“En route” met vier pakjesroutes

“En route” met vier pakjesroutes

(publireportage) Wie online shoppen zegt, denkt aan pakjes… véél pakjes. Maar die moeten wel vlot op hun bestemming raken. Als enige leverancier in België pakt bpost uit met vier verschillende leveringsmethodes om 117.000 pakjes per dag te bezorgen.

73% van de Belgen verkiest thuislevering

Wie ziet hem niet graag komen, de vertrouwde postbode? Zo’n 73% van de Belgen verkiest z’n pakjes gewoon thuis te ontvangen. “Sinds de komst van het e-shoppen is mijn vak er alleen maar mooier op geworden”, knipoogt een van de bpost-postbodes.

 

“Tijdens mijn dagelijkse rondes speel ik altijd een beetje voor Sinterklaas: de pakjes van Zalando, Coolblue en andere webwinkels zijn niet aan te slepen. Of je die pakjes nu thuis wil ontvangen of op je werk, wij staan trouw op post aan elke deur. En als je niet thuis bent, komen we op aanvraag gewoon terug. Gratis.” Een service die staat als een huis, zeker nu bpost ook op zaterdag vanaf 9u pakjes levert.

 

Grootste netwerk afhaalpunten van België

Naast zijn 10.000 lokale postbodes doet bpost ook beroep op 1.250 afhaalpunten, met stip het grootste netwerk van België. Op minder dan 5 kilometer van elke Belgische woning kan je wel een afhaalpunt vinden. Het gaat om postkantoren, maar ook om supermarkten (Delhaize, Louis Delhaize, Spar, …), krantenwinkels (Press Shop-Relay), tankstations (Total, Octa+, Q8, …) en andere drukbezochte plaatsen.

 

“Mensen vinden het erg handig dat ze bij ons hun pakjes kunnen ophalen”, getuigt een verkoper in een Total-tankstation. “Vaak springen ze even binnen voor of na het werk. In de week is ons station geopend tot ’s avonds laat en ook op zondag doen we de deuren open. Ja, de dankbaarheid van de klanten is vaak groot. Zeker van de vrouwen die online schoenen hebben gekocht.”

 

Levering in pakjesautomaten of op het winkelpunt

Bekruipt een webshopper plots de drang om in het holst van de nacht zijn pakje af te halen? Ook dat kan. Het bedrijf heeft nu al 135 pakjesautomaten geplaatst op A-locaties zoals stations, winkelcentra of grote parkings. “Die onbemande automaten zijn 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 beschikbaar. Een unicum voor ons land”, vertelt Olivier Sepulchre, Marketing Director Parcels bij bpost.

 

Elke klant krijgt gratis een sms of e-mail zodra zijn pakje in de automaat ligt. Hij hoeft alleen zijn QR-code te scannen of de 6-cijferige leveringscode in te tikken op het scherm, en het postvak met zijn pakje opent zich automatisch.

 

Tot slot zijn er nog de fysieke winkelpunten van de webhandelaars zelf. Uit onderzoek blijkt dat de helft van alle onlineshoppers al eens een online bestelling ophaalde in een winkelpunt van de webshop. Ook webhandelaars die de online bestelde pakjes moeilijk in een eigen fysieke winkelpunt krijgen, kan bpost helpen.

 

“En weet je wat het mooie is? Zo’n 30% van mijn klanten doet nog een extra aankoop als ze hun levering komen ophalen”, glundert een uitbaatster van een speelgoedwinkel. “Door mijn klanten online een complete leveringsservice aan te bieden, levert me dat ook offline centen op.”

 

Benieuwd naar bovenstaande leveringsmethodes? Steek dan je licht op bij de Shipping Manager van bpost. Met deze gratis tool kan de webhandelaar alle leveringsmethodes snel en eenvoudig integreren in zijn webshop.
Laat er je emailadres achter en bpost stuurt je vrijblijvend de elektronische versie van zijn brochure rond leveringsmethodes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top