Bel&Bo lanceert webshop met ‘opsporingsbericht’

Bel&Bo lanceert webshop met ‘opsporingsbericht’

De verdwenen ‘B’ van Bel&Bo is terecht. Of toch niet helemaal: hij houdt zich verscholen op de webshop van de kledingketen uit Deerlijk. Wie hem vindt, maakt kans op een jaar gratis shoppen of waardebonnen. Zo is de lanceringscampagne van de online shop van Bel&Bo met een ludieke noot gestart.

Opsporing verzocht

Op de nacht van donderdag op vrijdag werd een mysterieuze verdwijning gesignaleerd: de letter ‘B’ uit het logo van Bel&Bo was spoorloos verdwenen van de gevel van de Bel&Bo-winkel van Denderleeuw. Meteen volgde een persbericht vanwege het bedrijf en algauw regende het verbolgen reacties van consumenten: "Wie steelt nou een gevelletter?"

 

Met een heus ‘opsporingsbericht’ (gezocht: letter ‘B’ in groen gestreept jasje en 2,5 jaar jong) maakt Bel&Bo vandaag echter duidelijk waar het in werkelijkheid om gaat: de officiële medialancering van de webshop van het bedrijf.

 

Webshop na zes maanden lanceringsklaar

Nieuw is de webshop nochtans allesbehalve: de online winkel is al sinds 1 oktober 2012 operationeel. “De afgelopen zes maanden is de webshop stap voor stap op maat ontwikkeld. Ondertussen zijn ook de kinderziektes er uitgefilterd, dus zijn we nu klaar voor een grootschalige actie”, legt CEO Michel Delfosse uit waarom de lanceringscampagne nu pas plaatsvindt.

 

In die zes maanden heeft Bel&Bo naar eigen zeggen ook al veel geleerd van de online ervaringen: “Wij zijn blij de sprong reeds genomen te hebben: we zien ongetwijfeld al de meerwaarde. Enerzijds merken wij online de echte internetshopper aan te trekken, wat een nieuwe markt voor ons is, terwijl we anderzijds ook zien we dat onze klanten de webshop gaan gebruiken als catalogus en inspiratiebron om vervolgens in hun vertrouwde winkelpunt te komen passen”, aldus nog Michel Delfosse.

 

De modeketen kiest online voor een complementaire benadering. Zo worden de online bestelde pakketjes in de winkels zelf gemaakt en kan de klant dankzij de ‘Shop in the Shop’-formule ontbrekende artikelen en maten vooralsnog bestellen en thuis laten leveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top