Bel&Bo lanceert webshop met ‘opsporingsbericht’

Bel&Bo lanceert webshop met ‘opsporingsbericht’

De verdwenen ‘B’ van Bel&Bo is terecht. Of toch niet helemaal: hij houdt zich verscholen op de webshop van de kledingketen uit Deerlijk. Wie hem vindt, maakt kans op een jaar gratis shoppen of waardebonnen. Zo is de lanceringscampagne van de online shop van Bel&Bo met een ludieke noot gestart.

Opsporing verzocht

Op de nacht van donderdag op vrijdag werd een mysterieuze verdwijning gesignaleerd: de letter ‘B’ uit het logo van Bel&Bo was spoorloos verdwenen van de gevel van de Bel&Bo-winkel van Denderleeuw. Meteen volgde een persbericht vanwege het bedrijf en algauw regende het verbolgen reacties van consumenten: "Wie steelt nou een gevelletter?"

 

Met een heus ‘opsporingsbericht’ (gezocht: letter ‘B’ in groen gestreept jasje en 2,5 jaar jong) maakt Bel&Bo vandaag echter duidelijk waar het in werkelijkheid om gaat: de officiële medialancering van de webshop van het bedrijf.

 

Webshop na zes maanden lanceringsklaar

Nieuw is de webshop nochtans allesbehalve: de online winkel is al sinds 1 oktober 2012 operationeel. “De afgelopen zes maanden is de webshop stap voor stap op maat ontwikkeld. Ondertussen zijn ook de kinderziektes er uitgefilterd, dus zijn we nu klaar voor een grootschalige actie”, legt CEO Michel Delfosse uit waarom de lanceringscampagne nu pas plaatsvindt.

 

In die zes maanden heeft Bel&Bo naar eigen zeggen ook al veel geleerd van de online ervaringen: “Wij zijn blij de sprong reeds genomen te hebben: we zien ongetwijfeld al de meerwaarde. Enerzijds merken wij online de echte internetshopper aan te trekken, wat een nieuwe markt voor ons is, terwijl we anderzijds ook zien we dat onze klanten de webshop gaan gebruiken als catalogus en inspiratiebron om vervolgens in hun vertrouwde winkelpunt te komen passen”, aldus nog Michel Delfosse.

 

De modeketen kiest online voor een complementaire benadering. Zo worden de online bestelde pakketjes in de winkels zelf gemaakt en kan de klant dankzij de ‘Shop in the Shop’-formule ontbrekende artikelen en maten vooralsnog bestellen en thuis laten leveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top