Bel&Bo lanceert webshop met ‘opsporingsbericht’ | RetailDetail

Bel&Bo lanceert webshop met ‘opsporingsbericht’

Bel&Bo lanceert webshop met ‘opsporingsbericht’

De verdwenen ‘B’ van Bel&Bo is terecht. Of toch niet helemaal: hij houdt zich verscholen op de webshop van de kledingketen uit Deerlijk. Wie hem vindt, maakt kans op een jaar gratis shoppen of waardebonnen. Zo is de lanceringscampagne van de online shop van Bel&Bo met een ludieke noot gestart.

Opsporing verzocht

Op de nacht van donderdag op vrijdag werd een mysterieuze verdwijning gesignaleerd: de letter ‘B’ uit het logo van Bel&Bo was spoorloos verdwenen van de gevel van de Bel&Bo-winkel van Denderleeuw. Meteen volgde een persbericht vanwege het bedrijf en algauw regende het verbolgen reacties van consumenten: "Wie steelt nou een gevelletter?"

 

Met een heus ‘opsporingsbericht’ (gezocht: letter ‘B’ in groen gestreept jasje en 2,5 jaar jong) maakt Bel&Bo vandaag echter duidelijk waar het in werkelijkheid om gaat: de officiële medialancering van de webshop van het bedrijf.

 

Webshop na zes maanden lanceringsklaar

Nieuw is de webshop nochtans allesbehalve: de online winkel is al sinds 1 oktober 2012 operationeel. “De afgelopen zes maanden is de webshop stap voor stap op maat ontwikkeld. Ondertussen zijn ook de kinderziektes er uitgefilterd, dus zijn we nu klaar voor een grootschalige actie”, legt CEO Michel Delfosse uit waarom de lanceringscampagne nu pas plaatsvindt.

 

In die zes maanden heeft Bel&Bo naar eigen zeggen ook al veel geleerd van de online ervaringen: “Wij zijn blij de sprong reeds genomen te hebben: we zien ongetwijfeld al de meerwaarde. Enerzijds merken wij online de echte internetshopper aan te trekken, wat een nieuwe markt voor ons is, terwijl we anderzijds ook zien we dat onze klanten de webshop gaan gebruiken als catalogus en inspiratiebron om vervolgens in hun vertrouwde winkelpunt te komen passen”, aldus nog Michel Delfosse.

 

De modeketen kiest online voor een complementaire benadering. Zo worden de online bestelde pakketjes in de winkels zelf gemaakt en kan de klant dankzij de ‘Shop in the Shop’-formule ontbrekende artikelen en maten vooralsnog bestellen en thuis laten leveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.