genomen in de Britse sectorgenoot Natural Balance Foods, voor meer dan tachtig miljoen euro.

Internationaal uitbreiden

Natural Balance Foods staat in het Verenigd Koninkrijk bekend voor gezonde snacks als Nakd en Trek. Vorig jaar haalde het een omzet van bijna dertig miljoen euro en een operationele winst van drie miljoen euro. Dit jaar wordt een omzet van 45 miljoen euro verwacht. Het bedrijf werd tien jaar geleden opgericht door twee broers uit Californië, Jamie en Greg Combs.

 

Lotus Bakeries betaalt nu 82,8 miljoen euro voor 67 procent van de aandelen van Natural Balance Foods. De twee oprichters behouden daarbij hun aandelen en zullen het bedrijf verder leiden. Natural Balance wil dankzij de samenwerking met Lotus zijn merken in het Verenigd Koninkrijk en internationaal verder uitrollen. Dankzij Lotus krijgt het nu toegang tot 15 nieuwe markten.

 

"Tot nu toe heeft Lotus Bakeries als groep voornamelijk de focus gelegd op het traditionele segment van koekjes", legt Lotus-topman Jan Boone uit aan De Standaard. "We beseffen evenwel dat er wereldwijd een groeiende vraag is naar gezonde, onbewerkte en smaakvolle alternatieven. De merken Nakd en Trek, die complementair zijn aan onze huidige producten- en merkenportfolio, zullen ervoor zorgen dat Lotus voor elk wat wils heeft."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top