Maaltijdplatform Flavr gooit handdoek in de ring

Maaltijdplatform Flavr gooit handdoek in de ring

Maaltijdplatform Flavr gooit handdoek in de ring

Het online platform voor huisbereide maaltijden door hobbykoks Flavr zet op 9 mei zijn activiteiten stop. De formule sloeg te weinig aan en bleek uiteindelijk niet rendabel, zo zeggen de oprichters.

 

Eten zelf ophalen

In november 2016 wisten oprichters Alexander Van Laer en Moos Tits nog 650.000 euro aan kapitaal op te halen voor hun online maaltijddienst Flavr, maar vanaf volgende week valt definitief het doek over de formule. Het platform slaagde er uiteindelijk niet in om voldoende geïnteresseerden aan te trekken, zo laten Moos en Van Laer weten via blogsite Medium. Ze moesten dan ook zowel koks als klanten warm maken en dat bleek op termijn te moeilijk.

 

Ook concurrentie voeren met maaltijdbezorgdiensten als Deliveroo was een zware opdracht, niet in het minst omdat Flavr geen bezorging aan huis aanbiedt en zo te weinig inspeelt op de vraag naar gebruiksgemak bij online bestellen: “Veel mensen vinden een maaltijd op voorhand bestellen en zelf gaan ophalen te veel van het goede,” zegt Van Laer. De afgelopen twee jaar kookten zo’n 5.000 chefs maaltijden die ze deelden met 20.000 klanten, maar rendabel werd Flavr nooit. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.