Metro opent vestiging in Middelkerke | RetailDetail

Metro opent vestiging in Middelkerke

Metro opent vestiging in Middelkerke
Shutterstock

Horecagroothandel Metro opent eind maart zijn elfde vestiging in België. Dan opent een winkel in de Biezenstraat in Middelkerke. De groothandel moet dienen om de volledige kustregio te bedienen.

 

Extra Noordzeeproducten

De nieuwe vestiging van 2.000 m² zal de nadruk leggen op verse producten, droge voeding en non-food voor de horecaprofessional. Het aanbod wordt daarnaast aangevuld met een breed assortiment Noordzeeproducten. Er wordt ook samengewerkt met NorthSeaChefs, een organisatie die door enkele professionele koks werd opgericht om minder bekende vissoorten onder de aandacht te brengen.

 

Middelkerke moet dan ook de uitvalsbasis worden van Metro voor heel de kust, in combinatie met de bestaande delivery-diensten. Net als in de andere vestigingen van Metro zal het personeel in de winkel uitsluitend bestaan uit mensen met horecaervaring, die daardoor klanten beter moeten kunnen helpen. In tegenstelling tot bij zusterketen Makro hebben particulieren geen toegang tot de winkels van Metro.

 

“Al meer dan 15 jaar gaan we in dialoog met de Belgische horecaprofessionals en ondersteunen we hen in het succesvol uitbaten van een eigen zaak. De combinatie van deze elfde winkel aan de kust met onze groeiende delivery-oplossingen zorgt ervoor dat we nu ook in onze badsteden dichter bij onze klanten kunnen staan. Het is een mooi nieuw hoofdstuk in ons voortdurend expansieverhaal”, zegt Vincent Nolf, CEO van Makro/Metro België over de komst van de nieuwste vestiging.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

24/04/2018

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.